smart EQ fortwo: «Αν μπορούσα θα το έκανα μπρελόκ αυτό το αυτοκίνητο!»
Οι λέξεις «μικροκινητικότητα» και «urban mobility» έχουν αποκτήσει εκπρόσωπο πριν καν «εφευρεθούν»: το smart
smart EQ fortwo: Πρακτικότητα, λειτουργικότητα και ηλεκτροκίνηση
Θυμάμαι να βρίσκομαι σε μια παρέα πριν μερικά χρόνια, όταν ήμασταν για ψώνια και καφέ στο ιστορικό κέντρο. Ένα ηλιόλουστο φθινοπωρινό μεσημέρι, δύο συνθήκες από μόνες τους must στην Αθήνα μας. Αλλά κέντρο και μεσημβρινές ώρες για να βρεις πάρκινγκ χρειάζεται να έχεις κάνει ό,τι προσευχές γνωρίζεις, ό,τι τύχη μπορεί να κουβαλάς και στη συνέχεια, αν τα δύο προηγούμενα δεν απέδιδαν, έπρεπε να εξοπλιστείς με ιώβεια υπομονή… Ακόμα και στα πάρκινγκ αν έχεις μεγάλο αυτοκίνητο σου κάνουν νόημα ότι «δεν»…
Όμως οι δύο της παρέας εμφανίστηκαν έγκαιρα, χαμογελαστά και με περίσσια ευδιαθεσία. Ο λόγος; Αμφότεροι, ο Νικόλας και η Έρση ήταν κάτοχοι smart… Ναι, αυτού του αυτοκινήτου που όρισε πλέον ξεκάθαρα τον ορισμό «αυτοκίνητο πόλης» και που από τότε που μπήκε στη ζωή μας τη χρωμάτισε, την έκανε πιο άνετη καθημερινά στις πόλεις που ζούμε, ερωτευόμαστε, εργαζόμαστε, διασκεδάζουμε, και κινούμαστε για οποιοδήποτε λόγο και εμφανώς πιο πρακτική.
Θα μπορούσε να σταθεί κάποιος στις αρετές του βολικού μεγέθους, των έξυπνων λύσεων και της άνεσης στο παρκάρισμα, πιστέψτε με αυτά τα τρία είναι ήδη αρκετά, αλλά το smart δεν είναι μόνο αυτό. Είναι μία κοσμοθεωρία που σήμερα –περισσότερο από ποτέ– οι λέξεις «μικροκινητικότητα» και «urban mobility» έχουν αποκτήσει εκπρόσωπο πριν καν «εφευρεθούν»: το smart! Και δείτε πού είμαστε. Είναι αυτές οι λέξεις που μπήκαν στη ζωή μας και σπάνια περνάει εβδομάδα που δεν τις ακούμε για διάφορους λόγους.
Βλέπετε η νέα θεώρηση στη μετακίνηση, η επιλογή του να έχεις δικό σου αυτοκίνητο, να το βάζεις στη ζωή σου όχι απλά επειδή το έχεις ανάγκη αλλά επειδή το αποζητάς, είναι πλέον εδώ και ήρθε για να μείνει. Εκείνη η έκφραση που είχε πει τότε η φίλη μου η Έρση όταν της λέγαμε πόσο τυχερή είναι που οδηγεί smart μέσα στην Αθήνα, ότι «αν μπορούσα θα το έκανα μπρελόκ αυτό το αυτοκίνητο», μεταφράζοντας την πρακτικότητά του αλλά την γκατζετοειδή του ύπαρξη, θα μου μείνει χαραγμένη.
smart: Το microcar που ανέτρεψε και ανέστρεψε την αγορά
Από το χθες στο σήμερα λοιπόν και πάμε να κάνουμε μία μικρή αναδρομή, γιατί είναι ενδιαφέρουσα για ένα αυτοκίνητο-καταλύτη στην καθημερινότητά μας. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η smart, η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και τμήμα της Daimler AG – πιο γνωστή στον καταναλωτικό χώρο για τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz– κυκλοφόρησε με ένα microcar το οποίο ανέτρεψε και ανέστρεψε την αγορά. Γιατί χρησιμοποιώ αυτές τις δύο λέξεις; Επειδή άλλαξε τις συνήθειες που βάζαμε ως παραμέτρους για να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο και έφερε νέα δεδομένα στο τραπέζι των επιλογών και επειδή καθόρισε την τάση στο σύνολο σχεδόν της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το μοντέλο πρώτης γενιάς ήταν πράγματι μία άνευ προηγουμένου επιτυχία και έγινε αποδεκτό από τεράστιες καταναλωτικές μάζες, όντας το πρώτο όχημα στη σύγχρονη εποχή που δικαιούται τον τίτλο αυτού που εκδημοκράτησε το αυτοκίνητο. Πρώτοι-πρώτοι στη ζωή τους το έβαλαν όσοι είχαν ανάγκη κάτι τέτοιο: αναφερόμαστε συγκεκριμένα για τους ανθρώπους που ζούσαν σε μητροπολιτικές πόλεις, όπου η εύρεση θέσης στάθμευσης ήταν και εξακολουθεί να θεωρείται πολυτέλεια.
Βέβαια, πολλά έχουν αλλάξει με τα χρόνια και τώρα, στην τρίτη γενιά του, το smart προσφέρεται αποκλειστικά ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Αυτό του προσέδωσε και μια νέα επωνυμία το 2018, όπου η εταιρεία πήρε το σήμα «EQ» της Mercedes-Benz για να υποδηλώσει ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
We are all electric!
Με αριθμούς θα ξεκινήσω γιατί τελικά είτε στην αρχή ενός ψαξίματος για αγορά αυτοκινήτου είτε στο τέλος σε μεγάλο ποσοστό αυτοί παίζουν καθοριστικό ρόλο. Πάμε λοιπόν να κάνουμε «μαθηματικά» ή αριθμομνημιακές ασκήσεις για το smart EQ fortwo: αυτονομία έως 135 χλμ. (WLTP), χρόνος φόρτισης 40’, μέγιστη ισχύς 81 ίπποι, 160 Nm ροπής, 130 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά, 8 χρόνια εγγύηση μπαταρίας (ή 100.000 χλμ.), από 26.350 ευρώ η τιμή του. Και συνεχίζω με την ηλεκτροκίνητη οδηγική εμπειρία που ανοίγει μια νέα διάσταση στην οδηγική απόλαυση, ενώ ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας φροντίζει ώστε τίποτα να μην επηρεάζει την οδηγική απόλαυση. Η κίνηση μεταφέρεται άμεσα στους πίσω τροχούς, το έξυπνο cruise control και το σύστημα πλοήγησης κάνει το smart να φρενάρει για ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης με μοτίβο ημιαυτόνομης οδήγησης ενώ έχει κατανάλωση ρεύματος σε μικτό κύκλο: 19,3-17,0 kWh/100 χλμ. και εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 0 γρ./χλμ.
Για να κατανοήσουμε το πόσο γρήγορα φορτίζει, γιατί αυτό είναι το ζητούμενο, να θυμίσω ότι το smart EQ fortwo με ταχυφορτιστή 22 kWh επιτρέπει φόρτιση από το 10% μέχρι το 80% σε 40 λεπτά ανάλογα με την παροχή του δικτύου, ενώ σε οικιακό δίκτυο 6 ώρες είναι αρκετές για να γεμίσουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότας 17,6 kWh. Μην ξεχνάμε όμως ότι εναλλακτικά είναι διαθέσιμο και το οικιακό wallbox των 4,6 kW που μπορεί να φορτίσει από 10%-80% σε τρεισήμισι ώρες.
Tο smart στο smartphone σου!
Βρισκόμαστε στο κατώφλι του 2023 και η ηλεκτροκίνηση –ειδικά στις πόλεις– αποτελεί κοινωνικό statement. Και η smart το έκανε ακόμα πιο familiar με την εποχή μας. Εκτός των άλλων, η εφαρμογή smart EQ control Φροντίζει να σου παρέχει πρόσβαση σε πολλές δικτυωμένες λειτουργίες. Έτσι, βλέπεις ανά πάσα στιγμή την κατάσταση του αυτοκινήτου και ελέγχεις πολλές λειτουργίες από την κινητή συσκευή σου, όπως ο προκλιματισμός η κατάσταση μπαταρίας, ή η εύρεση σταθμού φόρτισης που πλέον γίνονται πολύ άνετα από το τηλέφωνο ή το smartwatch σου. Αξιοποίησε το feedback, για να βελτιώσεις τα χαρακτηριστικά της οδήγησής σου και να εξοικονομήσεις ρεύμα.
Tιμή
Αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο πλέον είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, τη smart EQ fortwo με τιμή 26.350 ευρώ και τη smart EQ fortwo cabrio με τιμή 30.100 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.