Ιαπωνία: Μεθυσμένοι, ξαπλωμένοι στον δρόμο και... κοστουμαρισμένοι
«Θέλουμε πραγματικά να καταλήξουμε έτσι;»
Φανταστείτε έναν καλοντυμένο άντρα με κοστούμι, γραβάτα, καλά δερμάτινα παπούτσια και χαρτοφύλακα. Τώρα τοποθετήστε τον στη σκηνή που σας ταιριάζει καλύτερα. Θα υποθέσω ότι δεν τον φανταστήκατε μεθυσμένο και κοιμισμένο στη μέση του δρόμου μέσα στα άγρια μεσάνυχτα.
Κι όμως αυτή η εικόνα που μόλις περιέγραψα όχι απλώς συναντάται στην Ιαπωνία αλλά αποτελεί και σύνηθες φαινόμενο. Όπως φαίνεται, στη χώρα δεν είναι σπάνιο το να βγαίνουν για μερικά ποτά μετά τη δουλειά και αργότερα μεθυσμένοι, έχοντας χάσει τον τελευταίο συρμό και μην έχοντας λεφτά για ξενοδοχείο, να καταλήγουν να κοιμούνται στη μέση του δρόμου.
Αυτό κέντρισε το ενδιαφέρον του φωτογράφου Paweł Jaszczuk, ο οποίος δημιούργησε το βιβλίο - περιοδικό «Υψηλή Μόδα» (High Fashion) και σχολιάζει στη The Guardian: «Η αντίθεση ανάμεσα σε αυτούς τους καλοντυμένους άντρες και τον δρόμο μού τράβηξε την προσοχή αρχικά και το μήνυμα μου ήρθε αργότερα». Έτσι, από τις 11μ.μ. έως τις 3π.μ. ο πολωνός φωτογράφος άρχισε να κάνει βόλτες σε συνοικίες του Τόκιο, γύρω από σταθμούς τρένων και καραόκε μπαρ, ψάχνοντας παντού αυτή την «αντίθεση»: «Έπρεπε να είναι καλοντυμένοι, με μία ενδιαφέρουσα πόζα και κάτι το επιπλέον που να κάνει την φωτογραφία ξεχωριστή. Ήθελα μία εικόνα περιοδικού μόδας».
Όσο περνούσε ο καιρός και συναντούσε όλο και περισσότερους τέτοιους ανθρώπους, ο Jaszczuk άρχισε να βλέπει τον συμβολισμό πίσω από την όψη τους και ότι οι κουστουμαρισμένοι αυτοί άντρες, που κείτονται στο δρόμο, δεν διαφέρουν πολύ από εμάς: «Οι φωτογραφίες δείχνουν ανθρώπους που είναι χρησιμοποιημένοι, καταπονημένοι, γεμάτοι άγχος και εξαντλημένοι. Υπονοούν ότι βρισκόμαστε όλοι στο ίδιο εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό - καταναλωτικό κρεβάτι και απλώς συνεχίζουμε να κοιμόμαστε, ενώ αλλάζουμε πλευρό. Θέλουμε πραγματικά να καταλήξουμε έτσι;».
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Πολωνός προσπαθεί να προβληματίσει και να ταρακουνήσει με τις φωτογραφίες του, αφού έχουν προηγηθεί συλλογές, όπως η σειρά «Κοιμισμένο Τρένο» (Sleeping Train) –στο ίδιο μήκος κύματος με την «Υψηλή Μόδα» – και η «¥€$U$», στην οποία καταγγέλλει το πώς η θρησκεία και τα πρόσωπα - σύμβολά της έχουν καταλήξει να υπάρχουν μόνο ως μέσο κερδοσκοπίας.
«Οι φωτογραφίες μου ωριμάζουν μαζί μου, γίνονται πιο σοβαρές με τα χρόνια. Προσπαθώ να αναδείξω ερωτήματα, να ενθαρρύνω τους ανθρώπους να σκεφτούν σχετικά με τον εαυτό τους και σχετικά με την ανθρώπινη φύση».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 69 πορτραίτα φιλοξενήθηκαν από την Εθνική Βιβλιοθήκη το 2022
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.