- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Ο Συµβολαιο- γράφος
«Μη χάσεις την Υρώ Μανέ στο µονόλογο “Ο Συµβολαιογράφος” του Νίκου Βασιλειάδη»
Κυκλοφόρησε στην πόλη από στόµα σε στόµα: «Μη χάσεις την Υρώ Μανέ στο µονόλογο “Ο Συµβολαιογράφος” του Νίκου Βασιλειάδη». Η φήµη αποδείχτηκε πως είχε βάση.
Το κείµενο, σπαρταριστό, σε µαλλιαρή καθαρεύουσα, πραγµατεύεται τη στερηµένη (και σεξουαλικά) ζωή µιας χήρας στην ελληνική επαρχία, που ανατρέπεται όταν εµφανίζεται στη ζωή της ο «προσοντούχος» µέλλοντας σύζυγος της κόρης της –«Πολλά ελέγοντο περί του φαινοµένου αυτού, πως δήθεν του έφτανε µέχρι τον αφαλό, πως τάχα του ’βγαινε από πάνω από το παντελόνι σε στιγµές µερακλώµατος και άλλα πολλά»–, ιδιοκτήτης του υποδηµατοποιείου «Το συµβόλαιον». Ο Γιώργος Καραµίχος µε την Εµµανουέλα Αλεξίου διασκεύασαν το διήγηµα – ο πρώτος το σκηνοθέτησε µε κέφι, προβάλλοντας ήθος εποχής έστω και µε κάποιες, περισσότερο απ’ όσο έπρεπε, µελοδραµατικές πινελιές (κυρίως µε τη χρήση της µουσικής) και σ’ ένα σκηνικό (Χριστίνα Κωστέα) που δεν βοηθούσε ιδιαίτερα στη δηµιουργία κλίµατος. Η Υρώ Μανέ, τώρα. Αξίζει συγχαρητηρίων για τον τρόπο που ισορρόπησε µεταξύ δραµατικών και κωµικών στοιχείων, χωρίς στιγµή να εκπέσει στην υπερβολή. Ήταν εξαιρετική. Και εδώ υπάρχει ένα ζήτηµα που πρέπει να καταθέσω. «Προπαγανδίζοντας» την παράσταση, πριν καν τη δω, πως πρέπει να έχει ενδιαφέρον, πολλοί (θεατρόφιλοι) γνωστοί και φίλοι στραβοµουτσούνιασαν στο άκουσµα του ονόµατός της, (κυρίως) λόγω της πρωθύστερης θεατρικής εµφάνισης. ∆ίκιο ή άδικο; Μοιρασµένο. Εδώ πάντως είναι η ευκαιρία να συνειδητοποιήσει κανείς (ανοίγοντας το µυαλό του) πως το ταλέντο για να ανθίσει θέλει τις κατάλληλες συνθήκες και πως δεν πρέπει ως θεατές να κουβαλάµε στεγανά. Όσοι τη δουν οφείλουν, λογικά, να της αναγνωρίσουν το ταλέντο της. Το πώς θα το αξιοποιήσει στο µέλλον αυτό είναι δικό της θέµα. Πάντως την παρακαταθήκη της την έκανε.
Νέο Ελληνικό Θέατρο, Σπ. Τρικούπη 34, 210 8253.489. Ως 3/4.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.