- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Infrared: Η έκθεση του Αστέριου Τόρη για τον Υπέρυθρο Κόσμο
«Η διαδικασία κράτησε 2 χρόνια, το υλικό αποτυπώθηκε σε 20.000 βίντεο, οι κάμερες έγιναν 8 και τα δεδομένα που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης έφτασαν τα 300 gb»
Αστέριος Τόρης: Συνέντευξη με τον καλλιτέχνη με αφορμή την έκθεσή του με τίτλο «Infrared» στην Art Appel Galery
Πείτε μας δυο λόγια για την έκθεσή σας με τίτλο «Infrared».
Για πάνω από δέκα χρόνια με απασχόλησε ο μικρόκοσμος. Τεχνικά χρησιμοποίησα extreme macro φωτογραφίζοντας μικροσκοπικές περιοχές επάνω στα έργα μου όπου μου αποκαλύφθηκαν νέοι τόποι, νέα οικοσυστήματα σε μια νέα κλίμακα.Ένας μέγας μικροσκοπικός κόσμος με όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν όλες οι κλίμακες και σαν ενότητα με τον τίτλο Phenomena, τα έχω παρουσιάσει σε προηγούμενες εκθέσεις. Ένα πρωί αποφάσισα να κάνω το ανάποδο και να απευθυνθώ στον ουρανό. Η πρώτη απόπειρα έγινε με ένα κινητό το οποίο είχε την δυνατότητα να κάνει λήψεις infrared σε σχετικά χαμηλό ύψος, 2-3 πρώτα βίντεο του ενός λεπτού, χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόβλεψη μόνο προδιάθεση και ένστικτο. Ελέγχοντας τα βίντεο βρέθηκα προ εκπλήξεως. Υπήρχε αδιευκρίνιστο υλικό που έχριζε περαιτέρω ανάλυσης. Αποτέλεσμα αυτή η διαδικασία κράτησε 2 χρόνια, το υλικό αποτυπώθηκε σε 20.000 βίντεο, οι κάμερες έγιναν 8 και τα δεδομένα που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης έφτασαν τα 300 gb. Σε όλη αυτήν την διάρκεια, καταγράφηκαν σκεπτικά και προβληματισμοί που συμβάδιζαν με τα φαινόμενα που προέκυπταν στις λήψεις, όπως ότι η διαστρωμάτωση του χώρου πιθανόν να ορίζει και διαστρωμάτωση του χρόνου, ή διαφορετικά layers σε διαφορετικούς χρόνους. Θα μπορούσε να υπάρχει μια ολική συμπαντική επιθυμία η οποία ρυθμίζει όλους τους χωροχρόνους σε άπειρες κατηγορίες. Σωρεία συμπερασμάτων από τον άνθρωπο εσωτερικά μέχρι το αχανές και μια θετικότητα η οποία φαίνεται να είναι ανάγκη για να λειτουργήσει ο χρόνος σε σχέση με την γενική προδιαγραφή. Η καταγραφή των φαινομένων δημιούργησαν ένα κλίμα που προκάλεσε μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα και μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περιοχή δράσης. Δημιουργήθηκαν ζωγραφικά τόποι, κώδικες και περιοχές που εμπεριέχουν το κλίμα, την φόρτιση και την ατμόσφαιρα που επικράτησε στην κορύφωση της καταγραφής των φαινομένων. Στην έκθεση παρουσιάζω τα ζωγραφικά έργα που προέκυψαν, όπως και ένα 6λεπτο slide-show με τα ίδια τα φαινόμενα που καταγράφηκαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τον ουρανό της Αθήνας. Θα έλεγα ότι η παρουσίαση που κάνω έχει τα στοιχεία του αναπόφευκτου.
Τι επιδιώκετε να αποτυπώσετε μέσα από αυτήν την έκθεση και τα έργα σας, που απαρτίζουν έναν Υπέρυθρο Κόσμο ή Γαλαξιακό Εξπρεσιονισμό, όπως αναφέρει και ο επιμελητής της έκθεσης;
Η αλήθεια είναι ότι το αποτέλεσμα που προέκυψε στο σκέλος της καταγραφής φαινομένων αφορούν και άπτονται της αστροφυσικής και είναι τελικά η επιστήμη που θα πάρει τις ερωτήσεις και θα προσπαθήσει να δώσει τις απαντήσεις. Η δική μου παρέμβαση αφορά στην μετατροπή και μετάφραση των συσχετισμών και να δημιουργηθεί καλλιτεχνικό έργο. Γέννησα περιοχές στον καμβά που δημιουργούν νέες ερωτήσεις και όπως αναφέρει και ο επιμελητής της έκθεσης, υπάρχει η ελευθερία των υποθέσεων για την θέση μας στο σύμπαν, σε ένα περίπλοκο περιβάλλον που ακόμα είναι γεμάτο από ανεξήγητα φαινόμενα.
Πώς αντιλαμβάνεστε τον συμπαντικό και τον γήινο χωροχρόνο; Θεωρείτε ότι αλλάζει από γενιά σε γενιά;
Είμαστε ένα απειροελάχιστο σημείο σε ένα γιγαντιαίο απειροελάχιστο σύμπαντος πιθανόν μέσα ή έξω από ένα άλλο σύμπαν. Δεν έχουμε ξεκινήσει καν να ρωτάμε σαν ανθρώπινο είδος.
Υπάρχει κάποιο μήνυμα που θέλετε να δώσετε μέσα από τη συγκεκριμένη έκθεση;
Μέσα στον πυρετό των καταγραφών έγραφα αυτόματα σημειώσεις και μεταφέρω μια συγκεκριμένα. Υπάρχει μια διαδικασία pro - επαγγελματική για όλα τα θέματα σε όλες τις κλίμακες. Απορρέει από την γενεσιουργό αιτία, οδηγείται στην ανάπτυξη, συνεχίζει στην ωρίμανση και ολοκληρώνεται με θάνατο. Η αρχική ανάγκη σε σχέση με το απόθεμα μετά θάνατο είναι η αποθήκη ενέργειας για έναν επόμενο κύκλο. Αφού ο χωροχρόνος κινείται ακόμα, το ισοζύγιο της αποθήκης είναι 51% ή περισσότερο. Είναι η θετικότητα, είναι η παραγωγικότητα, είναι η εσωτερική μας τάση να επιτρέψουμε να μπούμε στη διαδικασία και να δημιουργήσουμε ολοκληρωμένους κύκλους με θετικό πρόσημο. Το ορίζει η Γενική Επιθυμία.
Πώς συστήνεστε ως καλλιτέχνης μέσα από τα έργα σας;
Περισσότερο σαν μουσικός, έχω μουσικές σπουδές. Πάντα με κατευθύνει ο ήχος της εικόνας. Μόλις γεννήσουμε ή αντιληφθούμε τον ήχο - θόρυβο της εικόνας αμέσως δημιουργείται και η κατεύθυνση, η ψυχοσύνθεση, η δομή, τα συστατικά της εικόνας-έργου. Από τα νεώτερα χρόνια μου είχα ξεκινήσει εν αγνοία μου τότε, μια Πυθαγόρεια διαδικασία που πάντα αφορούσε την μουσική και την αρμονία του σύμπαντος.
Υπάρχουν κάποια στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας;
Τεχνικά κινούμαι στον χώρο του εξπρεσιονισμού. Θεωρητικά προσπαθώ να αποδώσω τα pick της παραγωγικότητας σε όλα τα επίπεδα και σε κάθε ένταση. Οι συνθήκες και οι συμβάσεις που καθόρισα τα 40 χρόνια που αποτυπώνω σε καμβά ορίζουν ότι εφόσον ολοκληρωθεί η εσωτερική διαδικασία , προετοιμασία και τεκμηρίωση, τότε ο κρουνός θα εκτοξεύσει υλικό πάνω στον καμβά και θα προκύψει ο τόπος.
Ποια είναι η σχέση σας με την τέχνη; Πώς ξεκίνησε;
Είχε και έχει να κάνει να κάνει με την παραγωγικότητα. Από παιδί καταλάβαινα τους συσχετισμούς και τοποθετούσα τη σκέψη και τα πράγματα στην καλύτερη δυνατή θέση. Ξεκίνησα από πολύ νεαρή ηλικία στη Γερμανία μουσική και ζωγραφική και όταν αποσυνδέθηκα μαθητικά, συνέδεσα την παραγωγικότητα με την τέχνη. Ο τρόπος που θα χειριστείς μια εργασία είναι ίδιος με τον τρόπο που θα χειριστείς ένα χρώμα.
Από πού αντλείτε έμπνευση;
Θα έλεγα ότι αντλώ έμπνευση από το σύνολο των πραγμάτων που συσχετίζονται με την παραγωγικότητα που συντελείται στη διάρκεια της ύπαρξής μας. Στους μηχανισμούς που εμπλέκονται από το απειροελάχιστο μέχρι το άπειρο. Δεν υπάρχει μέθοδος για αυτό, άλλα είναι περισσότερο η αίσθηση της πιθανής κατανόησης και αντίληψης, της εξάσκησης στη διαίσθηση και στο ένστικτο.
Βοηθάει έναν δημιουργό να αντιμετωπίζει τα έργα του ως θεατής;
Αυτό θα έλεγα ότι απαιτείται σαν προϋπόθεση για έναν δημιουργό. Είναι η ικανότητα να γίνεται εξωτερικός παρατηρητής. Σαν ιδιότητα προέρχεται από το επαγγελματικό περιβάλλον όπου ο πωλητής θα πρέπει να μεταπηδήσει στο περιβάλλον του πελάτη για να συντονιστεί με τις ανάγκες του και να προωθήσει το κατάλληλο προϊόν. Ο δημιουργός θα συντονιστεί με τον θεατή στο νοητό περιβάλλον του θεατή για να συγκοινωνήσει την εμπειρία.
Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή κάποιο ρεύμα που σας και υπήρξε αναφορά για την εξέλιξή σας;
Θεωρώ τον εαυτό μου στην κυριολεξία αυτόνομο. Από σκρατς. Ξεκινάει από τα σχέδια και τις ζωγραφιές που έκανα πολύ μικρός από 8 ετών και την μουσική όπου έφτιαχνα δικές μου αυτοσχέδιες κιθάρες 12 ετών και την επαγγελματική πορεία από 13 ετών. Δεν αποσύνδεσα ποτέ την εργασία από την Τέχνη. Διέκρινα την ένταση της παραγωγικότητας από την ένταση των χρωμάτων αναζητώντας την καλύτερη εκδοχή για την κατάλληλη αποτελεσματικότητα. Πάντα όμως μελετούσα καλλιτέχνες όχι για το έργο τους όσο για το ειδικό βάρος που απέρρεε από την προσωπικότητά τους.
Η πραγματική επιβράβευση για έναν καλλιτέχνη ποια είναι;
Είναι μια μοναχική στιγμή αυτή και είναι όταν συλλάβει ότι το έργο που μόλις ολοκλήρωσε έχει όλες μα όλες τις προδιαγραφές που έχει ορίσει και επιπλέον τον έχει αιφνιδιάσει διότι πήγε ακόμα παραπέρα. Από εκεί και μετά αρχίζει η πορεία του έργου που ο δημιουργός γίνεται θεατής. Αυτό ισχύει τουλάχιστον για μένα.
Info
«Infrared» του Αστέριου Τόρη στην Art Appel Gallery
Διάρκεια: Ως 3 Μαρτίου
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή, 15:00 - 20:00 | Σάββατο, 11:00 – 15:00
Είσοδος Ελεύθερη
Επιμέλεια: Γιάννης Κολοκοτρώνης
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.