Ηλεκτροκίνηση: Ένας φορτιστής ανά 250 χλμ στην Ελλάδα
Τι αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Προτελευταία η Ελλάδα στα σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ
Ανεπαρκής είναι ο αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, ενώ η συντριπτική τους πλειονότητα δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως εκτιμά η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε, έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με μόλις ένα φορτιστή ανά 250 χιλιόμετρα, στην τελευταία θέση βρίσκεται η Λιθουανία με έναν φορτιστή ανά 500 χιλιόμετρα, ενώ πολύ χαμηλό ποσοστό ταχυφορτιστών έχει η Κύπρος, η Εσθονία και η Πολωνία. Αναλύοντας τα στοιχεία της ACEA γίνεται εύκολα αντιληπτό το χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία, η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη, έχει μόνο έναν φορτιστή κατά μήκος κάθε 150 χλμ. Στη Γερμανία που είναι μια χώρα που δραστηριοποιείται έντονα στην αυτοκίνηση, υπάρχει ένας φορτιστής ανά 4 χιλιόμετρα, στη Σουηδία θα βρούμε έναν φορτιστή ανά 8 χιλιόμετρα και στη Γαλλία ένα φορτιστή ανά 30 χιλιόμετρα.
Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν τη μειοψηφία. Μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ διαθέτει γρήγορο ταχυφορετιστή, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα γρήγορα.
Το σίγουρο είναι ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Για να γίνει αυτό χρειάζεται πολύ καλή υποδομή και κατακόρυφη αύξηση των σημείων φόρτισης.
«Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries και συνέχισε: «Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να βρουν φορτιστή, ούτε θα πρέπει να περιμένουν μεγάλο χρονικό διάστημα για να φορτίσουν το όχημά τους».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.