- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Πώς η μεσογειακή διατροφή βοηθά άτομα με πολλαπλή σκλήρυνση
«Είναι πολύ ενθαρρυντικό» αναφέρουν Αμερικανοί ερευνητές
Πολλαπλή σκλήρυνση - Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής για τη διατήρηση της νοητικής υγείας
Οι άνθρωποι με πολλαπλή σκλήρυνση που τηρούν με συνέπεια τη μεσογειακή διατροφή, έχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων μνήμης και σκέψης, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη νευρολόγο δρ Ιλάνα Κατς Σαντ της Ιατρικής Σχολής του Όρους Σινά στη Νέα Υόρκη, οι οποίοι έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας στη Βοστώνη, ανέλυσαν στοιχεία για 563 ανθρώπους με πολλαπλή σκλήρυνση.
Κάθε συμμετέχων βαθμολογήθηκε σε μία κλίμακα 0-14 ανάλογα με το πόσο πιστά ακολουθούσε τη μεσογειακή διατροφή, η οποία περιλαμβάνει πολλά λαχανικά, όσπρια, φρούτα, ψάρια-θαλασσινά, ελαιόλαδο και υγιεινά φυτικά λίπη, καθώς επίσης λιγότερα γαλακτοκομικά, κρέατα και κορεσμένα λίπη. Επίσης οι συμμετέχοντες έκαναν τρία γνωστικά και μνημονικά τεστ για να αξιολογηθεί κατά πόσο είχαν γνωστική εξασθένηση (διαγνώστηκαν οι 108 ή το 19% του συνόλου).
Διαπιστώθηκε ότι εκείνοι που είχαν το υψηλότερο «σκορ» όσον αφορά την τήρηση της μεσογειακής διατροφής, είχαν 20% μικρότερο κίνδυνο για γνωστική εξασθένηση, σε σχέση με τους ασθενείς που έκαναν λίγη έως καθόλου μεσογειακή διατροφή. Στην ομάδα με τη χαμηλότερη βαθμολογία στη μεσογειακή διατροφή το 34% των ατόμων εμφάνιζαν γνωστική εξασθένηση, έναντι ποσοστού μόνο 13% στην ομάδα με την καλύτερη βαθμολογία.
Η θετική επίπτωση της μεσογειακής διατροφής βρέθηκε να είναι ακόμη μεγαλύτερη στους ασθενείς με προϊούσα πολλαπλή σκλήρυνση (όπου η νόσος σταδιακά επιδεινώνεται), από ό,τι σε εκείνους με την υποτροπιάζουσα-διαλείπουσα μορφή της νόσου που εμφανίζει περιοδικές εξάρσεις και υφέσεις.
«Είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι πιθανώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους με πολλαπλή σκλήρυνση να διατηρήσουν καλύτερη γνωστική κατάσταση, κάνοντας μεσογειακή διατροφή. Οι γνωστικές δυσκολίες είναι πολύ συχνές στην πολλαπλή σκλήρυνση και συχνά επιδεινώνονται με το πέρασμα του χρόνου, ακόμη και σε όσους κάνουν θεραπείες για την τροποποίηση της πορείας της ασθένειας» δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.