Kάτι δυναμικό και φρέσκο ήρθε να ταρακουνήσει την πόλη και ακούει στο όνομα Athens Street Art Festival.Τέσσερις κορυφαίοι Ελβετοί καλλιτέχνες έρχονται στην Αθήνα και μαζί με φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών δίνουν χρώμα, ζωή και κίνηση στον Δήμο Νίκαιας.
Crisis [?] what Crisis? είναι το ερώτημα και οι Ελβετοί καλλιτέχνες που θα έρθουν στην χώρα μας γι' αυτόν τον σκοπό δίνουν τη δική τους απάντηση ζωγραφίζοντας. Στόχος να αποδείξουν ότι παρά την κρίση και χωρίς καμία κρατική βοήθεια, αν ενωθούν ιδιώτες, φορείς και εθελοντές, η πόλη μπορεί να αλλάξει πρόσωπο.
Φεστιβάλ σαν αυτό είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε την street art αλλιώς. Να ξεχάσουμε τους μουτζουρωμένους τοίχους που δίνουν την εικόνα της εγκατάλειψης. Άλλωστε οι καλλιτέχνες του δρόμου ανά τον κόσμο έχουν άποψη, εμπνέουν και αφυπνίζουν. Πολλά τα προβλήματά μας, αλλά πρέπει από κάπου να ξεκινήσουμε. Εμένα τουλάχιστον θα μου άρεσε να ξυπνάω σε μια λίγο πιο όμορφη πόλη. Είναι σίγουρα μια καλή αρχή.
Η διοργάνωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ το Δήμο Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, ενώ υποστηρίζεται από το Smart Park στα Σπάτα, όπου και είχαν γίνει οι προεκδηλώσεις. Στα πλαίσια του φεστιβάλ θα γίνουν επίσης εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, θα προβληθούν ντοκιμαντέρ και δημιουργικές συζητήσεις με κεντρικό πάντα θέμα την τέχνη του δρόμου. Οι δράσεις θα συνεχιστούν μέχρι και τα τέλη Ιουνίου, όπου Έλληνες και Ευρωπαίοι καλλιτέχνες θα συνεργαστούν για να ξαναζωντανέψουν αποθήκες, βιομηχανικά κτήρια και δημόσιους χώρους. Για αρχή ο Ανδρέας Τσουραπάς και η Γωγώ Κολυβήρα που είναι και οι ιθύνοντες, υπόσχονται να γεμίσουν χρώμα όσα περισσότερα σχολεία γίνεται. Μας φτάνει.
Γνωρίστε τους τέσσερις καλλιτέχνες που θα χρωματίζουν την Αθήνα από τις 6 ως τις 13 Μαρτίου:
Bane (Όλεθρος)
Από νωρίς συνειδητοποίησε ότι η τέχνη είναι το καλύτερο μέσο για να ξεπερνάς την καθημερινότητα και γρήγορα παθιάστηκε μ’ αυτήν. Πιστεύει ότι η διαδικασία εκκίνησης ενός έργου τέχνης είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντική με το τελικό έργο. Σήμερα εργάζεται ως καλλιτέχνης στη Ζυρίχη και έχει καθιερωθεί στους τομείς του graffiti, airbrush και στη ζωγραφική του σώματος.
Robi The Dog
Δουλεύει με διάφορες τεχνικές και υλικά όπως στένσιλ, SprayPaint και ακρυλικά ή με ό,τι του αρέσει κατά καιρούς να ζωγραφίζει. Ο ίδιος λέει ότι επέλεξε αυτό τον τρόπο εργασίας, καθώς ταξιδεύει πολύ, οπότε είναι εύκολο να μεταφέρει λίγα στένσιλ σε ένα τρένο, και επίσης είναι ένας καλός και απλός τρόπος για να σχηματίσει τα μηνύματα του στους αποδέκτες. Οι πίνακες του είναι συνήθως πολύ ισχυροί και γεμάτοι χρώμα. Προσπαθεί να παρουσιάζει καθημερινές καταστάσεις από μια νέα σκοπιά, με έναν παράλογο δικό του τρόπο, να αντικατοπτρίζει την κοινωνία, να την σαρκάζει και να την αμφισβητεί, χρησιμοποιώντας συχνά έναν αστείο τρόπο.
Safu
Ήδη από την ηλικία των τριών ετών είχε ανακαλύψει το πάθος της για την τέχνη και περνούσε ολόκληρες μέρες ζωγραφίζοντας και σχεδιάζοντας. Σήμερα ζωγραφίζει περισσότερο θηλυκούς χαρακτήρες, με μαύρες και γκρι αποχρώσεις. Τα χρώματα χρησιμοποιούνται σπάνια και μόνο για να επισημάνουν κάποιες λεπτομέρειες, όταν εκείνη το θεωρεί αναγκαίο. Το ύφος της είναι αστικό και σύγχρονο και στα έργα της μπορούμε να αναγνωρίσουμε την επίδραση των ταξιδιών, του κινηματογράφου, των βιβλίων, των περιοδικών και της μουσικής. Της αρέσει να ζωγραφίζει με μαύρα μολύβια, μαρκαδόρους, ακρυλικά και μελάνια.
Chromeo
Έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα εντελώς προσωπικό ύφος, το οποίο συχνά γίνεται απόκοσμο και μυστηριώδες. Είτε ζωγραφίζει ένα ζώο, είτε ένα ανθρώπινο πρόσωπο έχει στο νου του την συνάντηση με το βλέμμα του θεατή. Γι αυτό και στα έργα του τα μάτια τονίζονται, καθώς μεταφέρουν το μήνυμα που θέλει να δώσει. Οι παρεμβάσεις του λειτουργούν συχνά ως φυσική προέκταση του χώρου στον οποίο βρίσκονται. Ενώ με τα έργα του μοιάζει να θέλει να μεταφέρει στο παρόν και να αποδώσει εικόνες του χθες. Σαν να κάνει ένα νοητό ταξίδι στο χρόνο, τότε που ο χώρος είχε άλλες μνήμες, να τις ζωντανέψει και να τις φέρει στο σήμερα. Για εκείνον ο χρόνος είναι συνεχής και όχι αποσπασματικός και η τέχνη μπορεί να τον σαρώνει και να τον αποκωδικοποιεί. Η A.V. είναι χορηγός επικοινωνίας της όλης εκδήλωσης.
INFO: 6-13/3. 7&8/3 @Smart Park, 9&10/3 @Νίκαια, ΑΣΚΤ, 11&12/3 @ΑΣΚΤ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.