- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η αύξηση των ποδηλάτων στην Αθήνα έχει ήδη σηματοδοτήσει την αρχή μεγάλων αλλαγών για τη μετακίνηση στην πόλη. Μετακίνηση όχι μόνο πιο οικονομική, αλλά και πιο ξέγνοιαστη, ευχάριστη και υγιεινή. Η Δημοτική Αρχή, έχοντας γνώση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η χρήση ποδηλάτων στην κοινωνική και οικονομική ζωή της πόλης, ανταποκρίνεται στην πρόκληση προχωρώντας στην εγκατάσταση και λειτουργία «Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων» βασισμένη στα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων.
Το σχέδιο για τα κοινόχρηστα ποδήλατα βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Μαΐου. Στο σχέδιο περιλαμβάνεται η επιλογή των χώρων στάθμευσης, οι τεχνικές προδιαγραφές των ποδηλάτων και το σύστημα της μίσθωσης και της χρήσης τους. Η ανάπτυξη του ΣΚΠ θα γίνει από ανάδοχο που θα επιλεγεί κατόπιν ανοιχτής δημοπρασίας, ενώ ο ρόλος του Δήμου περιορίζεται στην χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης των ποδηλάτων και στην διαμόρφωση ποδηλατοδρόμων στο οδικό δίκτυο της πόλης.
Η βασική αρχή του σχεδίου είναι οι χρήστες να απολαμβάνουν την ευκολία και όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη χωρίς να επιβαρύνονται με τα μειονεκτήματα που έχει η ιδιοκτησία ενός ποδηλάτου, όπως το κόστος αγοράς, το άγχος της κλοπής ή το πρόβλημα της φύλαξης, αλλά και η δυσκολία μεταφοράς εντός του μετρό. Ο χρήστης θα μπορεί να ενοικιάσει ένα ποδήλατο από μια αφετηρία και να το αφήσει σε ένα άλλο σημείο που θα βρίσκεται κοντά στον προορισμό του. Αρχικά θα υπάρξουν 70 σταθμοί και 1.000 ποδήλατα, που θα καλύπτουν το κέντρο της πόλης. Εάν η αποδοχή από τον κόσμο είναι θετική τότε θα υπάρξει επέκταση των σταθμών και των ποδηλάτων.
Το επικρατέστερο σενάριο για τη χρέωση των ποδηλάτων περιλαμβάνει συνδρομητική εγγραφή για ετήσια, μηνιαία, εβδομαδιαία ή και ημερήσια χρήση. Για όσους δεν θα έχουν συνδρομητική κάρτα τα πρώτα 30 λεπτά κάθε μίσθωσης θα είναι μάλλον δωρεάν, και η χρέωση θα είναι κλιμακωτά αυξανόμενη για περισσότερες ώρες συνεχούς χρήσης με μέγιστη επιτρεπόμενη χρήση 24 ωρών. Η μίσθωση του ποδηλάτου θα είναι δυνατή και με πιστωτική κάρτα για την εξυπηρέτηση των τουριστών, ενώ τα παιδιά θα πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από τους γονείς οι οποίοι θα φέρουν και την ευθύνη της ασφάλειας τους.
Προδιαγραφές υπάρχουν και για τα ποδήλατα που θα πρέπει να είναι εύκολα στη χρήση, ξεκούραστα και ασφαλή, αλλά και να έχουν ένα ιδιαίτερο σχεδιασμό που να είναι αφενός αρμονικός με τα χρώματα και την αισθητική της πόλης αφετέρου να αποθαρρύνει τους εν δυνάμει κλέφτες.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επιλογή της μετακίνησης με ποδήλατο βελτιώνει τόσο την εικόνα όσο και την ποιότητα της ζωής στην πόλη. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι η χάραξη των ποδηλατοδρόμων τόσο για την αποφυγή ατυχημάτων, όσο και για την δημιουργία κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των ποδηλατών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.