- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Το έργο Ψυχώ/σεις στηρίζεται στο Ψυχώ του R. Bloch. Η A.V. ζήτησε από τον Χάρη Ασημακόπουλο ν’ αναλύσει το ρόλο του (Νόρμαν Μπέιτς).
«Η σχέση μου με την ταινία του Χίτσκοκ είναι ρομαντική, αφού είναι μια ταινία της νιότης μου. Ο Χίτσκοκ δεν έμεινε τόσο πιστός στο μυθιστόρημα – για παράδειγμα, δεν χρησιμοποίησε το γεγονός πως οι δύο αδελφές είναι σαν δίδυμες. Ίσως γιατί ήθελε να σκοτώσει νωρίς την πρωταγωνίστριά του, κάτι φοβερά πρωτότυπο για την εποχή.
Η δική μας προσέγγιση είναι πιο πιστή στο μυθιστόρημα – επιπλέον επιχειρείται μια ψυχαναλυτική ανάγνωση όσων συμβαίνουν. Το γυάλινο δωμάτιο στη μέση της σκηνής “είναι” το μυαλό του Νόρμαν. Οι θεατές βλέπουν μέσω του Νόρμαν. Επί σκηνής παίρνουν “σάρκα και οστά” και οι τρεις πλευρές της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του – εκτός από τον Νόρμαν, βλέπουμε, ταυτόχρονα, τη μητέρα του (Νόρμα) και τον ίδιο στην παιδική του ηλικία (Νορμ). Όταν δεν υπάρχω εγώ στη σκηνή, υπάρχουν τα Νορμανάκια (όπως τα λέμε εμείς), τα οποία παρατηρούν αλλά και πολλές φορές βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας. Ο σκηνοθέτης θέλει να κάνει σαφές πως ο Νόρμαν είναι άλλος, η μητέρα του είναι άλλη και ο μικρός είναι άλλος. Αυτό έπρεπε να το υπερασπιστώ κι εγώ, να δείξω το πώς αυτές οι τρεις πλευρές συνυπάρχουν στο μυαλό του και τι συμβαίνει όταν κάθε μία από αυτές αναλαμβάνει δράση – πριν από κάθε φόνο ο Νόρμαν επικαλείται τη μητέρα του.
Στο θέατρο το μεγαλύτερο στοίχημα είναι πως όσο αντιπαθητικές πράξεις κι αν κάνει ένας ήρωας –είτε τον λένε Μήδεια είτε Καλιγούλα είτε Μπέιτς–, εσύ πρέπει να τον κατανοήσεις. Για μένα ο Νόρμαν είναι ένας μοναχικός άνθρωπος που διψάει για επικοινωνία, πιστός σε οικογενειακές αξίες και σε όσα του δίδαξε η μητέρα του. Η υπεράσπισή τους γίνεται μ’ ένα διαστρεβλωτικό τρόπο που τον περνάει στην παραβατική πλευρά. Μην ξεχνάμε πως ο Νόρμαν στηρίζεται σε υπαρκτό πρόσωπο – ο πρώτος σίριαλ κίλερ της Αμερικής, που μάλιστα ενέπνευσε και τον Χάνιμπαλ Λέκτερ».
Info
Κείμενο: Αντώνης Πέρης. Σκην.: Γρηγόρης Χατζάκης. Παίζουν: Χ. Ασημακόπουλος, Β. Λάρδη, Αντ. Κρόμπας, Βαγ. Αλεξανδρής, Γ. Κουμούνδρος, Κ. Χαρατσάρη. Beton 7, Πύδνας 7, Βοτανικός, 210 7512.625. Πέμ.-Δευτ. 21.15. € 18 (Φ 15). Δ: 90΄.
{ Φωτό.: Αγγελική Στρατή }
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.