Vertigo ή Πολίτης Κέιν; Απάντηση: Μπέρναρντ Χέρμαν
Μια κουβέντα για τον επιδραστικότερο συνθέτη του σινεμά
Με όλο τον ντόρο που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους ζηλωτές του Άλφρεντ Χίτσκοκ και του Όρσον Ουέλς σχετικά με την ορθότητα ή όχι της ανακήρυξης του «Vertigo» ως καλύτερου φιλμ όλων των εποχών από το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, τείνουμε να παραμελούμε μια κοινή συνισταμένη των δύο τιτάνιων φιλμ: αμφότερα φέρουν τη μουσική επένδυση του Μπέρναρντ Χέρμαν.
Αφενός, χάρη στον «Πολίτη Κέιν» ο Χέρμαν έφτιαξε το όνομά του στην ηλικία των 30. Από την άλλη, ο Χίτσκοκ ήταν εκείνος που του πρόσφερε τη δυνατότητα να διαγράψει την επακόλουθη στρατοσφαιρική του πορεία, καθώς η κλασική περίοδος του βρετανού σκηνοθέτη συνδέθηκε με την από μέρους του Χέρμαν σύνθεση του σάουντρακ ταινιών σαν το «Ψυχώ», «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων», «Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά», και ασφαλώς του «Δεσμώτη του ιλίγγου».
Για να περιπλεχθεί ακόμη περισσότερο η σχέση των τριών τους, ας αναφερθεί επίσης ότι ο αμερικανοεβραίος συνθέτης με τις ρωσικές ρίζες υπήρξε επιστήθιος φίλος και τακτικός συνεργάτης του Όρσον Ουέλς, ιδιαίτερα σε έργα διασκευασμένα για το ραδιόφωνο. Η μυθολογία της εποχής μάλιστα, τους ήθελε να είναι «τα τρομερά δίδυμα της RKO».

Γεγονός είναι πάντως, ότι το «Vertigo» κατείχε πάντοτε ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις του ίδιου του Χέρμαν, πιθανότατα διότι του επέτρεψε να ξεστρατίσει από τα σοκάκια του σασπένς, στο οποίο διέπρεψε, προκειμένου να δοκιμαστεί σε ρομαντικότερες πεδιάδες, μια που η θεματική του άνδρα που κυνηγά ένα θηλυκό ιδεώδες για να αναπληρώσει όλα όσα έχει χάσει, συναρμονίστηκε με την οπερατική φύση της μουσικής του έργου.
Παρότι κάποια στιγμή επήλθε ρήξη στη σχέση του με τον Χίτσκοκ, αποτέλεσμα διαφωνιών τους για το σάουντρακ του «Σκισμένου Παραπετάσματος», που τελικά έθεσε τον Χέρμαν εκτός παραγωγής και οριστικά έξω από τα μελλοντικά πλάνα του σκηνοθέτη, το κοινό ευτύχησε να απολαύσει και άλλες ξεχωριστές δουλειές του, σημαντικότερες εκ των οποίων το «Η νύφη φορούσε μαύρα», του Τρυφώ, και ο «Ταξιτζής», του Σκορσέζε.
Ο Μπέρναρντ Χέρμαν πέθανε την παραμονή Χριστουγέννων του 1975, άρα πάει καιρός που δεν δύναται να πάρει θέση στη διχογνωμία περί «Vertigo» και «Πολίτη Κέιν».
Πρόκειται για ένα κίβδηλο δίλημμα, ούτως ή άλλως.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το talk of the town της νυχτερινής Αθήνας που δεν πρέπει να χάσεις
Μια νέα κυκλοφορία από την εταιρεία «Μικρός Ήρως»
Το «Don’t be Dumb» αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 16 Ιανουαρίου 2026
Όπως κάθε χρόνο, ξεχωρίσαμε τους καλύτερους
Εμείς, τα μέλη του συγκροτήματος Χειμερινοί Κολυμβητές, βρήκαμε μια άλλη λύση, προσωρινή βέβαια
Η στροφή στο festive listening ξεκινά όλο και νωρίτερα
Οι αγαπημένοι του ελληνικού κοινού Thievery Corporation επιστρέφουν
Το bonus day της σταρ της ποπ που θα ήθελε να ζήσει κάθε εργαζόμενος.
Ένα από τα σημαντικότερα γκρουπ των 90s θα πλαισιώσει τον headliner Moby
Λόγω θεμάτων υγείας των μελών της θρυλικής μπάντας
Δύο καλλιτέχνες από τη Σύρο επανερμηνεύουν το κλασικό τραγούδι ως σύγχρονη αφήγηση για τον έλεγχο, την εξάρτηση και τις σχέσεις που παγιδεύουν
Ο Λευκός Οίκος δείχνει να τo απολαμβάνει
«Δεν θα ήθελα να είμαι στην κριτική επιτροπή για το ελληνικό τραγούδι», πρόσθεσε ο τραγουδιστής
Οι παραγωγοί του Voice 102.5 μιλούν για το ραδιόφωνο
Το απόλυτο electronic event λίγο πριν αλλάξει η χρονιά by For303, Blend και Yucatan
Η βραδιά που φέρνει την απόλυτη festive house εμπειρία στην Αθήνα
Η επίσημη ανακοίνωση της EBU μετά τις αποχωρήσεις
Ένα αξέχαστο μουσικό καλοκαίρι με Nation of Language, The Flaming Lips και Jehnny Beth
Η Αυστραλή σταρ κατακτά ξανά την κορυφή των charts με το «Kylie Christmas (Fully Wrapped)»
Πήγαμε στη συναυλία του Βρετανού σταρ και ήταν σούπερ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.