- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Γυναίκες και εμμηνόπαυση: Υπάρχουν τροφές που την καθυστερούν ή την επιταχύνουν;
Σύμφωνα με έρευνα όσες έτρωγαν έφθαναν σε εμμηνόπαυση περίπου 1,5 έτος νωρίτερα
Η κατανάλωση πολλών μακαρονιών, ρυζιού και εν γένει ζυμαρικών αυξάνει την πιθανότητα πρόωρης εμμηνόπαυσης στις γυναίκες, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Αντίθετα, τα πολλά λιπαρά ψάρια και όσπρια τείνουν να καθυστερήσουν την εμμηνόπαυση.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Τζάνετ Κέιντ του Πανεπιστημίου του Λιντς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό επιδημιολογίας "Journal of Epidemiology and Community Health", ανέλυσαν στοιχεία για 914 γυναίκες που είχαν εμμηνόπαυση σε ηλικία 40 έως 65 ετών (στη μέση ηλικία των 51 ετών). Η ηλικία της εμμηνόπαυσης συσχετίσθηκε με τη διατροφή κάθε γυναίκας.
Διαπιστώθηκε ότι όσες έτρωγαν μια έξτρα μερίδα ζυμαρικών ή ρυζιού τη μέρα, έφθαναν σε εμμηνόπαυση περίπου ενάμισι έτος νωρίτερα από το μέσο όρο. Επίσης τα πολλά σνακ σχετίζονταν με πρόωρη εμμηνόπαυση.
Αντίθετα, η καθημερινή κατανάλωση μιας μερίδας λιπαρού ψαριού (με πολλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα) σχετιζόταν με καθυστέρηση της εμμηνόπαυσης κατά τουλάχιστον τρία χρόνια. Επίσης η διατροφή που είναι πλούσια σε όσπρια, καθώς και η λήψη αυξημένων ποσοτήτων βιταμίνης Β6 και ψευδάργυρου, καθυστερούν την εμμηνόπαυση κατά περίπου ένα έτος.
Η κατανάλωση πολύ κρέατος σχετίζεται με εμμηνόπαυση ένα έτος αργότερα σε σχέση με τη φυτοφαγική διατροφή που αποφεύγει το κρέας.
Οι γυναίκες που έχουν πρόωρη εμμηνόπαυση, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης και καρδιοπάθειας, ενώ από την άλλη η καθυστερημένη εμμηνόπαυση συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού, της μήτρας και των ωοθηκών.
Οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι η ηλικία της εμμηνόπαυσης επηρεάζεται από την πολύπλοκη αλληλεπίδραση γενετικών, περιβαλλοντικών και διατροφικών παραγόντων, καθώς και του τρόπου ζωής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.