Τεχνολογια - Επιστημη

Digital Trends στην Τουριστική Βιομηχανία

Ναι, υπάρχει κόστος στην επένδυση για να πραγματοποιηθεί. Όμως πόσα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα υπάρχουν; Αμέτρητα

tzamarelos-gerasimos.jpg
Γεράσιμος Τζαμαρέλος
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Digital Trends στην Τουριστική Βιομηχανία

Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα και τεχνητή νοημοσύνη: Οι σημαντικές τάσεις του 2021 για την τουριστική βιομηχανία

Η τουριστική βιομηχανία εξελίσσεται συνεχώς καθώς αναδύεται το digital περιβάλλον. Σε αυτό το άρθρο, αποφάσισα να μοιραστώ μερικές από τις τάσεις που θα είναι σημαντικές για τον κλάδο κατά τη διάρκεια του 2021:

Από την εικονική πραγματικότητα, η οποία αλλάζει τη διαδικασία κράτησης, στην επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία ενισχύει την προσωπική εμπειρία και στην τεχνητή νοημοσύνη, η οποία αλλάζει ριζικά την εξυπηρέτηση πελατών.

Η εικονική πραγματικότητα υπήρξε μία από τις κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις γενικά τα τελευταία χρόνια, με τα ακουστικά VR να εμφανίζονται ως βασικό καταναλωτικό προϊόν. Παρόλο που τα οφέλη της εικονικής πραγματικότητας έχουν ήδη διερευνηθεί στον τουριστικό κλάδο, αυτή είναι μια τάση που είναι πιθανό να συνεχιστεί. Ουσιαστικά, η εικονική πραγματικότητα είναι μια τεχνολογία, η οποία χρησιμεύει για να κάνει τους χρήστες να αισθάνονται σαν να είναι φυσικά παρόντες σε ένα ψηφιακά δομημένο και δημιουργικό περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα ο χρήστης να αλλάξει το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται ένα άτομο, επιτρέποντάς του να βιώσει διαφορετικά αξιοθέατα και ήχους. Είναι εύκολο να δούμε πώς αυτή η ψηφιακή τάση θα μπορούσε να προσελκύσει τον ξενοδοχειακό κλάδο, επειδή οι πελάτες τείνουν να απαιτούν πολλές πληροφορίες πριν κάνουν κράτηση για διακοπές σε κάποιο ξενοδοχείο ή δωμάτιο ή ξενώνα γενικά. Μέσω της χρήσης της εικονικής πραγματικότητας, οι ταξιδιωτικές εταιρείες ή ακόμα και τα ξενοδοχεία μπορούν να βοηθήσουν τους πιθανούς πελάτες να βιώσουν το περιβάλλον του ξενοδοχείου ή ακόμη και τα κοντινά αξιοθέατα, προτού δεσμευτούν να πληρώσουν την κράτησή τους. Ασφαλώς υπάρχουν απαιτήσεις, οι οποίες όμως με έναν σωστό επαγγελματία Develop μπορούν να αποτυπωθούν σωστά σε μια εφαρμογή. Για παράδειγμα, ορισμένες ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν ήδη ταξιδιωτικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας για να επιτρέψουν στους ανθρώπους να βιώσουν πτυχές διακοπών, όπως ένα ταξίδι σε ένα διάσημο αξιοθέατο, χρησιμοποιώντας ακουστικά VR και βίντεο 360.

Μια άλλη μεγάλη τάση στον τουρισμό, που σχετίζεται στενά με την εικονική πραγματικότητα, είναι αυτή της επαυξημένης πραγματικότητας. Σε αντίθεση με το VR, η βασική ιδέα πίσω από το AR είναι η χρήση ψηφιακής τεχνολογίας για να αλλάξει την εμπειρία του πραγματικού περιβάλλοντος, πράγμα που σημαίνει ότι, όταν προβάλλεται μέσω μιας συμβατής AR συσκευής, βελτιώνεται με κάποιο τρόπο. Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα επαυξημένης πραγματικότητας μέχρι στιγμής ήταν το παιχνίδι Pokemon Go, το οποίο επέτρεψε στους ανθρώπους να εξερευνήσουν πραγματικές τοποθεσίες και να δουν και να συλλέξουν χαρακτήρες Pokemon σε αυτές τις τοποθεσίες μέσω του smartphone τους. Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από ταξιδιωτικές εταιρείες, ενισχύοντας την ταξιδιωτική εμπειρία.

Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι ιδιαίτερα ελκυστική για όσους δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο, διότι παρέχει τη δυνατότητα ενίσχυσης των πραγματικών περιβαλλόντων μέσω της τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, τα περιβάλλοντα μπορούν να γίνουν διαδραστικά και οι πληροφορίες μπορούν να παρουσιαστούν καλύτερα.

Μεταξύ των υπαρχόντων παραδειγμάτων AR σε ξενοδοχεία είναι χάρτες τοίχων οι οποίοι, όταν προβάλλονται μέσω μιας εφαρμογής smartphone, παρέχουν στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα τοπικά αξιοθέατα ή ακόμα και το πώς να φτάσουν εκεί. Άλλοι χρησιμοποιούν παιχνίδια AR για να βελτιώσουν τη διαμονή των επισκεπτών στο ξενοδοχείο τους. Πράγματι, το gamification είναι ένα από τα βασικά οφέλη της επαυξημένης πραγματικότητας και μέσα στον τουριστικό κλάδο, γιατί υπάρχει τεράστιο δυναμικό κοινό. Για παράδειγμα, το AR μπορεί να επιτρέψει στους επισκέπτες του ξενοδοχείου να τραβήξουν φωτογραφίες με εικονικές αναψυχές διάσημων ανθρώπων ή διάσημων χαρακτήρων. Θα μπορούσε επίσης να επιτρέψει στους επισκέπτες να διακοσμήσουν ουσιαστικά ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Επιπλέον, η επαυξημένη πραγματικότητα έχει την ικανότητα να βελτιώσει το περιβάλλον έξω από το ξενοδοχείο. Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στους επισκέπτες να δουν στο τηλέφωνό τους ένα εστιατόριο για να βρουν κριτικές, ή να δουν στο τηλέφωνό τους σε ένα παλιό κτίριο και να δουν όπως την αρχική δομή και εμφάνισή του πριν από πολλά χρόνια, κάτι που μπορεί να είναι ιδιαίτερα πολύτιμο, ειδικά όταν μιλάμε για ξεναγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους.

Και για το τέλος, μια άλλη βασική τάση που θα συνεχίσει να εμφανίζεται στη βιομηχανία του τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο, είναι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει τη χρήση υπολογιστών για να εκτελούν ό,τι παραδοσιακά εκτελούσαν ως εργασίες οι άνθρωποι. Στον επιχειρηματικό κόσμο, η Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν και θα συνεχίσει να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, ειδικά στην παροχή εξυπηρέτησης πελατών. Η εξυπηρέτηση πελατών είναι ύψιστης σημασίας για τα ξενοδοχεία και γενικά για τον κλάδο και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Τεχνητή Νοημοσύνη συνεχίζει να είναι τόσο ελκυστική προς τις επιχειρήσεις. Όταν χρησιμοποιείται αποτελεσματικά, επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν γρήγορους χρόνους απόκρισης ανά πάσα στιγμή, επειδή δεν εξαρτάται από το προσωπικό, αλλά από το αλγοριθμικό σύστημα.

Μέχρι σήμερα, η κύρια χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο του τουρισμού ήταν με chatbots και απευθείας μηνύματα. Όταν χρησιμοποιείται με αυτόν τον τρόπο, η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε θέση να απαντά σε απλές ερωτήσεις και ερωτήματα από πελάτες σχεδόν στιγμιαία. Η τεχνολογία Chatbot βελτιώνεται επίσης με την πάροδο του χρόνου, καθώς ουσιαστικά «μαθαίνει» από τις διάφορες αλληλεπιδράσεις του κοινού. Ωστόσο, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης δεν τελειώνει εκεί. Ήδη βλέπουμε την τεχνολογία να χρησιμοποιείται για τη γρήγορη ανάλυση μεγάλων ποσοτικών δεδομένων, ενώ εταιρείες όπως το Hilton έχουν ήδη αρχίσει να πειραματίζονται (από το 2018-19) με τεχνητά έξυπνα ρομπότ, τα οποία είναι σε θέση να παρέχουν οδηγίες και άλλες τουριστικές πληροφορίες ως απάντηση στην ανθρώπινη ομιλία.

Κάποιοι θα ρωτήσουν «τι κοστίζει όλο αυτό;» Ναι, υπάρχει κόστος στην επένδυση για να πραγματοποιηθεί. Όμως πόσα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα υπάρχουν; Αμέτρητα. Εννοείται σε καμία περίπτωση, το οποιοδήποτε Robot, δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει τον άνθρωπο. Καλό θα ήταν οι εταιρείες που θέλουν να μπουν σε αυτό το παιχνίδι, να μην το δουν ως μια ευκαιρία μείωσης του προσωπικού τους. Όταν αυξάνουμε τα κανάλια μας στο Digital ή διάφορες εφαρμογές, ειδικά στον τουρισμό, θα πρέπει να είμαστε και έτοιμοι με ικανά στελέχη για την πλήρη αξιοποίησή τους.

Ο Covid-19 ναι είναι εδώ ακόμα. Όμως κάποια στιγμή θα φύγει. Πόσο έτοιμοι θα είμαστε; Και μην ξεχάσετε ποτέ ότι το MEGA BRAND μας είναι ο Τουρισμός κάθε μορφής.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ