Ο Κώστας Γάκης μιλά στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη και την Athens Voice.
Μας συστήθηκε ως συγγραφικό/σκηνοθετικό δίδυμο με τον Β. Μαυρογεωργίου. Στη συνέχεια αυτονομήθηκαν και ο καθένας τράβηξε το δρόμο του. Ο δικός του περιλαμβάνει διασκευές (ακόμα) και πολυάνθρωπων κλασικών κειμένων χρησιμοποιώντας το μίνιμουμ του έμψυχου και άψυχου υλικού. Και κερδίζει το στοίχημα. Α... γράφει και παίζει και μουσική.
O Κώστας Γάκης μας είπε:
«Το θέατρο είναι μια ανακατασκευή της πραγματικότητας, ένας παραμορφωτικός καθρέφτης. Κάθε σκηνοθεσία είναι μια πρόκληση διασκευής, μια ανακατανομή των δεδομένων που σου προσφέρει ο συγγραφέας, μια διαλεκτική σχέση με το κείμενο που προσφέρει τις απαραίτητες ενέσεις κοινής λογικής, τρέλας, συγκίνησης, πειραματισμού, ώστε να επιτευχθεί ένα αποτέλεσμα το οποίο να επικοινωνεί με τις ανάγκες του σύγχρονου θεατή και να αποφεύγει απαρχαιωμένες θεατρικές αντιλήψεις και παγίδες ημιμαθούς μεταμοντερνισμού. Όταν σκηνοθετώ, συχνά επινοώ μια καθαρή εξωτερική σύμβαση: δύο φαντάσματα παίζουν όλους τους ρόλους του έργου ένος σεξπιρικού έργου στην τελευταία μου παράσταση. Αυτή η σύμβαση κατά κάποιο τρόπο δικαιώνει απόλυτα τον ποιητικό λόγο του συγγραφέα. Το ίδιο προσπάθησα και παλιότερα με τον “Διχοτομημένο υποκόμη”, όταν με τρεις καρέκλες είπαμε όλη την ιστορία του Καλβίνο. Μια σύμβαση-ραχοκοκαλιά που ακολουθεί κάθε ανάσα και κάθε ατάκα της παράστασης...»
* Φέτος συν-σκηνοθετεί με τους Κωνσταντίνο Μπίμπη και Αθηνά Μουστάκα τις παραστάσεις «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2» (Θησείον) & «Η τελευταία μαύρη γάτα» του Ευγένιου Τριβιζά (Θέατρο Χορν).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το περίφημο έργο του Σαίξπηρ σε ελληνοτουρκική παραγωγή, αλλά και οι σκέψεις του γνωστού σκηνοθέτη για τον έρωτα, το μίσος, τη βία
Σε αναγνώριση της καλύτερης ερμηνείας νέων ηθοποιών
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Μέγαρο, «Η γραμμή του ορίζοντος» στο Ρεξ, «Κήτος» στο Θέατρο Τέχνης, «Ο ξεπεσμένος δερβίσης» στην Αγγλικανική εκκλησία κ.ά.
Κερδίστε 30 διπλές προσκλήσεις
Στην παράσταση «Ικέτιδες» του Αισχύλου
Ένας εκλεκτός πολυμελής θίασος πρωταγωνιστών, σχόλιο, ανατροπές, χιούμορ, μουσική και χορός στη νέα θεατρική παράσταση που ξεκινά στις 15 Ιουνίου
Η νέα της παράσταση, η αναζήτηση της ελευθερίας, τα όνειρα και η συνθήκη του ατομικισμού
Προσωπικές ιστορίες που «ακουμπούν» στην έντονη επιθυμία όλων των ανθρώπων του κόσμου για ελευθερία, ισότητα και ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας
Τι θα δούμε στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Ένας Πολυχώρος Πολιτισμού στο Κέντρο της Αθήνας
Από 19 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέοι καλλιτέχνες από όλους τους κλάδους δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σε όλους τους χώρους της Αμαξοστοιχίας. Είσοδος ελεύθερη.
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης και το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα, στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη
«Αν βάλεις όριο στην κωμωδία, αυτό ακυρώνει την ίδια της τη φύση»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.