- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Οι θαλάσσιες μεταφορές και η συμβολή τους στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, λόγω των καυσαερίων που εκπέμπουν τα πλοία, είναι κάτι που έχει απασχολήσει έντονα τη διεθνή κοινότητα ιδιαίτερα μετά την υπογραφή του Πρωτοκόλλου του Κιότο. Η νομοθεσία γίνεται αυστηρότερη για τις εκπομπές των ρύπων αλλά και η κρίση με τη σειρά της έχει δημιουργήσει την ανάγκη για πιο αποδοτικά πλοία. Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) ως καυσίμου πλοίων για την Ανατολική Μεσόγειο. Η ελκυστική από οικονομικής πλευράς λύση του ΥΦΑ θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση της περιεκτικότητας των καυσίμων των πλοίων σε θείο από 3.5% σε 0.5% και κατ’ επέκταση και στη μείωση των ρύπων.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις μεταφορές, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο ναυτιλιακό κλάδο πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 40% μέχρι το 2050. Συνεπώς η χρήση καθαρότερων καυσίμων, όπως είναι το ΥΦΑ, συντελούν στην επίτευξη του στόχου. Μέσω του προγράμματος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ) η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συγχρηματοδοτήσει, με ποσό ύψους άνω των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, μελέτες για τη στήριξη της χρήσης του ΥΦΑ. Επιπλέον στο πρόγραμμα προβλέπεται και η δημιουργία δημόσιων εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο σε όλους τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια μέχρι το 2030.
Το έργο κατατάσσεται στα έργα προτεραιότητας και αποσκοπεί στο σχεδιασμό δικτύου και υποδομών για τη μεταφορά και την παροχή ΥΦΑ στην Ανατολική Μεσόγειο δηλαδή Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία καθώς και στον καθορισμό ενός πλαισίου για μια εύρυθμη και βιώσιμη αγορά. Εκτός από μια νέα βιώσιμη αγορά το έργο αποβλέπει και στην αναζωογόνηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας καθώς και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας, της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας του στόλου.
Το Πρόγραμμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών θεσπίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να υποστηρίξει την κατασκευή νέων υποδομών αλλά και για την αναβάθμιση των ήδη υφισταμένων και πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.