- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Νέο Renault Arkana: Ένα Coupe SUV με τεχνολογίες από τη Formula 1
Eίναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες ενώ η άφιξή του στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές 2022
Νέο Arkana: Γνωριμία με το μοντέλο της Renault - Οι πυλώνες του για την αγορά, εσωτερικά κι εξωτερικά χαρακτηριστικά και η τεχνογνωσία F1.
Η λογική της Renault
Μέσα σε εποχή όπου ο φρενήρης ρυθμός εξηλεκτρισμού έχει ανατρέψει όχι μόνο τα δεδομένα, αλλά και την ειδησεογραφία γύρω από τον κόσμο της αυτοκίνησης, υπάρχουν μοντέλα, «γήινα» μοντέλα θα τα αποκαλούσα, τα οποία με μία εξαιρετική απλότητα στην προσέγγισή τους, με έμφοτα τεχνολογιών αλλά και με τεράστιους χώρους, έρχονται να μας διδάξουν ή αν θέλετε καλύτερα να μας υπενθυμίσουν την χαρά της χρήσης των αυτοκινήτων.
Τι νέο προσφέρει το Arkana στην αγορά; Μία νέα γενιά SUV τόσο σε ό,τι αφορά την εμφάνιση όσο και τη λειτουργικότητα, με εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία, υψηλή θέση οδήγησης, ευρυχωρία και πρακτικότητα στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, και ξεχωριστό στυλ. Μαζί με τα παραπάνω, φέρει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, συνδεσιμότητας, αλλά και την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών που απέσπασε το μοντέλο στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.
Η αρχική σκέψη για την δημιουργία του Arkana από την Renault ήταν η διείσδυση στην ρωσική αγορά, εξ και η ανατολικής προέλευσης ονομασία που ηχητικά είναι ιδιαίτερα ευήκοη στην αχανή χώρα.
Η Renault με ιστορία δεκαετιών στο ενεργητικό της και με γνώμονα ότι αφουγκράζεται τις ανάγκες των αγοραστών αυτοκινήτων, είδε «στο βάθος» ότι -ανεξάρτητα από εξηλεκτρισμούς κ.λπ. - η αγορά φλερτάρει με τα coupe σχήματα χωρίς όμως να βγάζει από τις επιλογές της τα SUV. Οπότε προχώρησε στην δημιουργία του πρώτου της coupe SUV με την γενικότερη ονομασία CUV, ήτοι Crossover/Coupe Utility Vehicle ή Compact Coupé Crossover.
Οι πυλώνες του Arkana για την αγορά
Είναι δύο: ποιότητα κατασκευής και οι χώροι. Και αν οι δεύτεροι είναι δεδομένοι, η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχει ανέβει σε τέτοιον βαθμό, που
Με το Arkana Renault έχει βλέψεις όχι μόνο στην C κατηγορία γενικώς, αλλά να τραβήξει κόσμο από τα αντίστοιχα οχήματα πολυτελείας. Για αυτό και κατά την διάρκεια της παρουσίασης ακούσαμε αρκετές φορές την φράση «είσοδος στην premium κατηγορία».
Γνωριμία
Η αλήθεια είναι ότι το οδηγήσαμε για σχεδόν μία ώρα, αλλά ο χρόνος αποδείχθηκε αρκετός να πάρουμε μία γεύση για το μοντέλο. Την οποία θα μεταφέρουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια όταν το έχουμε στην διάθεσή μας ικανό χρόνο για test drive.
Οπτικά, το νέο Arkana δείχνει και είναι μεγάλο. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 mm, μόλις ένα εκατοστό πιο «κοντό» από Dacia Duster, σημείο αναφοράς στα off-road), με δυναμικές γραμμές στο προφίλ και φαρδείς ώμους, το Arkana ταιριάζει τέλεια με τον κόσμο των SUV.
Οι εμπρός και πίσω ποδιές και τα προστατευτικά φρύδια στα φτερά τονίζουν ακόμα περισσότερο τη SUV εμφάνιση, ενώ η κεκλιμένη γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων, δημιουργούν μία εντυπωσιακή αισθητική που τονίζεται και από το νεύρο που διατρέχει όλη την πλευρά μέχρι τα πίσω παράθυρα.
Τα full LED φωτιστικά σώματα εμπρός διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C» που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Renault, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πίσω πόρτας και ενώνει νοητά τα δύο φωτιστικά σώματα, δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου.
Το αμάξωμα πατά σε τροχούς μεγάλης διαμέτρου 690mm, το μήκος του φτάνει τα 4,568μ., το ύψος το 1,571μ. και το μεταξόνιο είναι 2,720μ. Οι συνολικές διαστάσεις του, οι διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, όπως στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών, και τα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, τονίζουν ακόμα περισσότερο το κύρος της κατασκευής.
Από μέσα
Στο εσωτερικό το νέο Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μία έγχρωμη οθόνη 4,2, 7, ή 10.2 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), προσφέροντας μία πλήρως εξατομικευμένη, εμπειρία οδήγησης. Την εικόνα συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Παράλληλα η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού.
Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Επίσης, οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για high-tech αίσθηση. Να σημειώσουμε εδώ ότι η υβριδική έκδοση E-TECH του νέου Arkana μπορεί να εφοδιαστεί με κιβώτιο τύπου e-shifter (χωρίς μηχανική λειτουργία με ντίζες).
Εκτός από την λειτουργία ασύρματης φόρτισης, το νέο Renault Arkana διαθέτει επίσης και τέσσερις θύρες USB (δύο εμπρός και δύο πίσω), για σύνδεση με ηλεκτρονικές συσκευές.
Οι χώροι: «Πλούσια τα ελέη»
Το νέο Arkana προσφέρει ένα μοναδικό επίπεδο ευρυχωρίας για σπορ μοντέλο, ειδικά στους πίσω επιβάτες που απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατά τους έως 211 mm - τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Ο χώρος των 305 mm για τα πόδια, αποτελεί επίσης σημείο αναφοράς, ενώ η απόσταση των 860 mm είναι αξιοσημείωτη για μοντέλο με σπορ χαρακτήρα, όπως μας ενημερώνει η γαλλική εταιρεία.
Και φτάνουμε στον χώρο αποσκευών 513 λίτρων με ρεζέρβα, παρακαλώ, (480 λίτρα για την έκδοση E-Tech Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού). Διαθέτει επίσης ένα υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη θέση για να φιλοξενήσει πιο ογκώδεις αποσκευές. Σε αυτήν τη διαμόρφωση, το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί ασύμμετρα (2/3 - 1/3) ώστε να αποκαλυφθεί ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.
Η μέγιστη χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος είναι 1.269 λίτρα για την (E-Tech Hybrid έκδοση είναι 1.263 λίτρα)
Οι θήκες στις πόρτες μπορούν να χωρέσουν μπουκάλια 1,5 λίτρου, ενώ η συνολική χωρητικότητα μικροχώρων στο εσωτερικό της καμπίνας είναι κάτι παραπάνω από 26 λίτρα.
Κινητήρια σύνολα με τεχνογνωσία F1
Ακολουθώντας τα βήματα των Clio, Captur και Mégane, η Renault εφαρμόζει την ίδια στρατηγική και στο νέο Arkana, ενσωματώνοντας την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-Tech.
Η υβριδική τεχνολογία E-Tech βασίζεται σε μία πρωτοποριακή τεχνολογική σχεδίαση που ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες, αξιοποιώντας όλη την τεχνογνωσία της Renault από τους αγώνες της F1, ειδικότερα στον τομέα της ανάκτησης ενεργείας. Ο κινητήρας E-Tech Hybrid βασίζεται σε εν σειρά και παράλληλη αρχιτεκτονική, εξασφαλίζοντας όλους τους συνδυασμούς μεταξύ των διαφόρων κινητήρων και επιτυγχάνοντας την καλύτερη διαχείριση των εκπομπών CO2.
Ο κινητήρας E-Tech Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του είναι 69 kW (91 hp), ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).
Ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο επαναστατικός συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Αυτή η αρχιτεκτονική, επίσης, εξασφαλίζει τη βέλτιστη οικονομία, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1.
Το νέο Arkana είναι επίσης διαθέσιμο στην έκδοση micro-hybrid, που βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe. Η micro-hybrid τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.
Τέλος, στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.
Στον δρόμο
Το νέο Arkana χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα CMF-B, η οποία το καθιστά ευέλικτο και άνετο στην πόλη και δυναμικό στον ανοιχτό δρόμο. Σύμφωνα με την Renault h ασφαλής οδική συμπεριφορά του νέου Arkana οφείλεται στη σχεδίαση του πίσω άξονα που προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις γρήγορες καμπές.
Το νέο Arkana εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για ασφαλέστερη οδήγηση, κάτι που αποδεικνύεται και από την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών που απέσπασε το μοντέλο στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.
Μεταξύ αυτών και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα. Αυτά τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες – Οδήγηση, Στάθμευση και Ασφάλεια – και όλα μαζί εντάσσονται στην παλέτα συστημάτων Renault Easy Drive.
Να σημειώσουμε εδώ ότι στην κάμερα οπισθοπορείας μπορούν να προστεθούν και 4 ακόμα κάμερες, που προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου από ψηλά εμφανίζοντας όλα τα εμπόδια γύρω από αυτό. Η κάμερα 3600 είναι απλή στη χρήση της και ενεργοποιείται αυτόματα μόλις ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν. Το σύστημα εμφανίζει δύο εικόνες: μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και την επιλογή μεταξύ εικόνας 3600, ή κάνοντας zoom από την κάμερα στην πλευρά του συνοδηγού.
Επίσης, χάρη στο οικοσύστημα Renault Easy Connect, το νέο Arkana είναι πλήρως δικτυωμένο, μέσω της εφαρμογής MY Renault και του νέου συστήματος πολυμέσων Renault Easy Link. Το σύστημα παρέχει μόνιμη δικτύωση 4G και πρόσθετες υπηρεσίες που προσφέρονται από συνεργάτες όπως η Google (εύρεση διευθύνσεων) και η TomTom (πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και περιοχές κινδύνου), ενώ η τεχνολογία Renault Multi-Sense δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να εξατομικεύσει την προσωπική του εμπειρία οδήγησης ανάλογα με τη διάθεσή του.
Κοστίζει;
Η τιμή εκκίνησης για την γκάμα του Renault Arkana αρχίζει από τις 25.290 ευρώ για την έκδοση 1.3 TCe 140hp Expression EDC MHEV.
Αναλυτικά και ανά εκδόσεις οι τιμές ορίζονται ως εξής: 1.3 TCe 140hp Expression Plus EDC Hybrid MHEV 25.590 ευρώ, 1.3 TCe 140hp Dynamic EDC Hybrid MHEV 27.790 ευρώ, Hybrid E-TECH 145hp Expression 29.390 ευρώ και Hybrid E-TECH 145hp Dynamic 31.890 ευρώ.
Το νέο Renault Arkana είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες ενώ η άφιξή του στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές 2022.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.