Εικαστικα

Sotheby’s: Πουλήθηκαν όλα τα έργα της συλλογής της Πολίν Καρπίδας έναντι 100 εκατ. δολαρίων

Η διαδικασία χαρακτηρίστηκε ως «λευκό γάντι»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Sotheby’s: Πουλήθηκαν όλα τα έργα της συλλογής της Πολίν Καρπίδας έναντι 100 εκατ. δολαρίων
© Laurent KOFFEL/Gamma-Rapho via Getty Images/Ideal Image

Sotheby’s: Πουλήθηκαν όλα τα έργα της συλλογής της Πολίν Καρπίδας έναντι 100 εκατ. δολαρίων

Η Sotheby’s κατέγραψε μια από τις σπουδαιότερες στιγμές της φετινής σεζόν, ολοκληρώνοντας με απόλυτη επιτυχία τη δημοπρασία της συλλογής της Πολίν Καρπίδας. Η διαδικασία χαρακτηρίστηκε ως «λευκό γάντι», όρος που στη γλώσσα των οίκων δημοπρασιών σημαίνει ότι πωλήθηκαν όλα τα έργα, χωρίς καμία εξαίρεση. Το συνολικό ποσό έφτασε τα 100 εκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας σημαντικά την αρχική εκτίμηση που τοποθετούσε το ανώτατο όριο στα 74,7 εκατ.

Η συλλογή περιλάμβανε 55 έργα τέχνης και design, με κορυφαία πώληση τον πίνακα του Ρενέ Μαγκρίτ “La Statue Volante” (1958), που απέσπασε 13,7 εκατ. δολάρια, ελαφρώς πάνω από την κατώτερη εκτίμησή του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε και το design κομμάτι του Φρανσουά-Ξαβιέ Λαλάν “Console Végétale” (2011), το οποίο σημείωσε θεαματική υπέρβαση: πουλήθηκε σχεδόν δέκα φορές υψηλότερα από την αρχική του εκτίμηση, φτάνοντας τα 2,7 εκατ. δολάρια.

Τα στοιχεία της Sotheby’s δείχνουν ότι το 69% των έργων ξεπέρασε την υψηλή εκτίμηση, ενώ το 22% κινήθηκε εντός των προκαθορισμένων ορίων. Μόλις το 9% πωλήθηκε κάτω από το χαμηλότερο επίπεδο, γεγονός που ενισχύει την εικόνα μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής βραδιάς.

Η Πολίν Καρπίδας, γνωστή φιλάνθρωπος και συλλέκτρια, είχε δημιουργήσει μια πολυσυλλεκτική συλλογή που συνδύαζε σπουδαίους δημιουργούς όπως οι Πικάσο και Γουόρχολ με έργα σύγχρονου design. Η πώληση αυτή δεν ανέδειξε μόνο τη σημασία της προσωπικής της επιμέλειας, αλλά και τη συνεχιζόμενη δυναμική της διεθνούς αγοράς τέχνης.

Η επιτυχία της Sotheby’s δείχνει πως οι συλλογές με ισχυρή ταυτότητα και ιστορικό κύρος μπορούν να λειτουργήσουν ως πόλος έλξης για επενδυτές και συλλέκτες, ακόμα και σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας. Το ερώτημα που μένει είναι αν πρόκειται για μεμονωμένο φαινόμενο ή για ένδειξη μιας ευρύτερης τάσης ανόδου στις τιμές της τέχνης.

Πηγή: Artnews

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Σεβαστάκης, «Η εφεύρεση της λύπης»
4 εκθέσεις που έχουν εγκαίνια αυτήν την εβδομάδα

Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY