Nέο Toyota Yaris Hybrid: Ready to go με το «μεγάλο μικρό»
Μπορεί να λειτουργεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων, όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, αλλά χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης.
Yaris Hybrid: Το νέο μοντέλο της Toyota με έμφορτο τεχνολογιών σε κάθε επίπεδο και πλήρως υβριδικό σύνολο με φιλοσοφία Toyota New Global Architecture.
Η νέα γενιά Yaris είναι ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να κινείται ευέλικτα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης, αλλά και να σου προσφέρει ευχαρίστηση σε αυτοκινητοδρόμους ή σε ορεινούς, ακόμα και σε στενούς αστικούς δρόμους. Η ποιότητα κύλισης και η ευελιξία του είναι τα ατού του, αλλά όλα αυτά τα «οφείλει» στην πρώτη εφαρμογή της φιλοσοφίας Toyota New Global Architecture –TNGA–σε μικρό αυτοκίνητο, με την αρθρωτή πλατφόρμα GA-B, πάνω στην οποία πρόκειται να «χτιστεί» μια σειρά νέων μοντέλων. Η πλατφόρμα GA-B είναι πρωταρχικός παράγοντας για τις δυναμικές επιδόσεις του Yaris, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους και πολύ μεγαλύτερη αντοχή αμαξώματος. Επίσης, έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση, αλλά και με ελκυστική και απόλυτα δική του ταυτότητα.
Αισθητική
Το τέταρτης γενιάς Yaris έχει δεχθεί χωρίς αμφιβολία όλες εκείνες τις αλλαγές που ζήταγαν κατά καιρούς οι αγοραστές του, οπότε βλέποντας το νέο μοντέλο αντιλαμβάνεσαι ότι χωρίς δυσκολία θα το χαρακτήριζες ως το πλέον όμορφο Yaris όλων των εποχών! Υπάρχει όμως και κάτι άλλο. Η σαφής επίδραση στο τελικό του σχέδιο από την αγωνιστική έκδοση του Yaris που συμμετέχει στο WRC. Αν αναρωτιέστε «πώς και γιατί» να σας πούμε ότι το αγωνιστικό κομμάτι έχει πολύ μεγάλο penetration στο DNA της Toyota και σήμερα αυτό εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο μέσα από την προσέγγιση σε αυτό του νυν προέδρου της Toyota, Akio Toyoda, με το motorsport γενικότερα, και τη σχέση του με τα ράλι ειδικότερα.
Η νέα γενιά του Yaris, που είναι σχεδιασμένο και εξελιγμένο για την Ευρώπη, επιστρέφει στη φιλοσοφία «μεγάλο μικρό» που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου. Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί ελάχιστα κατά 5mm, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 εκατ., δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στην καμπίνα και φυσικά στο πορτμπαγκάζ που πλέον έχει χωρητικότητα 286 λίτρα. Μάλιστα, στην υβριδική έκδοση, η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα για να μην κλέβει χώρο από το πορτμπαγκάζ.
Τεχνολογία
Έμφορτο τεχνολογιών το νέο Yaris σε κάθε επίπεδο: ασφάλεια, συνδεσιμότητα, «επικοινωνία» με τον οδηγό, και ένα σωρό συστήματα υποστήριξης και ενημέρωσης οδηγού και επιβαινόντων. Είναι δε το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία B που διατίθεται προαιρετικά με έγχρωμο head-up display 10”. Επίσης, όλα τα νέα μοντέλα Yaris επιτρέπουν ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ώστε οι χρήστες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων 8’, ενώ είναι διαθέσιμος ασύρματος φορτιστής smartphone
Μάλιστα, μέσω της εφαρμογής MyToyota περιλαμβάνονται πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες για την Toyota, η λειτουργία εντοπισμού οχήματος, όπως και η λειτουργία «Send to car» επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης.
Η ομπρέλα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού - Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) είναι παρούσα ενώ η λειτουργία του Pre-Collision System έχει αναβαθμιστεί, ανιχνεύοντας πεζούς την ημέρα και τη νύχτα και δικυκλιστές την ημέρα. Το νέο Yaris προσφέρει επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία το Intersection Turn Assistance, που αναγνωρίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενα οχήματα και πεζούς, όταν στρίβει σε μία διασταύρωση, ενώ κάτι πολύ σημαντικό βλέπουμε στη μακρά λίστα με τα τεχνολογικά καλούδια του αυτοκινήτου: Το νέο Yaris είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στην Toyota που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο, ο οποίος αποτρέπει τη βίαιη πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση.
Το πλήρως υβριδικό σύνολο
Το νέο Yaris κινείται από τρεις 3-κύλινδρους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες, ήτοι από τον 1.0 κ.εκ. απόδοσης 72 ίππων που διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, τον 1.5 κ.εκ. 121 των ίππων που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο CVT και τέλος με το υβριδικό σύνολο 1.5 κ.εκ. Hybrid συνδυαστικής απόδοση 116 ίππων με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota –η οποία μη λησμονούμε ότι είναι η εταιρεία που καθιέρωσε, αν όχι «επέβαλε», την υβριδική τεχνολογία– και βασικός στόχος ήταν η επίτευξη μεγαλύτερης οδηγικής απόλαυσης με ρυθμίσεις κατάλληλες για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Τέσσερα είναι βασικά εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος του νέου Yaris: ο νέος κινητήρας Hybrid Dynamic Force που κάνει ντεμπούτο στο νέο μοντέλο, η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου ελαφρύτερη κατά 12 κιλά, το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης και η νέα μονάδα ελέγχου ισχύος του υβριδικού συστήματος. Τα οφέλη από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, είναι η χαμηλή κατανάλωση, χαμηλότεροι ρύποι και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία. Ενδεικτικά, η νέα τέταρτη γενιά υβριδικού συστήματος αποδίδει 116 ίππους, με κατανάλωση μόλις 2,9 l/100 χλμ. και εκπομπές CO2 64 γρ./χλμ. (NEDC).
Τιμές
Οι τιμές του νέου Toyota Yaris αρχίζουν από τις 13.770 ευρώ για το 1.0 και το υβριδικό 1.5 από 17.335 ευρώ. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία διατήρησε την τιμολογιακή της πολιτική χαμηλά παρά το γεγονός ότι το μοντέλο έχει αναβαθμιστεί συνολικά και ουσιαστικά, προκειμένου να καταστεί ενδιαφέρον τόσο για τον υποψήφιο αγοραστή, όσο και για να διατηρήσει πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.