- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η CHEAPART 2022 σε νέο χώρο κι ενισχυμένη. Τι αλλάζει και τι θα δούμε φέτος
82 καλλιτέχνες και επιμελητές, θεματικές εκθέσεις, αφιερώματα και περφόρμανς σε ένα μεσοπολεμικό κτίριο 5 ορόφων πλάι στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
CHEAPART 2022 - Desire for Art: Ο Γιώργος Γεωργακόπουλος και η Φωτεινή Καπίρη μιλούν στην ATHENS VOICE για τη φετινή διοργάνωση
Δεν είναι επετειακή, αλλά στην 27η έκδοσή της επιστρέφει με ανάλογες προδιαγραφές, σε ένα κτίριο 5 ορόφων, με 82 καλλιτέχνες και επιμελητές, με θεματικές εκθέσεις, αφιερώματα και περφόρμανς και στόχο να αφηγηθεί μία σπονδυλωτή ιστορία-σύνοψη των τελευταίων χρόνων δράσης της. Κλασικό προχριστουγεννιάτικο ραντεβού προσιτής τέχνης η CHEAPART 2022 εγκαινιάζεται στις 11 Δεκεμβρίου με σύνθημα «Desire for art», όχι στο γνώριμό της στέκι στην πλατεία Εξαρχείων, αλλά στα πέριξ, στο κτίριο που στέγαζε παλαιότερα το Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο στη γωνιά Βασιλέως Ηρακλείου & Ρεθύμνου 2.
CHEAPART 2022: ραντεβού σε νέο χώρο
«Φέτος με την υποστήριξη της ZOIA είχαμε την τύχη να έχουμε στη διάθεση μας ένα όμορφο εκλεκτικιστικό κτήριο, χτισμένο τη δεκαετία του 1920, δίπλα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο που μας άνοιξε τον δρόμο γι’ αυτόν τον σύνθετο σχεδιασμό που μέχρι σήμερα μόνο στο Kuenstlerhaus στη Βιέννη είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε» μου λένε οι διοργανωτές της έκθεσης-θεσμός Γιώργος Γεωργακόπουλος και Φωτεινή Καπίρη. «Σίγουρα ήταν κάτι που χρωστούσαμε στους καλλιτέχνες και επιμελητές όλα αυτά τα χρόνια. Ασφαλώς τα γεγονότα πέριξ της Πλατείας Εξαρχείων και του γνωστού κτηρίου που ήταν το λίκνο του CHEAPARTιου πολιτισμού δημιούργησαν την ανάγκη να μεταφέρουμε τη δραστηριότητα σε πιο ήσυχα νερά. Η CHEAPART ήταν και είναι μια γιορτή τέχνης και πολιτισμού, έτσι θέλουμε να παραμείνει».
Τι θα δούμε στην CHEAPART 2022
Στο ισόγειο θα λειτουργεί το μπαρ και θα τρέξουν οι περφόρμανς (π.χ. από τον γνωστό καλλιτέχνη Φίλιππο Τσιτσόπουλο). Στον πρώτο και τον δεύτερο όροφο απλώνεται η έκθεση που φέτος διαφοροποιείται καθώς, πέρα από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες που επέλεξε η ομάδα της διοργάνωσης, δομείται κι από επιμελητικές προτάσεις. Συγκεκριμένα, στην Ονειρογονία ο Αίας Χριστοφής προσεγγίζει ποικίλες όψεις μίας ονειρικής κατάστασης σ’ ένα σύγχρονο αστικό περιβάλλον μέσα από δημιουργίες των James C. Lane, Γεωργίας Πιλάλη και Μαρίνας Σταύρου.
Με το Medea Shooting ο Κάρολ Γιάρεκ και η Τούλα Ακρίβου μας «μεταφέρουν» στα γυρίσματα της Μήδειας, της τελευταίας ταινίας του Δημήτρη Αθανίτη, μέσα από φωτογραφίες που ξεπερνούν τα συνήθη πλαίσια της κάλυψης σχετικών γυρισμάτων.
Στο Rituals η Αντιγόνη Καψάλη ξετυλίγει τη ματιά έξι γυναικών εικαστικών (Αλεξάνδρα Δαλάκα, Δήμητρα Εξάρχου, Θεοδώρα Τσιάτσιου, Βιβή Τσιόγκα, Σοφίας Κυριακού, Αθανασίας Παπατζέλου) στην έννοια της τελετουργίας, μέσα από τη σκοπιά της καταγραφής του απορρίμματος, υπό το πρίσμα της λατρευτικής τελετής και ως ένα σύνολο συμπεριφορών και εικόνων που συνθέτουν την καθημερινότητα.
Η συμμετοχή του Pow Wow Art Space, σε επιμέλεια Μαίρης Ρουσιώτη, καταθέτει έργα (των Γρηγορίας Βρύττια, Βασιλικής Πανταζή, Μίμας Ραζέλου, Ελευθερίας Ραπανάκη, Ειρήνης Ρούμπη, Μαίρης Ρουσιώτη, Σωκράτη Sandman Σαπουνά, Βαλμπόνας Τζανάκου) που επικεντρώνονται σε κοινωνικά ζητήματα και προβληματισμούς τα οποία απασχολούν την ομάδα από το ξεκίνημα της πρωτοβουλίας το 2018. Τα έργα θα διατίθενται φέτος στην τιμή των €100.
Όσο για τους δύο ορόφους που ακολουθούν; Θα είναι αφιερωμένοι μέσα από ατομικές παρουσιάσεις σε έντεκα δημιουργούς (Νίκος Αρτέμης, Ανδρέας Βούσουρας, Νίκος Γιαβρόπουλος, Ειρήνη Διάδου, Μπάμπης Καραλής, Χρήστος Κεχαγιόγλου, Νίκος Κρυωνίδης, Γιώργος Λυντζέρης, Φιόνα Μουζακίτη, Νατάσα Πουλαντζά, Έλιο Σαμαρά), που χαρακτήρισαν το ύφος και την πορεία της CHEAPART. Παράλληλα, τα βράδια στο μικρό αμφιθέατρο του τρίτου ορόφου περιμένουμε προβολές (π.χ. την ασπρόμαυρη ταινία Καμιά συμπάθεια για τον διάβολο του Δημήτρη Αθανίτη που χάρισε στη Λένα Κιτσοπούλου το Βραβείο Ερμηνείας στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης), αλλά και παρουσιάσεις που θα επιχειρήσουν να αποτυπώσουν την εικόνα και το στίγμα της διοργάνωσης μέσα στα χρόνια.
Ο Γιώργος Γεωργακόπουλος και η Φωτεινή Καπίρη για την CHEAPART
«Η CHEAPART αναμφίβολα είναι ένα παράδειγμα επιτυχημένου οργανισμού που άντεξε από το 1995 μέχρι σήμερα, περνώντας με άνεση από τις παχιές αγελάδες στις ισχνές της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης διατηρώντας πάντα τις αρχές του και επινοώντας λύσεις εκεί που οι περισσότεροι πίστευαν πως δεν υπήρχαν. Αποτελεί κάτι πολύ πιο σύνθετο από μία έκθεση με προσιτά έργα, είναι περισσότερο μια κοινωνία καλλιτεχνών και φιλότεχνων που διευρύνεται, μεταλλάσσεται, δημιουργεί και σκέφτεται σαν ένα ζωντανό ον. Εξελίσσεται μαζί με τις συνθήκες και τα γεγονότα δημιουργώντας σχέσεις και απρόσμενες συνεργασίες. Πειραματίζεται όχι τόσο με το έργο τέχνης και τον καλλιτέχνη, αλλά με τον τρόπο προβολής τους» μου λένε και μου θυμίζουν τη νομαδική πορεία του οργανισμού μέσα από παράλληλες πρωτοβουλίες όπως το TAF (The Art Foundation), το CAMP! (Contemporary Art Meeting Point), το ArtWall, την ετήσια επιθεώρηση Back to Athens, το Athens Intersection, αλλά και εκτός των τειχών της πόλης με το Isternia Tinos ZIGZAG Festival.
«Η δυνατότητα παρουσίασης του σύγχρονου έργου τέχνης και των καλλιτεχνών αφιλοκερδώς μέσα από διαφορετικά κανάλια είναι ίσως μία από τις μεγαλύτερες προσφορές της στη σύγχρονη ελληνική εικαστική σκηνή. Ωστόσο πιστεύουμε ότι το μεγαλύτερο δώρο της CHEAPART, ως πρωτοπόρου οργανισμού, είναι ότι έδωσε τη δυνατότητα να γίνει αντιληπτό ότι οποιοσδήποτε θέλει, πατώντας στην εμπειρία και τις εφαρμογές της, μπορεί να ανοίξει τα δικά του φτερά κάνοντας την ανεξάρτητη αθηναϊκή εικαστική σκηνή σήμερα τόσο πλούσια».
Και μετά; Πώς θα προχωρήσετε για τα επόμενα 27 (και βάλε) χρόνια;, τους ρωτώ ενώ ανεβοκατεβαίνουν τους ορόφους στην έδρα της φετινής έκθεσης διαμορφώνοντας τους χώρους. «Αν μπορούσαμε να κάνουμε μία νοητή προέκταση στο μέλλον θα λέγαμε ότι έχοντας γερές βάσεις και συνεργάτες που εκτιμούν το έργο μας έχουμε όλα τα εφόδια να προχωρήσουμε μπροστά συνεχίζοντας να επινοούμε λύσεις, τιμώντας το καλλιτεχνικό κοινό και τον κόσμο που τόσα χρόνια ήταν δίπλα μας και μας υποστήριξε».
INFO:
CHEAPART 2022: Desire for art
Ρεθύμνου 2 & Βασ. Ηρακλειου, Εξάρχεια
Διάρκεια έκθεσης: 11-23 Δεκεμβρίου
Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Κυρ. 14:00-22:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Ο καλλιτέχνης μάς μυεί στη βεξιλολογία μέσα από την έκθεση Waving Through Folklore
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.