- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Νέα Skoda Fabia: Aνέβασε τον πήχη όσο ποτέ άλλοτε
Το δημοφιλές compact αυτοκίνητο της Skoda, συνεχίζει την εξαιρετική ιστορία επιτυχίας του
Το νέο Fabia τέταρτης γενιάς δεν υπολείπεται σε τίποτα από τους προκατόχους του σε όλους τους τομείς.
Αν γυρίσουμε λίγο στο παρελθόν, θα δούμε ότι η Skoda έχει πουλήσει περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις προηγούμενες τρεις γενιές του Fabia. Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για την αγορά ενός τέτοιου μοντέλου περιλάμβαναν τη σχέση ποιότητας/τιμής, το χαμηλό κόστος λειτουργίας και τους εντυπωσιακούς χώρους. Το νέο Fabia τέταρτης γενιάς δεν θα μπορούσε να υπολείπεται σε τίποτα από τους προκατόχους του σε όλους τους τομείς, μιας και διαθέτει επίσης δυναμικό σχεδιασμό και πολυάριθμα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Παράλληλα, παρούσες είναι όλες οι κλασικές αξίες της μάρκας, όπως η υψηλή λειτουργικότητα και ευχρηστία και μια σειρά Simply Clever χαρακτηριστικών, που καθιστούν τη νέα Fabia ένα ολοκληρωμένο μοντέλο στην κατηγορία της.
Το πλεονέκτημα των χώρων
Η νέα Skoda Fabia, με σχεδόν το 80% του αμαξώματός της να αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής, είναι 11,1 εκατοστά μεγαλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο. Με μήκος 4,11μ., πλάτος 1,78μ. και μεταξόνιο 2,56μ., προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών –o οποίος ήταν ήδη o μεγαλύτερος στην κατηγορία– απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 380 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα. Ολοκληρώσαμε με τους χώρους; Όχι! Υπάρχουν συνολικά δεκαέξι επιλογές αποθήκευσης στο νέο SKODA FABIA, με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 108 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου ενός πτυσσόμενου κεντρικού υποβραχιόνιου με δύο ποτηροθήκες στα πίσω καθίσματα.
Εξωτερικά, η νέα FABIA διαθέτει δυναμικές γραμμές και σπορ αναλογίες, με τους έντονα σχεδιασμένους προβολείς LED να ξεχωρίζουν στο μπροστινό μέρος, με εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, όπως αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα να συμβάλλουν σε αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) μόλις 0,28, θέτοντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Να πούμε εδώ ότι για τη βελτίωση της αεροδυναμικής οι ρυθμιζόμενες περσίδες κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση καυσίμου έως και 0,2 λίτρα ανά 100 χλμ. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν ο διαθέσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25 ιντσών, η ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής, οι μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά με επένδυση χρωμίου από το επίπεδο Ambition, όπως και στις λαβές στις πόρτες. Ένα ολοκαίνουργιο χαρακτηριστικό είναι η αναγραφή λέξης Fabia και στις δύο πλευρές του περιβλήματος του πίνακα οργάνων. Ξεχωρίζει το δερμάτινο διάκτινο τιμόνι σύμφωνα με το τελευταίο στιλ της Skoda ενώ για πρώτη φορά σε Fabia υπάρχει διαθέσιμο διπλής ζώνης Climatronic. Στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά για τη νέα Skoda Fabia αξίζει να αναφερθούν η κορυφαία ασφάλεια (το μοντέλο εξοπλίζεται με έως 9 αερόσακους ενώ διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) και οι πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας (έγχρωμες οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες, με φωνητικό έλεγχο και αναγνώριση χειρονομιών, καθώς και υπηρεσίες Skoda Connect).
Στον δρόμο
Το μοντέλο εξοπλίζεται με πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO, 1.0 MPI80 ίππων, ή 1.0 TSI110 ίππων ή 1.5 TSI 150 ίππων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα διατίθενται οι τρεις πιο ισχυροί, με σημείο εκκίνησης αυτόν των 80 ίππων που συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d, κάποιοι διαθέτουν τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT), και οι εκδόσεις πάνω από τους 110 ίππους συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων που διαθέτει και paddles στο τιμόνι.
Σύμφωνα με τη Skoda, ο εξαιρετικός βαθμός απόδοσης σε συνδυασμό με την κορυφαία αεροδυναμική και το προαιρετικό ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων, επιτρέπουν αυτονομία στο compact μοντέλο μεγαλύτερη από 900 χιλιόμετρα, στον κύκλο WLTP. Εκτός από το στάνταρ σασί, η νέα Fabia διατίθεται και με σπορ σασί με πιο σφικτά ελατήρια, χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, ενώ το ειδικό πακέτο Rough-Road, μία επιπλέον επιλογή, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 15 χιλ., διαθέτει ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του αμαξώματος.
Τιμή
Η τιμή απόκτησης της νέας γενιάς Skoda Fabia αρχίζει από τις 14.990 ευρώ για την πρώτη έκδοση Active 1.0 MPI των 80 ίππων.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.