- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Renault Arkana: Όταν οι χώροι κλείνουν ραντεβού με την ποιότητα
Το πρώτο coupe SUV της Renault με τεχνολογίες από τη Formula 1, έρχεται να μας υπενθυμίσει την χαρά της χρήσης των αυτοκινήτων και δη, των εκδρομών
Η Renault δημιούργησε το Arkana, το πρώτο της coupe SUV και το εξόπλισε με ό,τι πιο σύγχρονο έχει στα τεχνολογικά της ράφια.
Δεν έκρυψε τα λόγια ενθουσιασμού της η Renault στην παρουσίαση του νέου Arkana. Γιατί δημιούργησε το πρώτο της coupe SUV και το εξόπλισε με ό,τι πιο σύγχρονο έχει στα τεχνολογικά της ράφια, γνωρίζοντας τι θέλει ο μέσος αγοραστής: Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία και οι χώροι. Και αν οι χώροι είναι δεδομένοι, κάτι που εντοπίζεται με την πρώτη ματιά, η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχει ανέβει σε τέτοιον βαθμό, που η Renault έχει βλέψεις όχι μόνο στην C κατηγορία γενικώς, αλλά να τραβήξει κόσμο από τα αντίστοιχα οχήματα πολυτελείας. Για αυτό και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ακούσαμε αρκετές φορές τη φράση «είσοδος στην premium κατηγορία». Και ναι: μπήκε!
Η οπτική
Να ξεκινήσουμε με τα βασικά: το νέο Arkana δείχνει και είναι μεγάλο. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 20 εκατοστά (μόλις ένα εκατοστό πιο «κοντό» από Dacia Duster, σημείο αναφοράς στα off-road), με δυναμικές γραμμές στο προφίλ, κεκλιμένη γραμμή της οροφής και φαρδείς ώμους, το Arkana ταιριάζει τέλεια με τον κόσμο των SUV στον οποίο ήρθε για να μείνει.
Στο εσωτερικό το νέο Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μία έγχρωμη οθόνη έως 10.2 ιντσών, και την εικόνα συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Το νέο Arkana προσφέρει ένα μοναδικό επίπεδο ευρυχωρίας για σπορ μοντέλο, ειδικά στους πίσω επιβάτες που απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατά τους έως 211 mm – τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του.
Και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για χώρους! Που όταν ανοίξουμε την πέμπτη πόρτα, ανακαλύπτουμε στον χώρο αποσκευών 513 λίτρα με ρεζέρβα παρακαλώ (480 λίτρα για την έκδοση E-Tech Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού). Διαθέτει επίσης ένα υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη θέση για να φιλοξενήσει πιο ογκώδεις αποσκευές.
Η μέγιστη χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος είναι 1.269 λίτρα για την (E-Tech Hybrid έκδοση είναι 1.263 λίτρα). Οι θήκες στις πόρτες μπορούν να χωρέσουν μπουκάλια 1,5 λίτρου, ενώ η συνολική χωρητικότητα μικροχώρων στο εσωτερικό της καμπίνας είναι κάτι παραπάνω από 26 λίτρα.
Στον δρόμο
Ακολουθώντας τα βήματα των Clio, Captur και Mégane, η Renault εφαρμόζει την ίδια στρατηγική και στο νέο Arkana, χρησιμοποιεί την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-Tech που ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες, αξιοποιώντας όλη την τεχνογνωσία της Renault από τους αγώνες της F1, ειδικότερα στον τομέα της ανάκτησης ενεργείας.
Ο κινητήρας E-Tech Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων νέας γενιάς με ισχύ 91 ίππους, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).
Ένα σύγχρονο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο καινοτομικός συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, επίσης αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1.
Το νέο Arkana είναι επίσης διαθέσιμο στην έκδοση micro-hybrid, που βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, σύνολο που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.
Τέλος, στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ..
Ευέλικτο και άνετο στην πόλη και δυναμικό στον ανοιχτό δρόμο, η ασφαλής οδική συμπεριφορά του νέου Arkana οφείλεται στη σχεδίαση του πίσω άξονα που προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις γρήγορες καμπές. Έμφορτο συστημάτων παθητικής και ενεργετικής ασφάλειας κάτω από την «ομπρέλα» Renault Easy Drive έχει λάβει ήδη την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.
Τιμές
Η τιμή εκκίνησης για την γκάμα του Renault Arkana αρχίζει από τις 25.290 ευρώ για την έκδοση 1.3 TCe 140hp Expression EDC MHEV.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.