- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μεγάλο «τραπέζι» από τον Βιγιάρ Ρόχας στην οροφή του Metropolitan Museum of Art, στη Νέα Υόρκη (εικόνες)
Η εγκατάσταση του Αντριάν Βιγιάρ Ρόχας «Το Θέατρο της Εξαφάνισης»
Την περασμένη Παρασκευή -τη δική μας Μεγάλη Παρασκευή- εγκαινιάστηκε στην οροφή του Metropolitan Museum of Art, στη Νέα Υόρκη, η εγκατάσταση του Αντριάν Βιγιάρ Ρόχας «Το Θέατρο της Εξαφάνισης» (στην Αθήνα αναμένουμε σε λίγο καιρό εγκατάσταση του Ρόχας στο Εθνικό Αστεροσκοπείο).

Διαγωνίως, στον Iris and B. Gerald Cantor Roof Garden στο Met -με πανοραμική θέα στο Central Park και τη γραμμή του ορίζοντα στο Μανχάταν- λευκά γύψινα τραπέζια.

Γύρω από αυτά, πάνω σε αυτά, αντίγραφα -από τρισδιάστατο εκτυπωτή τα περισσότερα- ιστορικών ή σύγχρονων έργων από τη συλλογή του Μουσείου.

Τα βαριά λευκά τραπεζομάντηλα ακουμπούν σε καρέκλες, στη μία και την άλλη πλευρά των λευκών τραπεζιών, αν και πολλές από αυτές είναι κατειλλημμένες από λευκά αντίγραφα γλυπτών.

Κάποιοι από τους «συνδαιτημόνες» στο γεύμα είναι σχεδόν μισοβυθισμένοι στην επιφάνεια των τραπεζιών, άλλοι μοιάζει να έχουν πιάσει κουβέντα. Τραπεζομαχαιροπήρουνα -από τις αχανείς συλλογές του Met, αρχαία ελληνική, ρωμαϊκή, αφρικανική τέχνη -είναι διάσπαρτα στα τραπέζια. Άλλοι χαρακτήρες είναι σε μαύρο χρώμα.

Η ιδέα προήλθε από τη λειτουργία του Met τα πρώτα χρόνια, όταν εκτίθεντο γύψινα αντίγραφα των έργων, πριν αυτά αποκτηθούν από το Μουσείο.

Πρόθεση του Αργεντινού καλλιτέχνη ήταν να διερωτηθεί για την ιδεολογική στάση του Met και το πώς επιλέγει να παρουσιάσει την τεράστια συλλογή του.

Περιέτρεξε το Μουσείο για να διαλέξει τα αντικείμενα που θα περιελάμβανε στην εγκατάσταση του και στη συνέχεια τα ανακάτεψε για να μην είναι αντιληπτές, ούτε ιεραρχία, ούτε κατάταξη (χρονολογική, θεματική, πολιτισμική κ.λπ.).

«"Το Θέατρο της Εξαφάνισης" επιζητά τον διάλογο με το όραμα και τον διαχωρισμό της κληρονομιάς του Met» είπε, στο Dezeen, ο Ρόχας. «Μία ολόκληρη χαρτογραφία ανθρώπινου πολιτισμού μοιάζει να αναδύεται από τις πτέρυγες και τις αίθουσες του Μουσείου. Αντί να είναι καθρέφτης πληροφοριών, το Μουσείο γίνεται μία εκδοχή τους», κατέληξε.


Καιρού επιτρέποντος -αν και όλα τα μέρη της εγκατάστασης έχουν βαφεί ειδικά για να αντεπεξέλθουν σε αντίξοες καιρικές συνθήκες- η εγκατάσταση του Αντριάν Βιγιάρ Ρόχας θα παραμείνει στην οροφή του Met έως τις 29 Οκτωβρίου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.