- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μερικές φορές αναφέρεται ότι τα οστρακοειδή και τα στρείδια είναι αφροδισιακά, ίσως λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ψευδάργυρο.
Τώρα, μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism βρήκε ότι μια διατροφή πλούσια σε ψάρια και θαλασσινά μπορεί να αυξήσει τη γονιμότητα.
Ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ ανέλυσαν στοιχεία που αφορούσαν 501 ζευγάρια από το Μίτσιγκαν και το Τέξας για 12 μήνες. Όλα τα ζευγάρια σκόπευαν να αποκτήσουν παιδί και είχαν αναφέρει λεπτομερώς τις ποσότητες ψαριών και θαλασσινών που έτρωγαν, ενώ είχαν τηρήσει και ημερολόγια των επαφών τους.
Όταν ένας σύντροφος έτρωγε ψάρια πάνω από δύο φορές την εβδομάδα υπήρχε, κατά μέσο, όρο 47% μεγαλύτερη πιθανότητα εγκυμοσύνης, από ένα ζευγάρι που έτρωγε ψάρια λιγότερο συχνά. Τα ζευγάρια στα οποία και οι δύο σύντροφοι κατανάλωναν περισσότερα ψάρια είχαν 61% υψηλότερη γονιμότητα σε σύγκριση με τα ζευγάρια που κατανάλωναν λιγότερη ποσότητα. Είχαν επίσης 22% περισσότερες επαφές.
Δεν είναι όμως σίγουρο τι είχε αυτή την επίδραση. Είναι πιθανόν τα ζευγάρια που καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες θαλασσινών μαζί να μοιράζονται περισσότερα γεύματα και συνεπώς να περνούν περισσότερο χρόνο μαζί, άρα και τις νύχτες τους. Μπορεί όμως αυτό να οφείλεται σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά των ψαριών.
Το 92% των ζευγαριών που προτιμούσε ψάρια πάνω από δύο φορές την εβδομάδα είχε επιτύχει εγκυμοσύνη μέχρι το τέλος της μελέτης, συγκριτικά με το 79% των ζευγαριών που έτρωγαν ψάρια σπανιότερα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η σχέση εγκυμοσύνης και κατανάλωσης ψαριών και θαλασσινών δεν μπορεί να εξηγηθεί αποκλειστικά με τη μεγαλύτερη συχνότητα των επαφών. Ενδεχομένως τα θρεπτικά συστατικά των ψαριών, όπως είναι τα ωμέγα-3 να συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του σπέρματος, στην ωορρηξία και την αύξηση των επιπέδων της προγεστερόνης, μιας γυναικείας ορμόνης που εμπλέκεται στην εγκυμοσύνη.
Διαβάστε τη συνέχεια στο healthyliving.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.