TV + Series

Casa de Papel: To αναπόφευκτο τέλος και η παγίδα της επανάληψης

Πώς το δεύτερο μέρος του 5ου κύκλου ήταν αντάξιο της σειράς φαινόμενο

velentzas-marios.jpg
Μάριος Βελέντζας
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Στη σειρά La Casa de Papel του Netflix ο «Καθηγητής» φρόντισε ώστε το φινάλε να είναι επικό
Στη σειρά La Casa de Papel του Netflix ο «Καθηγητής» φρόντισε ώστε το φινάλε να είναι επικό © Netflix

Η τηλεοπτική σειρά La Casa de Papel του Netflix ολοκληρώθηκε, ο «Καθηγητής» έκανε πάλι τα μαγικά του και το τέλος έγινε θέμα συζήτησης στα social media.

Το La Casa de Papel, η τηλεοπτική σειρά - φαινόμενο του Netflix, τελείωσε. Το φινάλε ήρθε να επιβεβαιώσει το επίθετο που συνοδεύει από την αρχή τη ληστεία στον τίτλο. Το La Casa de Papel είχε ένα τέλος αντάξιο του «θορύβου» που προκάλεσε, όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά από το Netflix, εκτοξεύοντας μέσα σε λίγα 24ωρα τις μετοχές των ηθοποιών (και της συνδρομητικής πλατφόρμας βεβαίως, βεβαίως).

Η συγκεκριμένη τηλεοπτική σειρά αποτέλεσε εξάλλου τον «Δούρειο Ίππο» για την «εισβολή» της ισπανόφωνης μυθοπλασίας στο Netflix και παρέμεινε στην κορυφή με τα δημοφιλέστερα προγράμματα μέχρι να εμφανιστεί ένα άλλο φαινόμενο, το Squid Game.

Και μπορεί το πρώτο μέρος της 5ης σεζόν να είχε προκαλέσει αρκετή δυσφορία, με πολλούς να επισημαίνουν ότι η πλοκή έχει κουράσει, οι χαρακτήρες έχουν ξεχειλώσει και η «Τέλεια Ληστεία» αρχίζει να μπάζει νερά, ωστόσο το τέλος του La Casa de Papel με τα διαδοχικά twist plοt έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που λένε στην Αμερική: «Το παιχνίδι δεν τελειώνει πριν βγει να τραγουδήσει η fat lady».

Για να συμβεί αυτό, όμως, χρειάστηκαν να μεσολαβήσουν συνολικά τρεις κύκλοι, με τις αναπόφευκτες σκηνοθετικές ευκολίες που συνοδεύουν μια τηλεοπτική σειρά όταν επιμηκύνεται και οι τίτλοι τέλους θα μπορούσαν να είχαν πέσει ήδη από το τέλος της β' σεζόν.

Τελικά ο Professor πήρε το όπλο του, όπως έδειξε και το trailer, μόνο που αυτήν τη φορά εμφανίστηκε περισσότερο ανθρώπινος. Ευάλωτος, αληθινός (όπως τότε που ερωτεύτηκε την Inspectora, και μετέπειτα «Λισαβόνα) έδειξε μια αθέατη πτυχή του χαρακτήρα του, κινούμενος μακριά από το αποστειρωμένο και απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον που μας είχε συνηθίσει. Μπορεί να είχε σχεδιάσει τα πάντα μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, ωστόσο ακόμα και αυτός φάνηκε ότι μπορεί να χάσει. Έστω και προσωρινά.

Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι η τελευταία σκηνή στο «La Casa de Papel» είναι δική του. O ηθοποιός Άλβαρο Μόρτε (Professor), όπως και ο τηλεοπτικός αδελφός του, Πέδρο Αλόνσο (Berlin) υποδύθηκαν χαρακτήρες που «έσπασαν» τα στενά όρια της ισπανικής σειράς και απέκτησαν το δικό τους εκτόπισμα με πλήθος θαυμαστών.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι το Netflix ετοιμάζει πυρετωδώς spin - off σειρά βασισμένη στη ζωή του Berlin. Ίσως σε αυτό να δοθούν και οι απαντήσεις σε ορισμένα κενά που προέκυψαν στο β' μέρος του 5ου κύκλου. Όπως για παράδειγμα τι έγραφε το σημείωμα που έδωσε η Αλίθια Σιέρρα στον γιο του Berlin και το οποίο τον έκανε να αλλάξει γνώμη.

Η Τέλεια Ληστεία: Μέρος 5 - Τόμος 2 | Επίσημο τρέιλερ | Netflix

«La Casa de Papel»: Ο «Καθηγητής» και το τέλος στην ισπανική σειρά του Netflix 

Από τη στιγμή, όμως, που γίνεται λόγος για τον «Καθηγητή», το τέλος στο «La Casa de Papel» ήταν προδιαγεγραμμένο παρά την ξαφνική απώλεια της Ναϊρόμπι και (την όχι και τόσο απρόσμενη) της Τόκιο.

Άλλο ένα μαγικό κόλπο από τον Professor και το εκάστοτε πρόβλημα λύνεται. Αυτή η παγίδα της επανάληψης, όμως, που δημιουργεί το προβλεπόμενο και απομακρύνει την αμφιβολία, δεν φυλάκισε τελικά το τέλος, αποζημιώνοντας και τους περισσότερους που είχαν απογοητευτεί - κουραστεί από το πρώτο μέρος. Και σε αυτό το σημείο, ενδεχομένως, να κρύβεται το θετικό πρόσημο για το τέλος που είχε η τηλεοπτική σειρά του Netflix.

Ο «Καθηγητής» έκανε τα κόλπα του στη μάντρα αυτοκινήτων, το έπραξε ξανά στο νοσοκομείο όταν μπήκε ντυμένος κλόουν και το επανέλαβε όποτε χρειάστηκε. Ωστόσο, ο τρόπος που εξελισσόταν η πλοκή στο β' μέρος της 5ης σεζόν αρκούσε για να είναι διάχυτη η αμφιβολία στην ατμόσφαιρα σχετικά με το τελικό ρουά μάτ.

 

 

«Δημιουργήσαμε περισσότερα από 2.000 λεπτά μυθοπλασίας με τις δύο ληστείες. Νομίζω ότι εξαντλήσαμε κάποιους από τους χαρακτήρες. Είπαμε πάρα πολλά και νομίζω ότι αυτή είναι μια καλή στιγμή για να σταματήσουμε. Καλύτερα να φεύγεις νωρίτερα παρά αργότερα» ανέφερε σε δήλωσή του ο Άλεξ Πίνα παραγωγός, δημιουργός και σκηνοθέτης του «La Casa de Papel». Δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα αυτό που συνέβη σε αρκετά επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς που έκανε ανάρπαστες τις μάσκες του Σαλβαδόρ Νταλί και έφθασε να αποτελεί και πηγή έμπνευσης για collection ρούχων.

Οι επαναλήψεις στη σειρά του Netflix «La Casa de Papel» και η απίθανη εκτέλεση του «Bella Ciao»

Όπως το πρώτο μέρος έτσι και το δεύτερο είχε τις αναπόφευκτες σκηνοθετικές ευκολίες. Ο «Καθηγητής» σε ρόλο «ελβετικού σουγιά» είχε λύση για τα πάντα. Ένα κινητό «τσαντάκι του Σπορτ Μπίλι» με εγχειρίδιο ακόμα και για τον τοκετό.  Πώς είναι δυνατό σε ένα σπίτι να υπάρχει το ειδικό εργαλείο συρραφής υφασμάτων σε ξύλο για να γίνει το μαγικό κόλπο με τον καναπέ; Πώς γίνεται σε έναν κλειστό χώρο όπως η Banqua de Espagna, μια ομάδα με «κόκκινες» φόρμες να τα βάζει στα ίσα με πρασινοσκούφηδες των ισπανικών Ενόπλων Δυνάμεων και το γήπεδο να μη γέρνει;

Χαρακτηριστική, εξάλλου, είναι και η περίπτωση του Αρτουρίτο... Ράμπο. Καθώς ο χρόνος μετρούσε αντίστροφα για να ολοκληρωθεί το Α' Μέρος του 5ου και τελευταίου κύκλου στο La Casa de Papel, η παρουσία του μέσα στο κτίριο έκανε τους περισσότερους να περιμένουν μία ακόμη κίνησή του. Αυτήν τη φορά, όμως, ο Αρτουρίτο έκανε την έκπληξη, καθώς από το μοτίβο «πάμε να γίνετε ήρωες και εγώ να σας βλέπω από απόσταση ασφαλείας», έγινε ο κινητήριος μοχλός για να έρθουν (προσωρινά) τα πάνω κάτω. Ήξερε να χρησιμοποιεί φλογοβόλο και είχε την ψυχραιμία και τη γνώση να μετατρέψει το κλαρκ σε «πολιορκητικό κριό», συντονίζοντας τους πάντες.

 

 

Ευτυχώς, στο δεύτερο μέρος της 5ης σεζόν αυτά δεν επαναλήφθηκαν σε ευρεία κλίμακα. Ήταν και ένας από τους λόγους που το «La Casa de Papel» είχε ένα «καλό» τέλος, βγαίνοντας έτσι από τη λίστα με τις σειρές που θα ήθελες να είχαν τελειώσει νωρίτερα. Οι ανατροπές ήταν πολλές και μη προβλέψιμες. Έχοντας, μάλιστα, δει κάποιος το τέλος, αποκτούν πλέον νόημα και τα συνεχή flashbacks με τον Μπερλίν και τον γιο του, τα οποία είχαν αρχίσει να κουράζουν.

Κοιτώντας ξανά πίσω, οι σκηνές για να θυμάται κάποιος από «La Casa de Papel», είναι πολλές. Ανάμεσά τους βρίσκεται πλέον άλλη μία: Αυτή με τους πρωταγωνιστές να τραγουδούν το «Bella Ciao» σε μια street version που έχει γίνει viral.

 

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ