- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Το μαγειρικό λάδι αλλάζει την αυτοκίνηση
Τροφοδοτούμενο από βιοντίζελ, το Mazda2 Bio concept είναι ουσιαστικά ένα «εργαστήριο σε τροχούς», που εξερευνά εναλλακτικές πηγές ενέργειας αντί του πετρελαίου
Το Mazda2 Bio concept τροφοδοτείται από 100% βιοντίζελ κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη μικροφυκών
Θα μπορούσε να σας ζητήσουμε να μεταφερθείτε στο μακρινό μέλλον. Κι όμως είμαστε εδώ, στην γη, κάμποσες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα. Στα νοτιοδυτικά του Τόκιο, βρίσκεται το Fuji International Speedway. Εκεί πραγματοποιείται ο 24ωρος αγώνας αντοχής Super Taikyu Series Fuji. Λίγο μετά τη μέση του δεύτερου γύρου Super Taikyu Series, η μυρωδιά του μαγειρικού λαδιού πλανιόταν στον αέρα, καθώς αρκετοί ήταν εκείνοι που είχαν ξεκινήσει να ετοιμάζουν το πρωινό τους. Δεν γνώριζαν όμως ότι στο pit 27, οι μηχανικοί της ομάδας Mazda Spirit Racing χρησιμοποιούν παλιό μαγειρικό λάδι σε συνδυασμό με λίπη μικροφυκών για να τροφοδοτούν το αυτοκίνητο που είχαν στην πίστα!...
Ο αγώνας για την τεχνολογία που αλλάζει τον κόσμο
Το Mazda αγωνίζεται στην κατηγορία ST-Q, όπου οι κατασκευαστές δοκιμάζουν σε αγώνες πειραματικά αυτοκίνητα (χωρίς δελτίο αναγνώρισης/non-homologation). Στην περίπτωση της Mazda, το Zekken 55 Mazda2 Bio concept τροφοδοτείται από 100% βιοντίζελ κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη μικροφυκών, και η συμμετοχή της Mazda σε αυτόν τον αγώνα δεν είναι απλώς ένα τεστ των ικανοτήτων των οδηγών και της ομάδας, ήταν μια δοκιμή που θα μπορούσε να αλλάξει την πορεία του μέλλοντος της Mazda.
Αν και ο κόσμος στρέφεται γρήγορα προς τα BEV (ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία), μια τάση που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η οποία έθεσε τον στόχο για τα κράτη της ΕΕ να επιτύχουν ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με την επιδίωξη μιας στρατηγικής για μια αμιγώς ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.
Για παράδειγμα, υπάρχουν ερωτήματα όπως το αν παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία αυτών των οχημάτων από φιλικές προς το περιβάλλον πηγές. Εάν τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των μπαταριών είναι βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον. Ή τι γίνεται με εκείνα τα έθνη, όπου η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι ακόμη διαθέσιμη σε όλους.
Όλα αυτά τα ερωτήματα και πολλά άλλα αντιμετωπίζονται άμεσα από τη Mazda, η οποία καθώς προσπαθεί να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής των οχημάτων της έως το 2050, κάνει θαρραλέα και καινοτόμα βήματα στις εναλλακτικές λύσης κίνησης. «Προσφέρουμε μια προσέγγιση πολλαπλών λύσεων με διάφορα συστήματα κινητήρων μετάδοσης ανάλογα με τις πολιτικές κάθε χώρας ή περιοχής», λέει ο Akira Marumoto, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Motor Corporation. Έτσι, ενώ η Mazda προσφέρει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο MX-30 BEV στη γκάμα της, αναπτύσσει και βελτιώνει συνεχώς τα συστήματα κινητήρων μετάδοσης και τις τεχνολογίες της, ώστε να είναι συμβατά με τις υπάρχουσες υποδομές παγκοσμίως, παράλληλα αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας αντί του πετρελαίου.
Το τολμηρό εγχείρημα της Mazda
Η δοκιμή του Mazda2 Bio concept είναι ένα σκέλος της προσέγγισης πολλαπλών λύσεων της αντισυμβατικής ιαπωνικής μάρκας. Το 2018, η Mazda συμμετείχε στο «Your Green Fuel», ένα έργο αυτοκινητοβιομηχανικής-ακαδημαϊκής-κυβερνητικής κοινοπραξίας στη Χιροσίμα, στο οποίο συνεργάστηκε με την Euglena, μια ιαπωνική εταιρεία που πρόκειται να παράγει μαζικά βιοντίζελ νέας γενιάς, η οποία θα διαθέτει ένα εμπορικό εργοστάσιο από το 2025.
Το βιοντίζελ νέας γενιάς της Euglena «Susteo» κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ιαπωνικά προϊόντα και είναι επίσημα αναγνωρισμένο ως καύσιμο ντίζελ από τα Ιαπωνικά Βιομηχανικά Πρότυπα (JIS). Το Susteo αποτελείται από ένα συνδυασμό λαδιού και λίπους στα μικροφύκη της Euglena και στο χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.
Αυτό είναι το κλειδί για την ουδετερότητα άνθρακα, όπως υποδηλώνει και το «βιο» στο όνομα του. Το συγκεκριμένο καύσιμο ντίζελ δημιουργείται χρησιμοποιώντας βιομάζα, όπως φυτά και μικροφύκη. Καθώς απορροφούν CO2 όταν αναπτύσσονται, η συνολική ποσότητα CO2 στην ατμόσφαιρα είναι ουδέτερη κατά την οδήγηση με αυτό το καύσιμο. Επιπλέον, ξεχωρίζει στο ότι σε αντίθεση με τα συμβατικά βιοκαύσιμα που παράγονται από καλαμπόκι ή άλλες πρώτες ύλες, το βιοντίζελ νέας γενιάς δεν προκαλεί προβλήματα όπως έλλειψη τροφίμων ή αποψίλωση των δασών. Ενώ, ένα ακόμη πλεονέκτημα του βιοκαυσίμου νέας γενιάς είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτοκίνητα στο δρόμο και να αξιοποιήσει την υπάρχουσα υποδομή.
Αυτή τη στιγμή, το Mazda2 Bio Concept είναι ένα «εργαστήριο σε τροχούς». Η εταιρεία επέλεξε να δοκιμάσει το νέο καύσιμο σε αυτό το μικρού μεγέθους όχημα καθώς είχε σημειώσει επιτυχίες στην αγωνιστική σεζόν του 2021 με στάνταρ κινητήρα ντίζελ Skyactiv που οδηγείται από μια ιδιωτική ομάδα οδηγών. Για τη σεζόν του 2023 ωστόσο, η Mazda αναπτύσσει ένα νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο βασισμένο στο Mazda3 που έχει πιο ισχυρό κινητήρα.
Οι κατασκευαστές κινητήρων που αποτελούν μέρος της αγωνιστικής ομάδας της Mazda έχουν επαινέσει την υψηλή ποιότητα του καυσίμου βιοντίζελ νέας γενιάς, επισημαίνοντας ότι «Μπορεί να λειτουργήσει καλά με τον υπάρχοντα κινητήρα Skyactiv-D όταν πρόκειται για πράγματα όπως η προσαρμογή του συστήματος ψεκασμού καυσίμου».
Στην πραγματικότητα, ενδέχεται να μην αργήσουμε να δούμε αυτοκίνητα βιοντίζελ Skyactiv-D στους δρόμους. Είναι ένα τολμηρό εγχείρημα, αλλά ταιριάζει απόλυτα στη Mazda, η οποία είχε πάντα ένα διεκδικητικό και ανατρεπτικό πνεύμα!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.