- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Είχαμε μεγάλες προσδοκίες για το φιλμ του Σουηδού Άλφρεντσον («Άσε το κακό να μπει», «Ο κλήρος έπεσε στον Σμάιλι») αλλά τελικά δεν κατάφερε να μας κερδίσει. Ο βασικός λόγος πάντως δεν έχει να κάνει τόσο με τις δικές του σκηνοθετικές αστοχίες όσο με το υπερβολικό και αδικαιολόγητο από ένα σημείο και μετά σενάριο που υπογράφουν οι Χοσέιν Αμινί και Πίτερ Στρόαν. Το σημείο δηλαδή που θεωρητικά ήταν το μεγάλο όπλο της ταινίας, καθώς η γραφή του Τζο Νέσμπο έχει χιλιάδες οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Πρόσφατα διάβασα τον «Κοκκινολαίμη» του Νορβηγού και διαπίστωσα ιδίοις όμμασι την ικανότητά του να συνθέτει κινηματογραφικές εικόνες με μυθιστορηματική φαντασία. Στο μικρόκοσμο του ήρωά του Χάρι Χόλε χωράνε πολλά περισσότερα από μια αστυνομική πλοκή και τον αναμενόμενο εντοπισμό ενός δολοφόνου. Ο σχεδιασμός ενός κόσμου παιδικής αθωότητας και κοινωνικού πλούτου – τι πιο ειδυλλιακό από το χιονισμένο Όσλο που καλωσορίζει το χειμώνα με τους πρώτους χιονανθρώπους και ετοιμάζεται να γιορτάσει την ανάληψη των χειμερινών ολυμπιακών αγώνων;– μετατρέπεται με λεπτούς χειρισμούς σε τοπίο φρίκης και κοινωνικής παρακμής από τον Άλφρεντσον, αλλά μέχρι εκεί. Όλο το δεύτερο μέρος αναλώνεται σε ένα προβλέψιμο και flat κυνηγητό γάτας και ποντικού, χωρίς πνοή και σκηνοθετικό νεύρο, όπου αρκετοί χαρακτήρες δεν αναλύονται σε βάθος ενώ υπάρχουν και κάποιες χτυπητά κακές ερμηνείες (Βαλ Κίλμερ, Σαρλότ Γκενσμπούρ) που αποδυναμώνουν ακόμη περισσότερο την ταινία. Αντί λοιπόν ο Άλφρεντσον να χτίσει την αφήγησή του στην οξύτητα της κοινωνικής κριτικής ή την καταγραφή της δυσοίωνης ατμόσφαιρας που χαράζει ανεπανόρθωτα τη ζωή του ήρωα, στρέφεται σε μια δίχως έμπνευση σκηνοθεσία γύρω από τον εντοπισμό της ταυτότητας του δολοφόνου. Αν δεις την ταινία χωρίς περαιτέρω απαιτήσεις, εστιάζοντας μοναχά στο κομμάτι του αστυνομικού θρίλερ, μπορεί και να την απολαύσεις. Όμως δεν παύει να είναι μια χαμένη ευκαιρία για το σαρκασμό και την απομυθοποίηση της επίπλαστης εικόνας ευτυχίας στον παγωμένο ευρωπαϊκό βορρά. Εκεί που πίσω από τη βιτρίνα καθωσπρεπισμού κρύβονται σημάδια που όχι μόνο δεν επιτρέπουν διαλείμματα αισιοδοξίας, αλλά επιπλέον δικαιώνουν την ύπαρξη και τη δράση (βλέπε αυτοδικία) μιας ειδικής κατηγορίας ανθρώπων με σοβαρά ψυχολογικά και συναισθηματικά προβλήματα που χρίζουν άμεσης ιατρικής βοήθειας.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόμας Αλφρεντσον
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μάικλ Φασμπέντερ, Τζέι Κέι Σίμονς, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Κλόι Σεβινί, Βαλ Κίλμερ
- χρονολογια: 2017
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δημοφιλής πρωταγωνιστής ταινιών δράσης σε νέες κινηματογραφικές περιπέτειες
Ο όρος που θέτει η 52χρονη ηθοποιός για να επιστρέψει στον εμβληματικό ρόλο
Το σπάνιο στιγμιότυπο από τη συνεργασία τους στο «Bodyguard» το 1992 - Φέτος θα έκλεινε τα 61 της χρόνια
Η ταινία αποτελεί επίσης μία ισχυρή φεμινιστική δήλωση, μιλώντας για τη θέση της γυναίκας, τόσο στην Ινδία όσο και οπουδήποτε στον κόσμο
Η διασφάλιση της μνήμης μέσα από εικόνες
Είχε βραβευτεί ως ο καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης για την ταινία «Ξένια»
Η πλούσια ιστορία των μπλουζ, τραγουδιών που γεννήθηκαν αυθόρμητα στις φτωχογειτονιές των αμερικανικών μεγαλουπόλεων
Είχε βραβευτεί με τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1990 για το «Wild at Heart»
Δείτε το πρώτο τρέιλερ της ταινίας
«Καμία λάμψη με το Λος Άντζελες να φλέγεται», έγραψε ο διάσημος συγγραφέας τρόμου
Γνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια του κάστινγκ για το «Βlue Velvet»
Ο cult σκηνοθέτης γίνεται viral μετά τον θάνατό του
Η ταινία θα προβληθεί στις 25 Ιανουαρίου στο Cinobo Όπερα
Το έργο του κορυφαίου σκηνοθέτη ταυτίστηκε με τα σκοτάδι και τα επικίνδυνα μυστήρια που κρύβονται κάτω από τη γυαλιστερή επιφάνεια των αμερικανικών προαστίων.
Απόλαυσε μια λαμπρή καριέρα στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση για επτά δεκαετίες
Ηθοποιοί και σκηνοθέτες που συνεργάστηκαν μαζί του αποτίουν φόρο τιμής
Η ανάρτησή της στο Instagram
Ο κινηματογραφιστής που άλλαξε το σινεμά και την τηλεόραση ξεπερνώντας τα όρια
Και οι τρεις είναι θερμοί του υποστηρικτές
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.