- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Φαρδαίνουν κατά 1 εκατοστό κάθε 2 χρόνια τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Ποια προβλήματα δημιουργεί η νέα τάση στα SUV
Φαρδαίνουν κατά 1 εκατοστό κάθε 2 χρόνια τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη - Ποια προβλήματα δημιουργεί η νέα τάση στα SUV
Τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται κατά μέσο όρο ένα εκατοστό φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος η οποία αναφέρει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον λόγω των αυξανόμενων πωλήσεων των SUV.
Ήδη με βάση τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεων, αλλά και στην Ελλάδα, περίπου τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι πιο φαρδιά δημιουργώντας αρκετές φορές σχετικό πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης. Το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων επεκτάθηκε στα 180,3 εκατοστά το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 177,8 εκατοστά που ήταν το 2018, σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα. Αυτή η τάση εντοπίζεται και στα λεωφορεία όπως και στα φορτηγά.
Ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, James Nix επισημαίνει ότι: «τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει προς τα πάνω τις διαστάσεις τους. Αυτή η τάση επικρατεί εδώ και δεκαετίες και θα συνεχιστεί μέχρι να θέσουμε ένα αυστηρότερο όριο. Επί του παρόντος, ο νόμος επιτρέπει στα νέα αυτοκίνητα να έχουν πλάτος όσο και τα φορτηγά. Το αποτέλεσμα ήταν να κατασκευαστούν μεγάλα SUV και να θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς, τους ποδηλάτες και όλους τους άλλους χρήστες του δρόμου».
Τα μεγάλα πολυτελή SUV δημιουργούν πρόβλημα στα υπόλοιπα οχήματα
Μεταξύ των 100 κορυφαίων μοντέλων το 2023, το 52% των οχημάτων που πωλήθηκαν ήταν πιο φαρδιά από τον καθορισμένο χώρο στάθμευσης. Αυτό συμβαίνει σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη. Η στάθμευση εκτός δρόμου είναι πλέον αυστηρή ακόμη και για το μέσο νέο αυτοκίνητο (πλάτος 180 εκ), ενώ τα μεγάλα πολυτελή SUV πλέον δεν χωρούν στα όρια που υπάρχουν. Με πλάτος περίπου 200 εκ. τα μεγάλα πολυτελή SUV αφήνουν πολύ λίγο χώρο στους επιβάτες των άλλων αυτοκινήτων για να μπουν και να βγουν από οχήματά τους.
Η αύξηση του μεγέθους είναι πολύ έντονη μεταξύ των μεγάλων πολυτελών SUV. Για παράδειγμα το Land Rover Defender μεγάλωσε κατά 20,6 εκατοστά σε 6 μόλις χρόνια. Οι ευρύτεροι σχεδιασμοί επέτρεψαν επίσης την περαιτέρω αύξηση του ύψους των οχημάτων, παρά τα στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων που δείχνουν ότι μια αύξηση κατά 10 εκατοστά στο ύψος του μπροστινού μέρους των οχημάτων αυξάνει κατά 30% τον κίνδυνο σοβαρού τροχαίου για πεζούς και ποδηλάτες.
Αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη θεσπίσει περιοριστικούς κανόνες στάθμευσης για τα SUV. Η πόλη του Παρισιού αντιμετώπισε την τάση των μεγαλύτερων αυτοκινήτων και κάλεσε τους πολίτες να αποφασίσουν εάν τα τέλη στάθμευσης θα πρέπει να τριπλασιαστούν για τα βαριά αυτοκίνητα. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση της εκστρατείας Clean Cities διαπίστωσε ότι περίπου το 65% των πολιτών του Παρισιού είναι υπέρ των υψηλότερων τελών στάθμευσης για μεγάλα, βαριά και ρυπογόνα οχήματα. Εάν εγκριθούν αυτά τα μέτρα, τότε το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσουν σημαντικό προηγούμενο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που θα εξετάζουν παρόμοιες αλλαγές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.