- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος
Προσφέρουν ένα First Class ταξίδι στο μέλλον με νέα αντίληψη εσωτερικού χώρου, όπου οι επιβάτες βιώνουν πρωτόγνωρες εμπειρίες
Audi grandsphere και skysphere είναι το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Διαβάστε περισσότερα στο Αφιέρωμα αυτοκίνητο της Athens Voice.
Και ξαφνικά, εκεί που τα υπερβατικά αυτοκίνητα διακοσμούσαν σελίδες επιστημονικής φαντασίας και τα gadgets, με τα οποία ήταν εξοπλισμένα, προέρχονταν από κάποιο video game, έχουμε μπει πλέον για τα καλά σε μία εποχή που όλα αυτά θα βρίσκονται ανάμεσά μας πολύ νωρίτερα από ό,τι περιμένουμε. Φυσικά, θα μπουν σε μία μελλοντική καλένδη, όπου θα πρέπει να βγει ένα πόρισμα εάν οι καταναλωτές επιθυμούν αυτοκίνητα για μετακίνηση ή για τη χαρά της οδήγησης.
Ενδεικτικό της σε φρενήρη ρυθμό ταχύτητας δημιουργίας τέτοιων οχημάτων, η Audi αποκάλυψε αρχικά το skysphere και κατόπιν το grandsphere, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που ανήκει στην τριλογία των «sphere» πρωτότυπων της Audi, που, όπως προδίδει το δεύτερο συνθετικό του ονόματός τους, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον λειτουργικό χώρο των επιβατών, τοποθετώντας τους ουσιαστικά εντός μιας «σφαίρας» που τους εξασφαλίζει ένα κορυφαίο ευ ζην.
Τα Audi skysphere, grandsphere αλλά και το urbansphere, που θα ακολουθήσει το 2022, είναι τα τρία πρωτότυπα με τα οποία η Audi παρουσιάζει το όραμά της για την πολυτέλεια του μέλλοντος, με τεχνολογίες και χαρακτηριστικά σχεδιασμού που θα εμφανιστούν σε λίγα χρόνια σε μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.
Η ουράνια σφαίρα
Το skysphere concept δείχνει πως η μάρκα επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια στο μέλλον – δεν αφορά πλέον μόνο την οδήγηση. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με σαφή στόχο να προσφέρει στους επιβάτες του συναρπαστικές και παγκόσμιας κλάσης εμπειρίες, όπως διατείνεται η ίδια η Audi.
Για να δώσει στους επιβάτες τη μέγιστη ελευθερία, το skysphere concept σχεδιάστηκε για δύο διαφορετικές οδηγικές εμπειρίες: μια μεγάλη περιήγηση και μια σπορ εμπειρία. Αυτό χρησιμοποιεί μια θεαματική τεχνική λεπτομέρεια – το μεταβλητό μεταξόνιο. Οι ηλεκτροκινητήρες και ένας εξελιγμένος μηχανισμός με στοιχεία σώματος και πλαισίου, που γλιστρούν μεταξύ τους, καθιστούν δυνατή την αλλαγή του ίδιου του μεταξονίου και του εξωτερικού μήκους του αυτοκινήτου κατά 250 χιλιοστά. Ταυτόχρονα, η απόσταση του οχήματος από το έδαφος προσαρμόζεται κατά 10 χιλιοστά για να βελτιώσει την άνεση και τη δυναμική οδήγηση.
Με το πάτημα του κουμπιού, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την ελευθερία του και να επιλέξει τη δική του οδηγική εμπειρία, είτε πιλοτάρει το e-roadster μήκους 4,94 μέτρων μόνος του στη λειτουργία «Sports» με μειωμένο μεταξόνιο, ενώ η τετραδιεύθυνση του πίσω τροχού εξασφαλίζει ότι το όχημα παραμένει εξαιρετικά ευκίνητο παρά τις διαστάσεις του. Ή, μπορεί να επιλέξει να οδηγηθεί με 5,19 μέτρα GT στην αυτόνομη λειτουργία οδήγησης «Grand Touring», απολαμβάνοντας τον ουρανό και το τοπίο, τον μέγιστο χώρο για τα πόδια και τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα απρόσκοπτα ενσωματωμένο ψηφιακό οικοσύστημα.
Σε αυτή τη λειτουργία, το τιμόνι και τα πεντάλ μετακινούνται σε μια εκτός οπτικού πεδίου περιοχή. Η αίσθηση του χώρου στο πρωτότυπο αυτοκίνητο ανοίγει εντελώς νέα πεδία δυνατοτήτων για ένα τόσο σπορ κάμπριο. Εντωμεταξύ, το Audi skysphere παρακολουθεί αυτόματα τον δρόμο και την κίνηση με το σύστημα αισθητήρων του και οδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια στον προορισμό τους.
Η μεγάλη σφαίρα
Το grandsphere εκφράζει έντονα την πεποίθηση της Audi ότι έχει εξελιχθεί στη μάρκα που υπαγορεύει τις τάσεις στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, για τεχνολογικό μετασχηματισμό και εντελώς νέες, ολιστικές εμπειρίες κινητικότητας.
Το grandsphere είναι ένα σεντάν –που μάλλον μοιάζει με ένα τετράθυρο GT – το οποίο προσφέρει μία εντυπωσιακή First Class εμπειρία. Η αυτόνομη οδήγηση «επιπέδου 4» κάνει δυνατή την αλλαγή του εσωτερικού χώρου του παραδοσιακά προσανατολισμένου στον οδηγό πιλοτηρίου και των καθισμάτων σε ευρύχωρο σαλόνι, μόλις απομακρυνθούν το τιμόνι και τα πεντάλ. Το concept Audi grandsphere μεταμορφώνεται από αυτοκίνητο σε ένα «όχημα εμπειριών» για τους επιβάτες, μια και πλέον οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους διαμορφώνουν τον χώρο, την αρχιτεκτονική και τις λειτουργίες. Οι εξωτερικές γραμμές και οι αναλογίες, μαζί με τους τεχνολογικούς παράγοντες, ακολουθούν τον σχεδιασμό του εσωτερικού.
Το Audi grandsphere ξεχωρίζει από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη διάφανη οροφή, την απουσία κολόνας Β με τις εμπρός πόρτες να ανοίγουν αντίθετα από τις πίσω, αποκαλύπτοντας μία διάπλατη είσοδο στο όχημα. Οι οθόνες του πίνακα οργάνων και ελέγχου του πρωτότυπου μετατρέπονται σε οθόνες ψυχαγωγίας CinemaScope, μόλις αυτό αρχίζει να κινείται αυτόνομα, ενώ ταυτόχρονα πεντάλ και τιμόνι απομακρύνονται από το οπτικό πεδίο των επιβαινόντων.
Αισθητήρες που παρακολουθούν τις κινήσεις των ματιών οδηγού και επιβατών, επιτρέπουν τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος, διαισθητικά και με απλές κινήσεις των χεριών – χωρίς αυτοί να αγγίζουν τίποτα. Σε πλήρη αρμονία με τις νέες περιβαλλοντικές τάσεις, το φυσικό δέρμα έχει αντικατασταθεί από ξύλο, μαλλί, συνθετικά υφάσματα και μέταλλο, ορατά και ευχάριστα στο άγγιγμα ως επένδυση επιφανειών, καλύμματα καθισμάτων και ταπέτα.
Το Audi grandsphere φιλοξενεί μεταξύ των αξόνων μία μπαταρία 120 kWh που προσφέρει αυτονομία 750 χιλιομέτρων. Φυσικά, το quattro δηλώνει «παρών», με έναν κινητήρα σε κάθε άξονα, συνολικής ισχύος 721 ίππων και 960 Nm ροπής, που εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα, με τον οδηγό να απολαμβάνει κορυφαία δυναμική συμπεριφορά. Σε πιο χαλαρές συνθήκες, η ενεργή αερανάρτηση εξασφαλίζει την απόλυτη άνεση των επιβατών, με το σύστημα μέσω κάμερας να ανιχνεύει προγνωστικά κάθε ανωμαλία του δρόμου και να εξασφαλίζει ένα «μαγικό χαλί» για οδηγό και επιβάτες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.