- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
WRC: O Σεμπαστιέν Οζιέ γίνεται πρωταθλητής για 9η φορά
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
WRC: Ο Σεμπαστιέν Οζιέ πρωταθλητής για ένατη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ - Τι έγινε στο Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Ο Σεμπαστιέν Οζιέ (Toyota Yaris) κατέκτησε τον ένατο τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA το Σάββατο το απόγευμα, καθώς ο Τιερί Νεβίλ (Hyundai i20) κέρδισε το Ράλι Σαουδικής Αραβίας, κλείνοντας μια πραγματικά δραματική σεζόν του 2025.
Ο Σεμπαστιέν Οζιέ ξεκίνησε την τελευταία ημέρα των τριών Ειδικών Διαδρομών μόλις μία θέση μπροστά από τον ομόσταβλό του στην Toyota Gazoo Racing, Έλφιν Έβανς. Αν και ως τότε είχε ένα πλεονέκτημα δύο βαθμών, οι επιδόσεις του στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή Asfan - όπου ανέβηκε από την έκτη στην τρίτη θέση γενικής έβαλαν τον τίτλο στα χέρια του. Στο τέλος της ημέρας, μια μετρημένη και σταθερή πορεία στην τελευταία Wolf Power Stage σφράγισε το πρωτάθλημα για τον Οζιέ. Με αυτόν τον 9ο τίτλο, «ισοφάρισε» τον συμπατριώτη του Σεμπαστιέν Λεμπ, ο οποίος είχε ως τώρα το ρεκόρ για τα περισσότερα πρωταθλήματα στο WRC.
Η νίκη αυτή χάρισε επίσης έναν παρθενικό παγκόσμιο τίτλο στον συνοδηγό του Οζιέ, Βινσέντ Λαντέ, ο οποίος ξεκίνησε τη συνεργασία με τον Οζιέ στα τέλη του 2022.
Ο Έβανς ανέβηκε επίσης στην κατάταξη, αλλά η διαφορά μεταξύ της τελικής τους θέσης στην κατάταξη―ο Οζιέ τελείωσε τον αγώνα στην 3η θέση ενώ ο Έβανς στην 6η―σήμαινε ότι ο Ουαλός αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την κατάκτηση της δεύτερης θέσης του πρωταθλήματος για πέμπτη φορά, χάνοντας το πρωτάθλημα για 4 βαθμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός ήταν ένας από τους πιο κοντινούς τερματισμούς στην πρόσφατη ιστορία του αθλήματος.
Δεδομένου του γεγονότος ότι ο Οζιέ και ο Λαντέ αγωνίζονταν αυτή τη χρονιά σε «μερική απασχόληση» (δεν έλαβαν μέρος σε όλους τους αγώνες), η σεζόν του 2025 υπήρξε πραγματικά αξιοσημείωτη. Παρά το γεγονός ότι έχασαν τρία ράλι, κατέκτησαν νίκες σε περισσότερα από τα μισά ράλι στα οποία συμμετείχαν και ολοκλήρωσαν τη χρονιά με περισσότερες νίκες σε Ειδικές Διαδρομές από οποιοδήποτε άλλο πλήρωμα.
«Τι σεζόν και αυτή!», είπε ο Οζιέ. «Τι μάχη με τον Έλφιν και τον Σκοτ (συνοδηγό), ειλικρινά. Υπάρχει μόνο ένας σπουδαίος πρωταθλητής όταν έχεις έναν σπουδαίο αντίπαλο, και ήταν εξαιρετικά δυνατοί, ωθώντας μας στο όριο μέχρι την τελευταία Ε.Δ. της χρονιάς. Μπράβο τους, όπως και να ‘χει, και σε όλη την ομάδα της Toyota Gazoo Racing. Ήταν μια τόσο επιτυχημένη σεζόν. Είμαι περήφανος και πολύ χαρούμενος που είμαι μέρος αυτής της οικογένειας.»
Ο Νεβίλ κατέκτησε την πρώτη θέση στο ράλι ―την πρώτη του για τη σεζόν― με 54,7 δευτερόλεπτα διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη Αντριέν Φουρμό (Hyundai i20), αφού προσπέρασε τον Σεσκς (Ford Puma) στην πρώτη Ε.Δ. του Σαββάτου. Τα επίμονα προβλήματα με τα αμορτισέρ έκαναν τα τελευταία χιλιόμετρα τεταμένα, αλλά ο Βέλγος κράτησε το i20 N Rally1 του μακριά από τους άλλους πίσω του.
Ο Φουρμό έδωσε στη Hyundai το 1-2 τερματίζοντας στη 2η θέση, αν και θα μπορούσε να είχε πάρει την πρώτη του νίκη στο WRC. Δυστυχώς αυτό κατέστη αδύνατο μετά από μια ποινή ενός λεπτού για πρόωρο check-in το οποίο τον έριξε στην κατάταξη το βράδυ της Παρασκευής.
«Ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη σεζόν, αλλά το να τελειώνεις με μια απροσδόκητη νίκη είναι προφανώς ένα υπέροχο συναίσθημα», είπε ο Νεβίλ. «Η επόμενη σεζόν φτάνει γρήγορα. Υπάρχει πολλή δουλειά ακόμα, οπότε έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας τις επόμενες εβδομάδες για να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για την επόμενη χρονιά. Είναι μια δύσκολη πρόκληση, αλλά θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε. Ας ελπίσουμε ότι θα λάβουμε όλη την υποστήριξη που χρειαζόμαστε για μια καλύτερη χρονιά του χρόνου».
Ο Σάμι Παγιάρι (Toyota Yaris) ανέκαμψε δυναμικά από την αλλαγή τροχού της Παρασκευής και τερμάτισε 4ος γενικής, 8,2 δευτερόλεπτα μπροστά από το Yaris του Τακαμότο Κατσούτα, καθώς οι Έβανς και Ροβανπέρα κατέλαβαν την 6η και 7η θέση αντίστοιχα με τα GR Yaris Rally1.
Ο Σεσκς, ο οποίος εντυπωσίασε την M-Sport Ford, έγραψε τη δική του μικρή ιστορία στο ράλι Σαουδικής Αραβίας. Αυτός και ο συνοδηγός του Ρενάρ Φρανσί σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε πέντε Ειδικές Διαδρομές και ηγήθηκαν ενόψει της τελευταίας ημέρας, πριν το διπλό κλατάρισμα στην Ε.Δ. Asfan το οποίο δυστυχώς τους κόστισε σχεδόν οκτώ λεπτά. Αποσύρθηκαν πριν από την τελική Ειδική Διαδρομή. Τέλος, οι ομόσταβλοί τους Γκρεγκουάρ Μούνστερ και Τζος Μακέρλιαν τελείωσαν τον αγώνα στην 8η και 9η θέση αντίστοιχα, ενώ ο Όλιβερ Σόλμπεργκ ολοκλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA ξεκινά ξανά τον Ιανουάριο του 2026 με Ράλι Μόντε Κάρλο από τις 22 έως τις 25 Ιανουαρίου.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.