- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Το αισιόδοξο μήνυμα της Pirelli για την επόμενη ημέρα στο WRC
Αγώνες μπορεί να μην έχουμε ακόμα, η Pirelli όμως ξεκίνησε το πρόγραμμα δοκιμών της στη Σαρδηνία για το πολυαναμενόμενο WRC του 2021
Η Pirelli ξεκίνησε την εκστρατεία της για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) 2021 με δύο μέρες κλειστών δοκιμών για τα ελαστικά της στη Σαρδηνία
Ως γνωστόν, η Pirelli για τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα είναι η αποκλειστική προμηθεύτρια ελαστικών για όλες τις ομάδες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Αν καλώς ενθυμούμαι, πρέπει να είναι από τις σπάνιες –αν όχι η πρώτη− φορές που μία προμηθεύτρια ελαστικών έχει την αποκλειστικότητα στην Formula 1 και το WRC!
Πριν λίγες ημέρες λοιπόν, η Pirelli μας ανακοίνωσε με μεγάλο ενθουσιασμό σε ένα δελτίο τύπου ότι ξεκίνησε την εκστρατεία της για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) 2021 με δύο μέρες κλειστών δοκιμών για τα ελαστικά της στη Σαρδηνία: η πρώτη ημέρα αφιερώθηκε στο χώμα και η δεύτερη στην άσφαλτο.
Στο τιμόνι του δοκιμαστικού αυτοκινήτου της Pirelli, ένα πρώην εργοστασιακό Citroen C3 WRC (που για την περίσταση υποστήριζε η ιδιωτική ομάδα Sainteloc), ήταν ο Νορβηγός Andreas Mikkelsen (που τόσο εμφανώς μας λείπει φέτος από το WRC), με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Anders Jaeger.
Ο πρώην εργοστασιακός οδηγός των Volkswagen, Citroen και Hyundai ηγήθηκε της εξέλιξης των τελευταίων γενεών ελαστικών Pirelli Scorpion για χώμα, και P Zero για άσφαλτο, τα οποία θα παραδοθούν αποκλειστικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2021 έως το 2024.
Παρόλο που το πρόγραμμα δοκιμών έχει διακοπεί από την πανδημία Covid-19, η Pirelli δεν έχει εκτροχιαστεί χρονικά από τον στόχο της να παραδώσει τα νέα της ελαστικά για το πρωτάθλημα του επόμενου έτους, το οποίο θα ξεκινήσει με το παγκοσμίου φήμης Rallye Monte-Carlo που θα διεξαχθεί από τις 18 έως τις 24 Ιανουαρίου 2021.
Ο στόχος της Pirelli από αυτές τις πρώτες δοκιμές θα είναι να καθοριστεί μια βάση και να αξιολογηθεί πώς η αυξημένη ισχύς και η κάθετη δύναμη (downforce) των σύγχρονων αγωνιστικών αυτοκινήτων ράλι επηρεάζουν τη φθορά, την απόδοση και τη διάβρωση (degradation) των ελαστικών.
Η ομάδα δοκιμών της Pirelli κάλυψε περίπου 200 χιλιόμετρα την ημέρα, ξεπερνώντας μακράν τις καθημερινές χιλιομετρικές αποστάσεις που υφίστανται σε ένα ράλι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Μετά το διήμερο τεστ της Σαρδηνίας, οι μηχανικοί της Pirelli θα αναλύσουν τα δεδομένα που έλαβαν προτού συνεχιστεί το πρόγραμμα τον επόμενο μήνα.
Οι ειδικοί
Το πρόγραμμα δοκιμών επέβλεψε ο rally activity manager της Pirelli, Terenzio Testoni, ο οποίος ηγείται μιας επιλεγμένης ομάδας μηχανικών-ερευνητών στη Σαρδηνία που αναπτύσσει τα ελαστικά, με την υποστήριξη πολλών περισσότερων εμπειρογνωμόνων στο ερευνητικό και αναπτυξιακό κέντρο της Pirelli στο Μιλάνο.
«Αυτό θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πρόκειται για χώμα» εξήγησε ο Testoni. «Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, περίπου το 80% των αγώνων είναι σε χώμα. Ευτυχώς, οι χωματόδρομοι που δοκιμάζουμε −που προηγουμένως χρησιμοποιήθηκαν στο Sardegna-Rally d'Italia− συγκαταλέγονται στις πιο απαιτητικές χωμάτινες ειδικές διαδρομές στον κόσμο»
Η μεγάλη θερμότητα, που υπερβαίνει τους 30 βαθμούς Κελσίου, κατέστησε την πρόκληση ακόμα μεγαλύτερη. Η επιλογή των παλιών ειδικών διαδρομών του παγκόσμιου πρωταθλήματος είναι σκόπιμη, παρέχοντας ένα καθορισμένο σημείο αναφοράς όταν η ομάδα επιστρέψει σε αυτές τις ειδικές διαδρομές αργότερα στο πρόγραμμα ανάπτυξης.
«Είναι σημαντικό να εργαστούμε μεθοδικά για να έχουμε μια σταδιακή εικόνα της προόδους μας με ακρίβεια» πρόσθεσε ο Testoni. «Ξεκινάμε με βάση ένα δοκιμασμένο και αξιόπιστο ελαστικό, και στη συνέχεια θα τρέξουμε με μια σειρά από πρωτότυπα για να δούμε πού μπορούμε να προσθέσουμε απόδοση και αντοχή. Το έργο είναι ιδιαίτερα δύσκολο όταν πρόκειται για ράλι, γιατί σε αντίθεση με μία πίστα, οι συνθήκες δρόμου και πρόσφυσης αλλάζουν συνεχώς. Αλλά θα επιστρέψουμε σε αυτούς τους δρόμους στο μέλλον για να δούμε πώς οι αλλαγές που κάνουμε στα πρωτότυπα ελαστικά βελτιώνουν την απόδοσή τους».
Επιμύθιο
Οι φωτογραφίες που δημοσίευσε στα social media μάς έκαναν να χαμογελάσουμε ξανά και να μπορούμε, μετά από πολύ καιρό, να φανταστούμε τους εαυτούς μας και πάλι να «οργώνουμε» ειδικές διαδρομές σε διάφορες χώρες του κόσμου επιλέγοντας με προσοχή και ευλάβεια το τέλειο σημείο απόλαυσης των αγαπημένων μας τεράτων.
Μένει τώρα να δούμε, με το προσεχές Ράλι Εσθονίας στις αρχές Σεπτεμβρίου, αν η πανδημία θα μας επιτρέψει να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.