- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Στο ψυγείο
Της Μισέλ Λόου
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης
Παίζουν: Καίτη Κωνσταντίνου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Σάρα Γανωτή
Τρεις γυναίκες είναι εξ αντανακλάσεως φίλες – οι άνδρες τους, μανιακοί ποδοσφαιρόφιλοι, μαζεύονται μια φορά το μήνα εναλλάξ σ’ ένα από τα τρία σπίτια τους, για να δουν αγώνες. Οι γυναίκες τους καταλήγουν στην κουζίνα να μαγειρεύουν, να κουτσομπολεύουν, να «υπηρετούν» τα καπρίτσια των ανδρών. Η τελευταία τους όμως συνάντηση θα ανατρέψει τη ρουτίνα βγάζοντας στη φόρα οικογενειακά μυστικά και ψέματα. Οι τρεις γυναίκες θα πρέπει να συνασπιστούν απέναντι στον «εχθρό», αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει πρώτα ν’ αποκαλύψει η μία στην άλλη τα σώψυχά της.
Το έργο από το 1999, που πρωτοπαρουσιάστηκε στις ΗΠΑ, ανεβαίνει διαρκώς με επιτυχία σε όλο τον κόσμο, αποδεικνύοντας πως παρά τις πολιτισμικές διαφορές, η πάλη των δύο φύλων δημιουργεί κοινά μέτωπα παγκοσμίως. Οι τρεις ηρωίδες είναι ραμμένες πάνω σε τρεις τύπους γυναικών: η δυναμική που συνδυάζει καριέρα και οικογένεια, η σέξι-χαζούλα-θέλω-να-γίνω-μάνα και η «γυναικούλα». Η μία συμπληρώνει τα στοιχεία της άλλης, ώστε με κάποιο τρόπο να βγαίνει μπροστά Μία γυναίκα.
Εκ πρώτης έχεις την εντύπωση πως η συγγραφέας έγραψε ένα έργο που θα βγάλει λάδι τις γυναίκες, αφήνοντας στους άνδρες το ρόλο του δυνάστη – στην παράσταση ακούμε μόνο ανδρικές φωνές, ενώ στο βίντεο παίζουν οι σκιές τους. Καθώς προχωράει το έργο μπορεί να μη δίνεται στους άνδρες η ευκαιρία για αντίλογο, γίνεται όμως φανερό πως σ’ αυτή την αέναη πάλη των δύο φύλων δεν υπάρχουν θύτες και θύματα, αλλά οι ρόλοι συνεχώς αλλάζουν. Το σημαντικό είναι πως πρέπει κανείς ν’ αντιληφθεί ποιος πραγματικά είναι για να μπορέσει να διεκδικήσει τη σωστή σχέση.
Ο σκηνοθέτης έστησε την παράστασή του σε μια ωραία μοντέρνα και σκηνικά λειτουργική κουζίνα (Σπύρος Τσαγκαράτος), ζητώντας από τις ηθοποιούς του να την αλωνίσουν χωρίς ν’ αφήσουν σπιθαμή της που να μην εκμεταλλευτούν. Το αποτέλεσμα ισορροπεί μεταξύ κωμωδίας και... τραγωδίας (ως μαύρη κωμωδία συστήνεται το έργο), προκαλώντας έτσι κλαυσίγελο στους θεατές.
Θέατρο Διάνα
Ιπποκράτους 7, Αθήνα,
210 3626.596
Τετ.- Πέμ. 19.15, Παρ.-Σάβ. 21.15,
Σάβ. 18.30 (Λ), Κυρ. 20.00, € 20 (Παρ., Σάβ./βρ., Κυρ.), € 18 (Τετ.), € 14 (Πέμ.). Εξώστης: € 17 (Παρ.-Σάβ./βρ., Κυρ.), 15 (Τετ., Λ.), 12 (Πέμ.). Φοιτ.: € 15 (Παρ-Σάβ./βρ.), 14 (Λ., Κυρ.), 12 (Πέμ.).
Δ: 100΄
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.