- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Skoda Scala: To μοντέλο που αλλάζει το επίπεδο της μάρκας
Mε το ολοκαίνουργιο Scala, η Skoda φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει πλήρως τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με «όπλα» το κορυφαίο πλαίσιο, τους χώρους και τις μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης
Το Skoda Scala είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που φέρνει έναν άλλο αέρα στην κατηγορία σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, την ασφάλεια και το design.
Το νέο αυτοκίνητο της τσέχικης μάρκας δανείστηκε ένα πολλά υποσχόμενο και πλήρες σημειολογίας όνομα, που προέρχεται από τη λατινική λέξη «scala», η οποία στο πέρασμα του χρόνου υιοθετήθηκε και στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα αντικαθιστώντας τη δική μας «κλίμακα». Ένα όνομα σκόπιμα επιλεγμένο για να δώσει έμφαση σε αυτό που αντιπροσωπεύει: μία άνοδο της μάρκας σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα.
Interior - Design
Το εσωτερικό του Scala συνδυάζει την εργονομία με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας (467 λίτρα), το οποίο αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 λίτρα, καθώς και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever.
Στο καινούργιας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την έγχρωμη οθόνη που είναι τοποθετημένη ψηλά, δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Την ίδια στιγμή αποτελεί μια εργονομική βάση για το χέρι που χειρίζεται την οθόνη αφής, ενώ τα θερμαινόμενα παρμπρίζ και τιμόνι που διατίθενται προαιρετικά εξασφαλίζουν επιπλέον άνεση.
Τα συστήματα της τρίτης γενιάς infotainment, Swing, Bolero και Amundsen, χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε μοντέλα του ομίλου Volkswagen και έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες –η τελευταία είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας– και μπορούν να συνδυαστούν προαιρετικά με το Skoda Sound System με τα δέκα ηχεία. Χάρη, δε, στην ενσωματωμένη LTE eSIM του, το Scala είναι πάντα online και εκτός από το eCall παρέχει πρόσβαση στις online υπηρεσίες του Skoda Connect, όπως για παράδειγμα το Infotainment Online με εφαρμογές (App) που μπορεί να τις κατεβάσει κανείς από το Shop ή το Care Connect για πρόσβαση στο αυτοκίνητο από απόσταση και το Proactive Service. Διαθέσιμη είναι και η ασύρματη τεχνολογία SmartLink+, καθώς και Wi-Fi hotspot, θύρες USB-C και Phone Box με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, ενώ το Scala διαθέτει επίσης εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο.
Tech
Το Scala διαθέτει μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης που μέχρι τώρα μπορούσαν να βρεθούν μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) που εντοπίζει σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων αυτοκίνητα που προσεγγίζουν και βρίσκονται στην τυφλή γωνία, το Adaptive Cruise Control (ACC, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα και το Park Assist (αυτόματη στάθμευση) είναι προαιρετικά. Τα Lane Assist (Διατήρηση Λωρίδας) και Front Assist (Εμπρός Υποβοήθηση), που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake (Αυτόματη Πέδηση) και Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών) είναι στάνταρ.
Τρεις κινητήρες βενζίνης TSI με χωρητικότητα 1.0 ή 1.5 λίτρου και ένας TDI 1.6 λίτρου παρέχουν αποδόσεις από 95 έως 150 ίππους, ενώ ένας 1.0 G-TEC με απόδοση 90 ίππων, ο οποίος έχει σχεδιαστεί να καταναλώνει το φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG), θα ακολουθήσει στο τέταρτο τρίμηνο του 2019. Παράλληλα, οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται είτε με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο DSG με 7 σχέσεις. Τέλος, το προαιρετικό Sport Chassis Control του Scala είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο σε Skoda, ενώ η σπορ ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 15 mm σε σχέση με τη στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί σε Normal η Sport μέσω του Driving Mode Select.
Tips
Τα πρακτικά δημοφιλή στοιχεία Simply Clever, που κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη, είναι διαθέσιμα και στο νέο Scala. Η ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ που περιλαμβάνει τη λειτουργία Tip-To-Close function και ο ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος κάνουν το ντεμπούτο τους στην κατηγορία. Καινούργια είναι τόσο η ξύστρα πάγου με δυνατότητα μέτρησης των βαθμών πέλματος των ελαστικών όσο και το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του υγρού πλύσης παρμπρίζ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.