Υπέροχες φωτογραφίες του Γαλαξία πάνω από την Ελλάδα
Ο Αλέξανδρος Μαραγκός μιλάει στην A.V. για το «Milky Way Over Greece» και τις εικόνες που έκαναν αίσθηση
Ένα από τα πιο συναρπαστικά δείγματα αστροφωτογραφίας των τελευταίων ετών, φέρει την υπογραφή ενός δεινού Έλληνα φωτογράφου και σκηνοθέτη. Ο Αλέξανδρος Μαραγκός αναζητά τα καλύτερα σημεία της ελληνικής Γης και αποτυπώνει με μοναδικό τρόπο το Γαλαξία μας. Συνεργάτης του Getty Images, κέρδισε τον τίτλο «φωτογραφία της ημέρας» από τη NASA και δεν χάνει ποτέ την ευκαιρία να απαθανατίζει με τις λήψεις πολλών αστέρων αυτό που βρίσκεται εκεί ψηλά.
Σαρωνικός Κόλπος, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Τα καλύτερα σημεία της Ελλάδας για να χαζέψεις στα αστέρια. Σούνιο, Σαρωνικός Κόλπος, Καλάβρυτα, Πελοπόννησος, Κορινθιακός Κόλπος, Λακωνία, Ιωάννινα, Δελφοί, Μεσσηνία, Μεθώνη, Φοινίκη, Μονεμβασιά, είναι μερικοί από τους τόπους που επισκέφτηκε και έστρεψε το φακό του στοχεύοντας την ανυπέρβλητη γοητεία του ουρανού.
Καλάβρυτα, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Γυρίστε το Γαλαξία με ωτοστόπ ή με το φακό ενός παθιασμένου ανθρώπου που «μετράει» τα άστρα. Μιλήσαμε μαζί του για το «σπίτι» μας στο διάστημα, τον απαιτητικό κόσμο της αστροφωτογραφίας και το «Milky Way Over Greece».
Πελοπόννησος, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Τι είναι αυτό που σε κάνει να στρέφεις τον αμφιβληστροειδή και το φακό σου ψηλά για να αποτυπώσεις το Γαλαξία;
Αν φανταστούμε ότι στον νυχτερινό ουρανό προβάλλεται μια μεγαλειώδης παράσταση με πολλά αστέρια, τότε ο Γαλαξίας είναι το grand finale. Είναι το πιο εντυπωσιακό θέαμα που προσφέρει η νύχτα και η θέα του με μαγεύει. Όταν κοιτάμε τον Γαλαξία, κοιτάμε το «σπίτι» μας στο διάστημα. Εκεί που ανήκουμε. Η Γη περιφέρεται γύρω από τον Ήλιο στο Ηλιακό μας σύστημα, και το Ηλιακό Σύστημα είναι ενσωματωμένο μέσα σε αυτό το απέραντο σύνολο αστεριών. Κάθε φορά που το βλέπω και το φωτογραφίζω γεμίζω με πολύ έντονα συναισθήματα.
Κορινθιακός Κόλπος, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Ο Ιούλιος θεωρείται ο καλύτερος μήνας και η Ελλάδα ένα από τα πιο προνομιακά σημεία για να δει και να σουτάρει κανείς το περίφημο «Milky Way». Γιατί;
Γιατί στο βόρειο ημισφαίριο ο Γαλαξίας είναι ορατός στο νότιο μισό του νυχτερινού ουρανού και η γεωγραφική θέση της χώρας μας είναι στην Νότια Ευρώπη και στο νοτιότερο άκρο των Βαλκανίων. Με 6.000 νησιά, 13.676 χιλιόμετρα ακτογραμμής και με το 80% της χώρας να είναι ορεινό, οι τοποθεσίες από τις οποίες μπορεί να δει και να φωτογραφήσει κάποιος τον Γαλαξία είναι κυριολεκτικά αμέτρητες. Η Ελλάδα είναι ένας παράδεισος για αστροφωτογραφία. Είτε επιλέξεις ένα βουνό, είτε μια παραλία ή οποιοδήποτε από τα νησιά μας, ο Γαλαξίας είναι πάντα ορατός στο νότιο ουρανό. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αποφύγεις την μεγάλη φωτορύπανση από τα αστικά κέντρα καθώς και τις νύχτες με φεγγάρι που δυσκολεύουν την παρατήρησή του.
Λακωνία, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Πόσο καιρό ασχολείσαι με την αστροφωτογραφία και πόσο απαιτητική ενασχόληση είναι;
Ασχολούμαι με το συγκεκριμένο είδος από τότε που η τεχνολογία στις κάμερες εξελίχθηκε σε τέτοιο βαθμό που έδωσε τη δυνατότητα να μπορείς να αποτυπώνεις την ομορφιά του νυχτερινού ουρανού με αρκετά καλά αποτελέσματα και σχετικά χαμηλό κόστος εξοπλισμού. Και αυτό το τεχνολογικό άλμα έγινε τα τελευταία χρόνια με την εξέλιξη των DSLR. Η πρώτη φορά που έβγαλα τον Γαλαξία ήταν το 2009. Θυμάμαι όταν τελείωσε η λήψη και είδα στην οθόνη της κάμερας πόσο καλά είχε γράψει, έμεινα άφωνος. Από τότε η αστροφωτογραφία τοπίου & ουρανού έγινε ένα από τα αγαπημένα μου θέματα. Ως είδος φωτογραφίας θα το έλεγα αρκετά απαιτητικό, χρειάζεται προγραμματισμό και μελέτη. Η θέση του Γαλαξία στον ουρανό αλλάζει ανάλογα με την περιστροφή της Γης και η καλύτερη εποχή για την φωτογράφισή του είναι το καλοκαίρι. Αφού επιλέξω τις κατάλληλες τοποθεσίες, σχεδιάζω τα ταξίδια με γνώμονα την σεληνιακή φάση και προγραμματίζω τις φωτογραφίσεις γύρω από τη νέα σελήνη (νύχτες χωρίς φεγγάρι). Παράλληλα παρακολουθώ τα δελτία καιρού για καθαρούς ουρανούς χωρίς σύννεφα και γενικά ευνοϊκές αστμοσφαιρικές συνθήκες.
Λακωνία, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Ποιο ήταν το χρονικό διάστημα που απαιτήθηκε για να ολοκληρωθεί το «Milky Way Over Greece»; Υπήρξε κάποιο πλάνο και κάποιο σκεπτικό για τους τόπους και τα σημεία λήψης;
Στην πραγματικότητα είναι ένα θέμα που βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη. Ταξιδεύω συχνά για διάφορα project και συνήθως σε όποιο μέρος της Ελλάδας βρίσκομαι παίρνω και μερικές λήψεις του Γαλαξία. Έτσι, σιγά σιγά μέσα στα χρόνια μαζεύτηκε αρκετό υλικό με το συγκεκριμένο θέμα.
Ιωάννινα, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Τι εξοπλισμό χρησιμοποιείς για τον Γαλαξία και για ποιους λόγους;
Τα τελευταία χρόνια δουλεύω με την Canon 5D Mark III. Για το Milky Way χρησιμοποιώ δύο φακούς. Τον Canon EF 24-70mm f/2.8L II και τον Canon EF 14mm f/2.8L II. Στην αστροφωτογραφία ρυθμίζεις την κάμερα να δουλεύει κοντά στα όρια των δυνατοτήτων της και η 5DmkIII έχει πολύ καλή απόδοση σε υψηλά ISO τόσο στο θέμα του θορύβου όσο και στα θέματα ευκρίνειας και δυναμικού εύρους. Είμαι αρκετά ευχαριστήμενος μ’αυτή.
Δελφοί, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Πώς νιώθεις βλέποντας αυτές τις φωτογραφίες σου να έχουν διεθνή απήχηση;
Όμορφα. Αυτός είναι άλλωστε ο ρόλος και ο σκοπός της φωτογραφίας τοπίου. Να ταξιδεύει, να επικοινωνεί εικόνες και μαζί της να ταξιδεύει και ο θεατής. Όταν αυτός ο σκοπός επιτυγχάνεται με λήψεις από την Ελλάδα το συναίσθημα είναι ακόμα πιο ωραίο.
Βορειοκεντρική Πελοπόννησος, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Μεσσηνία, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Μεθώνη, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Φοινίκη, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Μονεμβασιά, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Μονεμβασιά, © Αλέξανδρος Μαραγκός
Ακολουθήστε τον φωτογραφικό κόσμο του Αλέξανδρου Μαραγκού στo site του, στο Getty Images Gallery, στο facebook, στο Instagram και στο Twitter.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Τη σπαρακτική σκηνή κατέγραψε ο φωτορεπόρτερ του Reuters, Μοχάμεντ Σάλεμ
Το νέο λεύκωμα της Taschen αποκαλύπτει την εξέλιξη του φωτογράφου που εναντιώθηκε στη σεμνοτυφία
«Ποτέ δεν ολοκληρώνεται το ταξίδι, αφήνεται κάθε φορά ένα παράθυρο ανοικτό στον ορίζοντα»
Ένα photo story του Έλληνα φωτογράφου από την πόλη της Ισπανίας
Ο υπόκοσμος και οι ανθρώπινες ιστορίες πρωταγωνιστούν στο νέο του λεύκωμα «893 Yakuza: The Setting Sun»
Η ιστορία πίσω από το βραβευμένο «κλικ»
Επιστροφή στην αναλογική κάμερα και ασπρόμαυρες εικόνες με ένα μόνο κλικ
Αφιέρωμα στην πορεία ενός από τους καθοριστικούς δημιουργούς της μεταπολεμικής περιόδου
Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τη νυχτερινή ζωή της γενιάς του μιλάει στην Athens Voice για το νέο του λεύκωμα «While you Were Sleeping: 1998–2000»
Σειρά γραμματοσήμων για τον καλλιτέχνη που αποτύπωσε το δέος του φυσικού περιβάλλοντος
«Η δύναμη της τέχνης είναι η ενεργοποίηση της φαντασίας του θεατή»
Οι εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που πήραν την πρωτιά
Ο φωτογράφος Θωμάς Δασκαλάκης εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα
Το Photometria Photography Center των Ιωαννίνων τιμά τη γυναίκα με μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας
Δείτε τις εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που ξεχώρισαν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.