- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Πώς τα συνθετικά καύσιμα θα αλλάξουν το χάρτη της αυτοκίνησης τα επόμενα χρόνια
Τι απαντούν ειδικοί
Έρευνα: Πώς τα συνθετικά καύσιμα θα αλλάξουν το χάρτη της αυτοκίνησης τα επόμενα χρόνια - Τι απαντούν ειδικοί
Μετά την οριστική απόφαση να μπορούν να πωλούνται στην Ευρώπη, μετά το 2035, αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αρκεί να χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα, ανοίγει ο δρόμος για αυτού του είδους τα καύσιμα το επόμενο διάστημα.
Μεγάλη μερίδα των επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την μείωση των εκπομπών ρύπων, όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά που αναφέρει ότι με τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούν τα νέα οχήματα να γίνουν κλιματικά ουδέτερα. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο στόχος για την κλιματική ουδετερότητα έχει οριστεί για το 2050.
Ερευνητές αναφέρουν ότι αν τα καύσιμα (βενζίνη- πετρέλαιο) θα μπορούσαν να παραχθούν από ανανεώσιμες πρώτες ύλες όπως το καλαμπόκι, η ελαιοκράμβη, το σιτάρι και το φοινικέλαιο θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Όμως κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Στην Ασία και τη Νότια Αμερική, για παράδειγμα, τα δάση θα εξαφανίζονταν και στη θέση τους θα έμπαιναν τέτοιες καλλιέργειες. Από την άλλη, ωστόσο, τα συνθετικά καύσιμα χρησιμοποιούν και υδρογόνο, το οποίο βρίσκεται άφθονο στη φύση.
Για να διασφαλιστεί ότι οι κινητήρες τους δεν θα καταστραφούν, οι ιδιότητες των συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να είναι παρόμοιες με αυτές που έχουν σήμερα για τα συμβατικά καύσιμα. Το σίγουρο είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα σταδιακά θα καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό σε βάρος των συμβατικών. Αυτό θα επιτρέψει ταυτόχρονα την απρόσκοπτη λειτουργία των σημερινών κινητήρων και τη σταδιακή μείωση των εκπομπών CO₂.
Επίσης, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να μεταφερθούν χωρίς απώλεια και να διανεμηθούν μέσω του δικτύου πρατηρίων καυσίμων που υπάρχει σήμερα χωρίς επιπλέον κόστος.
Βασικό μειονέκτημα αποτελεί η φτωχότερη απόδοση των συνθετικών καυσίμων. Αυτό οφείλεται σε απώλειες ενέργειας κατά τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε συνθετικό καύσιμο. Ως εκ τούτου, η ανάγκη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι μεγαλύτερη από την περίπτωση που η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιούταν απευθείας για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επομένως είναι σημαντικό να παράγονται συνθετικά καύσιμα σε περιοχές όπου ο ήλιος και ο άνεμος αποτελούν βασικές διαθέσιμες πηγές ενέργειας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου.
Μάλιστα συμφωνήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία οχημάτων που θα μπορεί να λειτουργήσει μόνο με συνθετικά καύσιμα έως το φθινόπωρο του 2024. Μένει τώρα να δούμε αν θα υπάρχει επάρκεια αυτού του νέου είδους καυσίμου, αλλά και την τιμή που θα έχει, καθώς σήμερα είναι ακριβότερο από την τιμή της βενζίνης.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.