- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Το SKG απογειώνεται!
Δείτε το μέλλον και τα σχέδια αναβάθμισης του νέου αεροδρομίου της πόλης
Να το χαίρεστε, μου λέει Αθηναία φίλη. Απαντώ: Ευχαριστούμε, μα δεν είναι παρά μια φωτορεαλιστική απεικόνιση, μια γραφική προσομοίωση μέλλοντος, μιας και το θέμα μας είναι οι μακέτες/πλάνο/εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, όπως τις έδωσε στη δημοσιότητα η Fraport Greece, που παρουσίασε τα σχέδιά της για το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Αλλά είναι πολύ αργά για να αντιληφθώ την παγίδα που μου έστησε, «χα, Fraport, λογικό μου ακούγεται, η πόλη του φραπέ είστε, δεν θα μπορούσε να αναλάβει καλύτερος αναβαθμιστής». «Άκου, βρε πονήρω», την κόβω και την παίζω σαν γατούλης με το ποντίκι, «το αεροδρόμιό μας θα γίνει τζετ και μετά θα γίνει και το μετρό μας πιο καλό κι από του Χονγκ Κονγκ και ύστερα θα φτιάξουμε και τις αστικές συγκοινωνίες με υπέργειους διαδρόμους - λωρίδες κυκλοφορίας όπως στο “Πέμπτο Στοιχείο” του Μπεσόν και μουσικάρες θα διαλέγω εγώ, όχι σαν τα δικά σας τα αστικά λεωφορεία, που το σάουντρακ το επιμελείται, ως επληροφορήθην μια κυρία μέλος τους Σύριζα Πεντέλης. Γκέγκε;»

Και ξεσπάμε σε γέλια, αεροναυπηγός είναι η φίλη μου, σχετική με αεροδρόμια και πήρε να με συγχαρεί. Γιατί έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη και από επενδύσεις και από οράματα και από μεγάλα έργα, πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για την αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία». Η ενδυνάμωση της πόλης - θέσης της ως εμπορικό, τουριστικό και επιχειρηματικό κέντρο της Νοτιανατολικής Ευρώπης. Η σύναψη νέων συμφωνιών με αεροπορικές εταιρείες και μεταφορείς, η αύξηση χωρητικότητας, γιατί κακά τα ψέματα, μια κουτσουλιά είναι το αεροδρόμιό μας. Η Fraport Greece είναι ξεκάθαρη ως προς το τι επιδιώκει να συμβεί: 47% αύξηση των σταθμών check in, 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών, 50% αύξηση του αριθμού πυλών και αναγνωρισμένα διεθνώς πρότυπα ασφάλειας. Καινούργιοι διάδρομοι, αναδιοργάνωση χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών, κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού, γουστάρω: το νέο look του αεροδρομίου μας, επιτέλους, συμβαδίζει με αυτό που μας πρέπει. «Δηλαδή, τι σας πρέπει;», χα, τσίμπησε η αεροναυπηγός-ψάρι, οπότε εισπράττει απάντηση που της αρμόζει: «Μιλάνο, Μάντσεστερ, Βαρκελώνη, Θεσσαλονίκη, μωρό μου», της απαντώ, «οι δεύτερες πόλεις, οι συμπρωτεύουσες, όπως άκομψα τις βαφτίζουν εκείνοι που δεν κατέχουν τα μυστικά της αποκέντρωσης, συνομιλούν πλέον, συνδιαλέγονται και συνοραματίζονται το μέλλον».

Είναι όμως η άτιμη δεινός αντίπαλος. «Ναι, μα δεν έχετε Ακρόπολη». Ρεβέρ από πλευράς μου: «Έχουμε όμως φραπέ, πλέον και Fraport, κι έχετε σούπερ Ελ. Βεν., αεροδρομάρα σένια, και είμαστε όλοι ωραίοι. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, φίλοι για πάντα εγώ κι εσύ και κλείσε το τηλέφωνο να κάνουμε και καμιά δουλειά, χάρηκα, φιλιά, τα ξαναλέμε και να το χαιρόμαστε, μεγείες!»

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιστορίες από την κρύπτη του αρχιτεκτονικού χρόνου
Έφτασε η ώρα η Αρχιτεκτονική να επανασυνδεθεί με τη φύση
Ένα κτήριο φετίχ για τη Θεσσαλονίκη
Ανώνυμε αρχιτέκτονα, πώς να κρυφτείς από το φως που δεν δύει ποτέ;
Μία ευκαιρία εξερεύνησης της ποικιλομορφίας των κτηρίων που μας περιβάλλουν
Σαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν έχει
Όταν η μετακίνηση γίνεται εμπειρία design: υπόγειες γκαλερί και σπηλιές από ψηφιδωτό, 20 μέτρα κάτω από τη γη
Tο πρώτο αρχιτεκτονικό κέντρο στην Ελλάδα αποκλειστικά για παιδιά και νέους
«Το σημαντικότερο είναι να παραμένουμε πιστοί σε μια αρχιτεκτονική που βελτιώνει την καθημερινότητα και αφήνει θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον», τονίζει ο Πάνος Ευστρατίου.
Η πόλη έχει τη σφραγίδα του
Αρχιτεκτονικά στολίδια με σπάνια βιβλία και μεγάλη ιστορία
Ιστορικές αρχιτεκτονικές υπογραφές στο νέο αθηναϊκό τοπόσημο
Ένα φιλόδοξο αρχιτεκτονικό πρότζεκτ παρουσίασε η Ισπανική Ακαδημία Ταυρομαχίας
Κριτικοί Τέχνης και υπηρεσίες Πολιτισμού συμφωνούν ότι κάτι δεν πάει καλά με το σώμα της Γοργόνας
Παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα στην Αθήνα και τον Πειραιά μεταμορφώνονται σε σύγχρονες κατοικίες, γραφεία και πολιτιστικούς χώρους, συνθέτοντας τη νέα αφήγηση της πόλης
Ο αρχιτέκτονας Κώστας Πουλόπουλος περιγράφει το όραμά του για την παραλία της πόλης
Η μεγαλύτερη ανάπλαση της νεότερης Ελλάδας χτίζεται πάνω σε στρώματα ιστορίας
Το «The Louis» θυμίζει πλοίο και είναι φτιαγμένο από... βαλίτσες
Ο γνωστός Αθηναίος σχεδιαστής μιλάει για τον νέο χώρο τέχνης και εστίασης που ανοίγει στη Σαντορίνη
Η Ελλάδα στην παγκόσμια σκηνή βιώσιμης αρχιτεκτονικής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.