- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
120 χρόνια Renault: Παραμένοντας προσηλωμένη στη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πελατών της
Πριν από 120 χρόνια ο Louis Renault οδήγησε το πρώτο αυτοκίνητο με κιβώτιο ταχυτήτων από το εργοστάσιο μέχρι τη rue Lepic στο Παρίσι. Ήταν η στιγμή που έβαλε τη Renault στο επίκεντρο της επανάστασης των μεταφορών.
Η περιπέτεια, λοιπόν, της Renault ξεκίνησε στις 24 Δεκεμβρίου, όταν ο Louis Renault οδήγησε στο Παρίσι το «Voiturette» του. Ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με ένα επαναστατικό κιβώτιο ταχυτήτων: το «Direct Drive». Ήταν η στιγμή που η παγκόσμια αυτοκίνηση άλλαζε εικόνα. Και δυνατότητες. Και η Renault, εκείνη τη μακρινή όσο και δύσκολη εποχή, δέχθηκε 12 παραγγελίες εκείνη τη νύχτα! Και ο ίδιος, όσο και τα άλλα δύο αδέλφια του, οι Marcel και Fernand Renault, ιδρυτές της Renault Frères, θα πρέπει να έμειναν ξάγρυπνοι, σε μία προσπάθεια να αντιληφθούν το μέγεθος του εγχειρήματός τους! Για πέντε γενιές από το 1908, τα επόμενα 120 χρόνια, το πάθος του ιδρυτή της συνεχίζει να εμπνέει καθημερινά τη Renault, δίνοντας στους ανθρώπους την ελευθερία να απολαμβάνουν μια εύκολη ζωή πίσω από το τιμόνι.
Funky life, Fanky cars!
Αποκαλούμε κάτι funky, όταν είναι διαφορετικό, περίεργο αλλά και cool. «Funky» δεν είναι άνθρωποι που ακολουθούν τις τάσεις, αλλά αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τις τάσεις προς όφελός τους. Και η Renault έφτιαχνε, αλλά και συνεχίζει να δημιουργεί αυτοκίνητα για να κάνει τη ζωή των ανθρώπων πιο ενδιαφέρουσα. Η μακροζωία της Renault βασίστηκε στην κατανόηση του τρόπου ζωής των ανθρώπων και της επιθυμίας της να γίνει ο κόσμος κοινωνός των αυτοκινήτων και της τεχνολογίας που τα συνοδεύει. Ξεχωρίζουμε μερικά από αυτά, επιχειρώντας μία αναδρομή στη βιβλιοθήκη της!
1914 - Taxis de la Marne
Όταν ξέσπασε ο πόλεμος, το Υπουργείο Πολέμου ανέθεσε στη Renault να κατασκευάσει διάφορα οχήματα, ενώ οχήματα της Renault χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν 4.000 άνδρες στο μέτωπο. Πέρασαν στην ιστορία με το όνομα «Taxis de la Marne»
1946 - 4CV
Ήταν το πρώτο Renault με τον κινητήρα πίσω και το πρώτο γαλλικό όχημα που παρήχθη σε πάνω από 1 εκατ. μονάδες. Αναπτύχθηκε μυστικά κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ζύγιζε μόλις 560 κιλά, κατανάλωνε πολύ λίγα καύσιμα και μπορούσε άνετα να μεταφέρει τέσσερα άτομα.
1961 - Renault 4
Ένα πραγματικό πολιτιστικό φαινόμενο, προϊόν μιας λαμπρής ιδέας: να είναι ένα ευέλικτο και εύχρηστο αυτοκίνητο και να πηγαίνει σχεδόν παντού. Η 5η πόρτα αποκάλυπτε έναν αρθρωτό χώρο που μπορούσε να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε φορτηγό. Πωλήθηκαν πάνω από 8 εκατ. μονάδες σε περισσότερες από 100 χώρες.
1965 - Renault 16
Είναι το πρώτο hatchback στην αγορά. Αρχικά επικρίθηκε για την υπερβολική πρωτοτυπία του, ως κάτι ενδιάμεσο από station wagon και sedan, και θέλησε να «δείξει τον δρόμο προς την πρόοδο», όπως έλεγε και η διαφήμιση εποχής της Renault. Ωστόσο, πολύ γρήγορα το αντέγραψαν όλοι οι ανταγωνιστές της…
1972 - Renault 5
Προοριζόμενο για το νεαρό και ιδιαίτερα θηλυκό κοινό, θα ταράξει τα νερά με το νέο ύφος που έφερε στη δεκαετία του ’70. Το R5 σε 3 χρόνια ήταν ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς. Για πάνω από 10 χρόνια ήταν στην κορυφή των πωλήσεων μικρών αυτοκινήτων στη Γαλλία και πωλήθηκε 5.325.000 μονάδες παγκοσμίως. Επίσης διέπρεψε και στα ράλι!
1990 - Renault Clio
Αντικατέστησε το R5, πλήρως επανασχεδιασμένο, με όνομα που δανείσθηκε από μία από τις 9 μούσες του Ελικώνα, όντας το πρώτο μοντέλο της μάρκας με ονομασία, αντί των αριθμών που χρησιμοποιούσε τότε η Renault. Κατασκευάζεται μέχρι σήμερα, όντας στην 4η γενιά του. Ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της Ευρώπης διαχρονικά.
1992 - Renault Twingo
Ένα επαναστατικό αυτοκίνητο πόλης, που προκάλεσε αμέσως αίσθηση. Με το πρόσωπο βάτραχου, τολμηρό σχεδιασμό ήταν μίγμα minivan και αστικού αυτοκινήτου, που εκπλήσσει και αποπλανά. Σύνθεση των λέξεων Twist, Swing και Tango, το Twingo στόχευε στο νεανικό κοινό, που γρήγορα αφέθηκε στη γοητεία του.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.