- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ο Βέρθερος στη Στέγη
«Γιατί άραγε αυτό που κάνει την ευτυχία του ανθρώπου να πρέπει να γίνεται και η πηγή της δυστυχίας του;» Βέρθερος
Το περσινό «θανατοφιλικό μιούζικαλ»των BIjoux de Kant, “Graveyard Café Band/Ιn Extremis” (επαναλαμβάνεται με αλλαγές στο 6 D.O.G.S., έως 8/2), μας έκανε μέχρι… θανάτου εραστές της ομάδας. Ο φετινός τους «Βέρθερος, ένα εγκώμιο δακρύων» (του Γκαίτε) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ελπίζουμε να διατηρήσει αυτή την παραφορά. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Σκουρλέτης ανέβηκε στην ταράτσα της ΣΓΤ, γιατί δεν είχε σήμα το τηλέφωνό του, και μίλησε με την A.V. για την παράσταση.
Ο υπότιτλος «Ένα εγκώμιο δακρύων» είναι γιατί μέσω αυτού του εμβληματικού κειμένου αισθήματα και συναισθήματα γίνονται ένα και τα δάκρυα συμπυκνώνουν και τα δύο.
Είναι μια παράσταση που αναζητάει (μεταξύ άλλων) την ερώτηση στην απάντηση «πώς θ’ αντιμετώπιζε ένας σύγχρονος νέος το λόγο του Γκαίτε/Βέρθερου;». Ξέρουμε πως αυτός ο ρομαντικός ήρωας έγινε μόδα, δημιούργησε μέσα στα χρόνια πολλούς μιμητές, που λάτρευαν να μεταφέρουν με το στιλ τους όλη αυτή τη ρομαντική ατμόσφαιρα. Σήμερα ένας νέος σίγουρα δεν θα μπορούσε να αυτοκτονήσει από έρωτα και όλο αυτόν το ρομαντισμό θα τον έκανε show.
Το σκηνικό είναι «χωρισμένο» στα δύο. Από τη μια σ’ ένα (άχρονο) φερ φορζέ σαλονάκι καθισμένος, ένας σχετικά μεγάλης ηλικίας κατατρώγεται από βερθερικό πυρετό και διαβάζει αποσπάσματα από το έργο, ενώ δίπλα σε μια (δική μου) σκηνική ανάγνωση του γλυπτού «Η πύλη της κολάσεως» του Ροντέν ένας σημερινός νέος κάνει τραγούδια με «στίχους» από το κείμενο. Είναι ο δικός του τρόπος ν’ εκφράσει τα αισθήματά του – φτάνει ακόμη στο σημείο να φορέσει τα ρούχα του αντικειμένου της αγάπης του, της Λότε. Ο πρώτος αντιμετωπίζει φετιχιστικά (με εκφορά λόγου που παραπέμπει στο παλιό στιλ παιξίματος του Εθνικού Θεάτρου) το λόγο του Γκαίτε, ο δεύτερος δεν φοβάται να βάλει τη δική του σφραγίδα στο έργο – και μέσω αυτής να συναντήσει την ουσία του.
Info Σκηνοθεσία-Σκηνογραφία: Γιάννης Σκουρλέτης, Μουσική: Κώστας Δαλακούρας. Ερμηνεύουν: Δημήτρης Λιγνάδης, Δημήτρης Πασσάς, Κατερίνα Μισιχρόνη, Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 213 0178.000, 210 9249.090, 14-16, 18-23, 25-30/1, € 22, 12(Φ)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.