Τεχνολογια - Επιστημη

Η OpenAI νίκησε το Grok του Έλον Μασκ σε τουρνουά σκακιού τεχνητής νοημοσύνης

Το μοντέλο o3 κατέκτησε αήττητο την πρώτη θέση - Τρίτο το Gemini της Google

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
σκακιερα
© Unsplash/jeshoots

Το μοντέλο o3 της OpenAI κέρδισε αήττητο το τουρνουά, νικώντας στον τελικό το μοντέλο Grok 4 της xAI

Η OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, νίκησε το Grok του Έλον Μασκ στον τελικό τουρνουά για την ανάδειξη του καλύτερου σκακιστή τεχνητής νοημοσύνης.

Το μοντέλο o3 της OpenAI κέρδισε αήττητο το τουρνουά, νικώντας στον τελικό το μοντέλο Grok 4 της xAI και ρίχνοντας λάδι στη φωτιά της συνεχιζόμενης αντιπαλότητας μεταξύ των δύο εταιρειών. Ο Μασκ της xAI και ο Σαμ Άλτμαν της OpenAI, ισχυρίζονται ότι τα τελευταία τους μοντέλα είναι τα πιο έξυπνα στον κόσμο.

Οι εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποιούν συχνά το σκάκι για να αξιολογήσουν την πρόοδο και τις ικανότητες ενός υπολογιστή, με τις σύγχρονες μηχανές σκακιού να είναι σχεδόν ανίκητες ακόμη και έναντι των κορυφαίων ανθρώπινων παικτών.

Ωστόσο, αυτός ο διαγωνισμός δεν περιλάμβανε υπολογιστές σχεδιασμένους για σκάκι, αλλά πραγματοποιήθηκε μεταξύ προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης σχεδιασμένων για καθημερινή χρήση, αναφέρει το BBC News.

Το Gemini της Google κατέλαβε την τρίτη θέση στο τουρνουά, αφού νίκησε ένα άλλο μοντέλο της OpenAI.

Το τουρνουά σκακιού τεχνητής νοημοσύνης πραγματοποιήθηκε στην πλατφόρμα Kaggle, η οποία ανήκει στην Google και επιτρέπει στους επιστήμονες δεδομένων να αξιολογούν τα συστήματά τους μέσω διαγωνισμών.

Οκτώ μεγάλα γλωσσικά μοντέλα από τις Anthropic, Google, OpenAI, xAI, DeepSeek και Moonshot AI διαγωνίστηκαν κατά τη διάρκεια του τριήμερου τουρνουά.

Οι προγραμματιστές τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούν τεστ γνωστά ως benchmarks για να εξετάσουν τις δεξιότητες των μοντέλων τους σε τομείς όπως η λογική ή η κωδικοποίηση.

Ως σύνθετα παιχνίδια στρατηγικής, το σκάκι και το Go έχουν συχνά χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της ικανότητας ενός μοντέλου να μάθει πώς να επιτυγχάνει με τον καλύτερο τρόπο ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα – στην περίπτωση αυτή, να κινηθεί πιο έξυπνα από τους αντιπάλους του και να κερδίσει.

Το AlphaGo, ένα πρόγραμμα υπολογιστή που αναπτύχθηκε από το εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης DeepMind της Google για να παίζει Go, σημείωσε πριν από μερικά χρόνια μια σειρά νικών εναντίον ανθρώπινων πρωταθλητών. Μάλιστα, ο Νοτιοκορεάτης μάστερ του Go, Λι Σε-ντολ αποσύρθηκε από την ενεργό δράση μετά από συνεχόμενες ήττες απέναντι στο AlphaGo.

Aπό τα τέλη της δεκαετίας του 1990, πρωταθλητές σκακιού αντιμετώπιζαν ισχυρούς υπολογιστές. Η νίκη του Deep Blue θεωρήθηκε ορόσημο που απέδειξε τη δύναμη των υπολογιστών να ανταγωνιστούν ορισμένες ανθρώπινες δεξιότητες.

Μιλώντας 20 χρόνια αργότερα, ο σκακιστής Γκάρι Κασπάροφ συνέκρινε τη νοημοσύνη του Deep Blue με εκείνη ενός ξυπνητηριού, αλλά είπε ότι «η ήττα από ένα ξυπνητήρι αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων δεν με έκανε να νιώσω καλύτερα».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY