- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Nέο Citroen Ami: Ένα premium gadget, προέκταση του ανθρώπου
Με το ανατρεπτικό, παιχνιδιάρικο αλλά απόλυτα πρακτικό 100% ηλεκτρικό Ami, η Citroënσκοπεύει να απελευθερώσει την αστική μετακίνηση για όλους
Nέο Citroen Ami: Μία νέα και ενδιαφέρουσα εμπειρία ηλεκτρικής μετακίνησης.
Το DNA της Citroën αφορά την καινοτομία με τολμηρές, απροσδόκητες λύσεις και προϊόντα ή υπηρεσίες εμπνευσμένα από μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Ως άμεσος απόγονος των πολλών ρηξικέλευθων ιδεών της Citroen, το Ami είναι μια πρακτική απάντηση στις νέες προσδοκίες κινητικότητας για σύντομα ταξίδια, ήτοι διευκόλυνση της πρόσβασης στα κέντρα των πόλεων, εύρεση μέσων μικροκινητικότητας για όλους, όντας μία πραγματική εναλλακτική λύση απέναντι σε σκούτερ, ποδήλατα, μοτοποδήλατα, και δημόσια μέσα μεταφοράς με λογικό κόστος.
Πόσο πιο έξυπνη ιδέα πια;
Το 100% ηλεκτρικό Ami δεν έχει αντίστοιχο «αντίπαλο» στο τοπίο της κινητικότητας. Η Citroën αποκαλύπτει μια πραγματικά ανατρεπτική εμπειρία 100% ηλεκτρικής μετακίνησης, που γεννήθηκε από την επιθυμία να την καταστήσει προσιτή και εύκολη για όλους. Και κάπου εδώ αρχίζει το πάρτι! Ένα πάρτι ιδεών, τεχνολογικών λύσεων, έξυπνων επιλογών συνάμα με πινελιές ρετρό, όλα στον βωμό της απλότητας και της πρακτικότητας. Με λίγα λόγια το Ami είναι η πρώτη απάντηση στην ερώτηση: θέλω να έχω ένα απλό κλειστό τετράτροχο όχημα, να μη βρέχομαι, να μετακινούμαι με ασφάλεια, να μου φτιάχνει το κέφι, να είναι οικονομικό όσο δεν πάει, ασφαλές σε αδιαπραγμάτευτο βαθμό και φυσικά να είναι προκλητικά οικονομικό… Ε, αυτά είχε στο μυαλό της η Citroen και τα έδωσε γραπτά με αυτή τη σειρά πιθανώς στην εταιρεία Altran (σήμερα μέλος της Capgemini Engineering), μια παγκόσμια εταιρεία συμβούλων καινοτομίας και μηχανικής. Αυτή με τη σειρά της ένα απόγευμα είδε τα στελέχη της στα κεντρικά της στο Παρίσι να ξεφυλλίζουν την πλούσια βιβλιογραφία της Citroen. Και κάπου εκεί ακούστηκε η ιδέα: Μα θα δημιουργήσουμε κάτι που μόνο η Citroen θα έφτιαχνε! Και κάπως έτσι γεννήθηκε το Ami, ένα λιλιπούτειο μικροόχημα που μπορεί να οδηγήσουν και οι 16ρηδες με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, παρακαλώ!
Όλα στο μηδέν!
Μηδενική εκπομπή ρύπων, μηδενικός θόρυβος και μηδενικό στρες κατά την οδήγηση. Αυτά τα τρία «0» είναι η βασική ταυτότητα του Ami. Ιδανικά προσαρμοσμένο σε μια διαρκώς αστική ζωή εν κινήσει, σύμφωνα με τις εξελίξεις στην κοινωνία μας, το Ami σχεδιάζει μια νέα μορφή κινητικότητας, απαντώντας συγκεκριμένα στις αστικές προκλήσεις του σήμερα και του αύριο. Όλα έχουν μελετηθεί για να βελτιώσουν την οδηγική απόλαυση και να κάνουν την καθημερινή ζωή των οδηγών πιο εύκολη. Χάρη στην 100% ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης, το Ami επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις περιοχές του κέντρου της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων, διατηρώντας παράλληλα χαμηλά το κόστος λειτουργίας.
Το Citroen Ami δεν απέχει διόλου από το να είναι ένα πραγματικά δημοφιλές φαινόμενο, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και premium gadget. Η επιτυχία του Ami στην Ευρώπη, με πάνω από 14.000 παραγγελίες από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του με το 80% των πελατών να είναι νέοι στη μάρκα! Ενδεικτικό της σημασίας που δίνει η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της Citroen είναι το γεγονός κατάφερε να είναι ο πρώτος εισαγωγέας στην Ευρώπη που θα εμπορεύεται το Ami.
Στα σοκάκια της πόλης μας
Μόλις επιβιβαστείτε, θα δείτε ότι το εσωτερικό του Ami λούζεται πλήρως από το εξωτερικό φως που συνδυάζει μεγάλες επιφάνειες από γυαλί (παρμπρίζ, πλαϊνά παράθυρα και πίσω παράθυρο) με μια τυπική πανοραμική οροφή, ενώ σε ένα κλείσιμο του ματιού στην ιστορία της Citroën, τα πλαϊνά παράθυρα ανοίγουν με χειροκίνητη κλίση προς τα πάνω όπως στο θρυλικό 2 CV.
Διανύοντας μόλις 100-200 μέτρα διαπιστώνεις ότι το Ami είναι όντως ένα αντικείμενο κινητικότητας αφιερωμένο στην οδήγηση σε αστικά περιβάλλοντα, με εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις. Τοποθετημένο στους ειδικά σχεδιασμένους τροχούς 14" που βρίσκονται και στις τέσσερις γωνίες για εύκολο χειρισμό, το Ami έχει μήκος 2,41 μ., πλάτος 1,39 μ. και ύψος 1,52 μ. Υπόσχεται, και είναι συνεπές σε αυτό, καθημερινή ευελιξία, καθώς και εύκολο παρκάρισμα χάρη στη μικρή διάμετρο στροφής των 7,20 μ.
Το 100% ηλεκτρικό Ami είναι λοιπόν ένα ελαφρύ τετράτροχο όχημα χωρίς συμπλέκτη, με άμεση επιτάχυνση από στάση και ενδιαφέρουσα ροπή άμεσα διαθέσιμη χάρη στον ηλεκτρικό κινητήρα που αναπτύσσει ταχύτητες έως και 45 χλμ./ώρα. Αθόρυβο χάρη στην 100% ηλεκτρική τεχνολογία του, το Ami είναι ευχάριστο στη χρήση για τους επιβάτες του. Ιδανικό για πολλά σύντομα ταξίδια στην πόλη –όπως να πάτε σε μια συνάντηση, στη δουλειά, να εκτελέσετε μια εργασία ή να βγείτε έξω για το βράδυ–, το Ami έχει αυτονομία έως και 75 χιλιόμετρα. Μια ημερήσια απόσταση πολύ μεγαλύτερη από τη μέση απόσταση που διανύουν οι κάτοικοι των πόλεων και των προαστίων τους.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 5,5 kWh, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, μπορεί εύκολα να φορτιστεί μέσω του ηλεκτρικού καλωδίου που βρίσκεται στην πόρτα του συνοδηγού. Μόλις συνδεθεί το καλώδιο, 3 ώρες είναι αρκετές για πλήρη φόρτιση σε μια συμβατική οικιακή πρίζα 220 V. Η χρήση του Ami είναι τόσο απλή όσο κάθε καθημερινό ηλεκτρικό αντικείμενο. Το Ami μπορεί επίσης να φορτιστεί σε δημόσιο τερματικό ή Wall Box χρησιμοποιώντας κατάλληλο καλώδιο (αντάπτορα που διατίθεται στα αξεσουάρ της Citroen).
Online απόκτηση
Ένα ολόκληρο οικοσύστημα αναπτύχθηκε ειδικά για το Ami από τη Citroen, το οποίο περιλαμβάνει ένα πλήρως ψηφιακό ταξίδι πελατών, από την online ανακάλυψη, έως την αγορά και την παράδοσή του. Η τιμή εκκίνησης του οχήματος που ανέρχεται στις 6.500 ευρώ με το πρόγραμμα της κρατικής επιδότησης Β΄ Κύκλου Δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ για νέους κάτω από 29 ετών η κρατική επιδότηση αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ, οπότε και η τελική τιμή του οχήματος δεν ξεπερνά τις 5.500 ευρώ!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.