Ταξιδια

Η Τήνος του Άνταμ Κοντοβά

«Ευλογημένο μέρος, με φιλόξενους ανθρώπους, υπέροχες παραλίες, χωριά, μουσεία, καταπληκτική γαστρονομία, φοβερά ντόπια προϊόντα.»

A.V. Guest
ΤΕΥΧΟΣ 880
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Τήνος του Άνταμ Κοντοβά

Ο σεφ Άνταμ Κοντοβάς γράφει για την δική του Τήνο.

Να ξεκινήσω λέγοντας πως με τίποτα δεν ήθελα να πάω για διακοπές στην Τήνο… Μου είχαν πει ότι είναι ανεμοδαρμένη και εγώ σιχαίνομαι τον αέρα, άσε που σκεφτόμουν πού θα πάμε με ένα μωρό 9 μηνών, πού θα σταθούμε, πού θα στήσουμε ομπρέλες και άλλα τέτοια δύσκολα. Όμως, έχω δίπλα μου το σούπερ positive άτομο, τη γυναίκα μου την Άντζελα που δεν πτοείται ποτέ και από τίποτα, οπότε αυτή με τη θετική της ενέργεια με έψησε και ξεκινήσαμε.

Φτάσαμε στο νησί μέσα σε χαρά Θεού, δεν κουνιόταν φύλλο… Τα καλά συνεχίστηκαν με το σπίτι που είχαμε νοικιάσει σε ένα μικρό χωριό, τον Τζάδο. Ανήκε σε ένα ζευγάρι με μωρό ίδιας ηλικίας οπότε υπήρχαν πολλά από όσα χρειαζόμασταν, αλλά και μια μεγάλη αυλή που το μωρό τρελαινόταν να εξερευνά μπουσουλώντας. Πολύ κοντά από εκεί που μέναμε, πέσαμε πάνω στο χωριό Αγάπη, βγάλαμε και φωτογραφίες οι τρεις μας. Την κόρη μας Αγάπη θα τη βαφτίζαμε… εεε εκεί, πια επισημοποιήθηκε! Στο χωριό Στενή, πήγαμε στην ταβέρνα Ντουάρ με τα παϊδάκια-έπος, ο ψήστης τους είναι πολύ μάστορας. Στην Κώμη που έχει μια φοβερά ζωντανή πλατεία, πάντα γεμάτη με κόσμο και φωνές –ξέρεις, αυτό το ωραίο το ελληνικό–, πήγαμε στη Σβούρα και αξέχαστοι μας έμειναν οι τηγανητοί γίγαντες με τη σκορδαλιά ντομάτας. Στον όρμο της Καρδιανής πήγαμε στο Dear John, υπέροχο, πάνω στη θάλασσα, με πολύ καλά οργανωμένη παραλία. Αλλά και στην παραλία Ρόχαρη και στο beach bar Alohari, πολύ ζεν, πολύ exotic, ρίξαμε πολύ παιχνίδι με τη μικρή, ξέρεις... τη βάζω στο φουσκωτό (το δικό της, το παιδικό) και της φωνάζω «Καπετάν Αγάπη, πάμε να κατακτήσουμε τους ωκεανούς!»

Για φαγητό πήγαμε και στην περίφημη Μαραθιά, εκεί οι άνθρωποι κάνουν τρομερή δουλειά, ενώ πραγματική εμπειρία ήταν και το Θαλασσάκι, η υπέροχη ταβέρνα πάνω στον όρμο των Υστερνίων. Γνωριστήκαμε και με τη φοβερή του ιδιοκτήτρια, την Αντωνία Ζάρπα, που μάλιστα μας έδωσε και πεσκέσια φεύγοντας – αυτή δεν είναι μαγείρισσα, είναι καλλιτέχνης! Ένα βράδυ που καθόμασταν στην αυλή είδαμε πολλά φωτάκια απέναντί μας, στο χωριό Κέχρος. Μάθαμε πως κάθε χρόνο στις 15 Αυγούστου γίνεται μεγάλο τέκνο πάρτι και μαζεύεται πολύς κόσμος απ’ όλα τα νησιά. Άφησα τα κορίτσια μου στο σπίτι και πήγα. Μιλάμε…μακελειό, ούτε στη Μύκονο δεν γίνονται τέτοια πάρτι! Α, και  για το Sima να σας πω στον Πύργο, ένα wine bar με φοβερό φαγητό, ακόμη θυμάμαι τις αγκινάρες με αυγά, κρέμα και κεφαλοτύρι και το παγωτό με ελαιόλαδο και φουντούκι.

Πήγαμε σε πολλές παραλίες, αυτή που με βλέπετε στη φωτογραφία είναι στην Αγία Θάλασσα, μια δύσκολη σχετικά παραλία για να κατέβεις μέχρι εκεί, φανταστείτε εμένα με το μωρό και όλα τα πράγματα συν τους καφέδες… Ήταν όμως τέλεια. Την Τήνο την αγάπησα, είναι ευλογημένο μέρος, με φιλόξενους ανθρώπους, υπέροχες παραλίες, χωριά, μουσεία, καταπληκτική γαστρονομία, φοβερά ντόπια προϊόντα. Και, δεν θα το πιστέψετε… δέκα μέρες που κάτσαμε δεν φύσηξε ο αέρας ούτε μια στιγμή, οι ντόπιοι μας είπαν πως έχει χρόνια να συμβεί κάτι τέτοιο. Φυσικά θα ξαναπάμε, δεν τα προλάβαμε όλα, έχει πολλά ακόμη να μας δείξει.

*Ο Άνταμ Κοντοβάς είναι σεφ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου