- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο νεοζηλανδός Άντριου Νίκολ είχε το 1997 μια εντυπωσιακή αρχή με το αριστουργηματικό «Gattaca» και το υποψήφιο για όσκαρ σενάριο «The Truman Show» αλλά όχι και ανάλογη συνέχεια. Τα επόμενα φιλμ του χάθηκαν μεταξύ των απλώς καλών ιδεών («S1m0ne», «In time») και της επιδέξιας σκηνοθεσίας («Κυρίαρχος του παιχνιδιού», «Το σώμα») ενώ η τελευταία του ταινία, «Drones, θάνατος από ψηλά», βγήκε πριν από τέσσερα χρόνια κατευθείαν στο dvd. Να που όμως με τη νέα του, έβδομη σκηνοθετική δουλειά ο Νίκολ επιστρέφει στις καλές ταινίες. Το φιλμ διαδραματίζεται στην αγαπημένη εποχή του 54χρονου δημιουργού, το μέλλον. Με μια επιδέξια νουάρ αισθητική και ένα ρετρό ρομαντισμό που θυμίζει… «Gattaca», o Νίκολ ανιχνεύει και πάλι τα ηθικά όρια και τις ιδεολογικές αποχρώσεις της τεχνολογίας. Τότε ήταν ο γενετικός προγραμματισμός και η επιστημονική μέθοδος εντοπισμού των πιθανών αιτιών (και της χρονικής περιόδου) κατάληξης του ατόμου. Τώρα η μελλοντολογική ανησυχία του Νίκολ για την έλλειψη ιδιωτικότητας στην εποχή των social media χτυπάει κόκκινο και εντάσσεται ομαλά σε ένα καλοφτιαγμένο και ατμοσφαιρικό θρίλερ μυστηρίου όπου οι ήρωες βρίσκονται παγιδευμένοι σε μια κατάσταση… νιρβάνα (αν όχι αποχαύνωσης). Η δραματουργική προσέγγιση γίνεται λειτουργικά, χωρίς υπερβολές, στο σενάριο. Σε μια δυστοπική κοινωνία, όπου η ανελευθερία και η ανασφάλεια έχουν ως στόχο την επιθυμητή ομοιογένεια (ένα εύστοχο σχόλιο για την παγκοσμοιοποίηση), η παρέκκλιση αρχίζει από την αναγκαιότητα και τη σημασία της διαφορετικότητας. Εδώ εντοπίζεται και η μεγαλοφυΐα του σεναριογράφου Νίκολ που ταυτίζει την επαναστατική ορμή με το ερωτικό ένστικτο. Ο διώκτης θα ερωτευτεί την άγνωστη γυναίκα που αναζητά. Θα έρθει κοντά της με τρόπο αφοπλιστικά τρυφερό, απρόβλεπτα παρακινδυνευμένο και μοναδικά αισθαντικό. Οι ερωτικές σκηνές είναι το πιο ζωντανό κομμάτι ενός παραισθησιογόνου φιλμ που μιλάει για το πάγωμα του χρόνου μιας τακτοποιημένης, ανέφελης ζωής. Μιας ζωής που ο απόλυτος έλεγχος και η προκαθορισμένη φτιαχτή συγκίνηση οδηγούν στην πλήρη ματαίωση, αν όχι κατάργησή της. Μιας ζωής που ο «Μεγάλος Αδελφός» ίσως είναι το τελευταίο πράγμα που θα έπρεπε να μας απασχολεί από τη στιγμή που η σύγχρονη καθημερινότητά μας ξεκινά με έναν κωδικό στον υπολογιστή και μετρά συγκινήσεις που καταγράφονται μέσω ενός κινητού…
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αντριου Νικόλ
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Αμάντα Σέηφραϊντ, Ρέητσελ Ρόμπερτς, Κλάιβ Όουεν, Σεμπαστιάν Πιγκό, Κολμ Φιόρε, Τζό Πινγκ, Άιντο Γκόλντμπεργκ, Σόνια Βάλγκερ, Μαρκ Ο΄Μπράιεν
- χρονολογια: 2018
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρωταγωνιστής συναντήθηκε με την σεναριογράφο Νάνσι Μέγιερς
Στο πλευρό του θα εμφανιστεί ο Ντακρέ Μοντγκόμερι
H ταινία θα φέρει τον τίτλο «Ann Lee»
Θα πρωταγωνιστήσει στο πλευρό του Αλ Πατσίνο - Σπουδαία ονόματα του Χόλιγουντ στην παραγωγή
Τι είπε για το πρότζεκτ που ετοιμάζει ο Σαμ Μέντες
Πρωταγωνιστεί στην ταινία «Sonic the Hedgehog 3»
Πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει - Η αινιγματική ανάρτηση στο Instagam
Ένας από τους πιο αξιομνημόνευτους εχθρούς του Μπάτμαν αποκτά το δικό του φιλμ
Οι θαυμαστές του Πίτερ Τζάκσον και του Τόλκιν πανηγυρίζουν για τη νέα ταινία που αποτελεί ένα άτυπο πρίκουελ
Φοβερή η Τίλντα Σουίντον στον ρόλο της μητέρας
Θα σας κάνει να κλάψετε με μαύρο δάκρυ, αφού όλοι θα βρουν ένα μικρό κομμάτι από τη δική τους ζωή στα τρυφερά καρέ του Ζεμέκις
Χορταστικό ως θέαμα, αλλά δεν θα βρείτε κάτι καινούργιο
Το μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις μεταφέρεται ξανά στην οθόνη - Οι πρώτες πληροφορίες
Παρουσιαστής της τελετής θα είναι ο κωμικός και παρουσιαστής Κόναν Ο'Μπράιεν
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Στο πλευρό του θα βρίσκεται ο Μπάρι Κιόγκαν στο ρόλο του Ρίνγκο Σταρ
Όλα είναι εκεί: τα καλά και τα κακά του Στέλιου Καζαντζίδη, που θίγονται σε ακριβοδίκαιες δόσεις, με μια λέξη, ένα βλέμμα, έναν υπαινιγμό
Ήταν έτοιμη να αποχωρήσει από τον κινηματογράφο και τώρα είναι υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Οι Ρέιφ Φάινς και Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον έρχονται αντιμέτωποι με ορδές από ζόμπι
Ο 43χρονος ηθοποιός αναμένεται να εμφανιστεί στο επερχόμενο «Avengers: Doomsday»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.