- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Στο «σφυρί» το όπλο του Βαν Γκογκ
Μολονότι η αυθεντικότητά του ίσως να μη πιστοποιηθεί ποτέ επισήμως, η προέλευσή του θεωρείται σοβαρή
Το ρεβόλβερ που φέρεται ότι χρησιμοποίησε ο Βαν Γκογκ για να βάλει τέλος στη ζωή του βγαίνει σε δημοπρασία στο Παρίσι.
Το ρεβόλβερ μάρκας Λεφοσέ (Lefaucheux), που φέρεται ότι χρησιμοποίησε ο Βίνσεντ Βαν Γκόγκ για να βάλει τέλος στη ζωή του στις 27 Ιουλίου 1890 στο Οβέρ-σιρ-Ουάζ, θα βγει σε πλειστηριασμό μεθαύριο, Τετάρτη, στο Παρίσι, στο Hotel Drouot.
Ο οίκος AuctionArt - Remy Le Fur θα βγάλει σε πλειστηριασμό αυτό το περιβόητο όπλο διαμετρήματος 7 χιλιοστών. Μολονότι η αυθεντικότητά του ίσως να μη πιστοποιηθεί ποτέ επισήμως, η προέλευσή του θεωρείται σοβαρή. Η αξία του εκτιμάται από 40.000 έως 60.000 ευρώ.
Έπειτα από διαμονή δύο ετών στον γαλλικό νότο, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ εγκαθίσταται στις 20 Μαΐου 1890 στο Οβέρ-σιρ-Ουάζ ακολουθώντας τις συμβουλές του αδελφού του, του Τεό. Ο γιατρός Πολ Γκασέ, φίλος των ιμπρεσιονιστών ζωγράφων, φροντίζει εκείνη την εποχή τον ολλανδό καλλιτέχνη, ο οποίος έχει συχνές ψυχολογικές κρίσεις. Ο Βαν Γκογκ, ο οποίος νοικιάζει ένα δωμάτιο στο πανδοχείο του Αρτίρ Ραβού, βρίσκεται τότε στην καλύτερη εποχή του ως καλλιτέχνη και ζωγραφίζει πάνω από έναν πίνακα την ημέρα.
Την Κυριακή 27 Ιουλίου 1890, ο ζωγράφος φέρεται ότι μετέβη σ' ένα κοντινό χωράφι, έβγαλε το πουκάμισό του και αυτοπυροβολήθηκε στο στήθος μ' αυτό το όπλο το οποίο είχε δανειστεί από τον οικοδεσπότη του. Το ρεβόλβερ του έπεσε από το χέρι και λιποθύμησε. Ανέκτησε τις αισθήσεις του καθώς έπεφτε η νύχτα και, τραυματισμένος, πήρε τον δρόμο για το πανδοχείο. Παρά τις φροντίδες του γιατρού Γκασέ, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ άφησε την τελευταία του πνοή έπειτα από δύο ημέρες αγωνίας.
Το όπλο που βγαίνει σε πλειστηριασμό στο Ντρουό βρέθηκε γύρω στο 1960 από τον καλλιεργητή του χωραφιού και παραδόθηκε στους γονείς του σημερινού ιδιοκτήτη του πανδοχείου του Ραβού. Είχε πολλές φθορές και το είχαν κρεμάσει πάνω από το μπαρ. Το 2016 εκτέθηκε στο Μουσείο Βαν Γκογκ του Άμστερνταμ.
Σύμφωνα με τον οίκο Auction Art, η ανάλυση του όπλου δείχνει πως έμεινε θαμμένο στο έδαφος στη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου που μπορεί να συμπίπτει με το έτος 1890.
Το 2011, αμερικανοί ερευνητές υποστήριξαν τη θέση πως ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ δεν αυτοκτόνησε, αλλά τραυματίσθηκε από τη σφαίρα νεαρών οι οποίοι έπαιζαν με ένα όπλο.
Όπως ο Πικάσο, ο Καραβάτζο, ο Μονέ ή ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Βαν Γκογκ είναι ένας από τους ζωγράφους εκείνους που είναι γνωστοί σ' ολόκληρο τον κόσμο και καθετί σχετικό μ' αυτούς αποκτά δημοσιότητα και προκαλεί το ενδιαφέρον.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.