- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Πώς πρέπει να λειτουργεί το κλιματιστικό του αυτοκινήτου τις ζεστές μέρες
Τα πέντε βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγουν οι οδηγοί
Είναι γνωστό στους περισσότερους ότι οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο επηρεάζουν αρνητικά τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι ο χώρος της καμπίνας των επιβατών, κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να είναι δροσερός και αεριζόμενος.
Έρευνες έχουν δείξει ότι με εσωτερική θερμοκρασία 35 βαθμών Κελσίου οι αντιδράσεις του οδηγού μειώνονται κατά 20% από το αν οδηγούσε σε θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου. Δηλαδή ουσιαστικά είναι το ίδιο ποσοστό μείωσης της αντίδρασης αν οδηγούσε έχοντας αλκοόλ στο αίμα του περίπου 0,5 γραμμάρια ανά λίτρο. Σήμερα, αρκετοί οδηγοί λειτουργούν λάθος τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τους. Οι τεχνικοί, από την πλευρά τους, συμβουλεύουν για την ορθή λειτουργία του, όμως οι οδηγοί συνεχίζουν τα λάθη.
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο θέμα έχουν εντοπιστεί πέντε βασικά λάθη. Τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να φθάσει ακόμη και τους 60 βαθμούς Κελσίου, ενώ όλοι έχουμε διαπιστώσει ότι πολλές φορές όταν μπούμε γρήγορα μέσα στο αυτοκίνητο δεν μπορούμε να πιάσουμε, λόγω ζέστης, ούτε το τιμόνι, ούτε τον λαβιέ ταχύτητας. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η άμεση ενεργοποίηση του κλιματισμού. Η σωστή αντίδραση είναι να ανοίξουμε τα παράθυρα και τις πόρτες για να μπει φρέσκος και δροσερότερος αέρας. Με αυτή την κίνηση καταφέρνουμε να μειώσουμε αισθητά τη θερμοκρασία στην καμπίνα των επιβατών. Αμέσως μόλις μειωθεί η θερμοκρασία τότε ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό, ο οποίος θα έχει άμεση ανταπόκριση.
Ενα ακόμη λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι να βάζουν την επιλογή της ανακύκλωσης. Για τους "ειδικούς" είναι ένα άλλο κλασικό λάθος. Πρέπει να βρίσκεται στην επιλογή "Auto", ώστε η ροή του αέρα να ρυθμίζεται ομοιόμορφα και αποτελεσματικά. Υπάρχουν κάποια καλοκαιρινά πρωινά, κυρίως σε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο που είναι δροσερά. Καλό είναι να μπαίνει σε λειτουργία το κλιματιστικό ακόμη και σε αυτά τα μέρη, γιατί αποτρέπεται η πιθανότητα θολώματος του παρμπρίζ.
Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό οι αεραγωγοί να βρίσκονται σε σωστή θέση και να επιλέγουμε τη σωστή ροή αέρα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και να μην αισθανόμαστε δροσιά. Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες δεν έχει να κάνει με τη θερμοκρασία, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας στην καμπίνα. Προκειμένου να επιτευχθεί ομοιόμορφη κατανομή της ροής αέρα οι αεραγωγοί πρέπει να δείχνουν προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Όπως γίνεται με όλα τα μέρη του αυτοκινήτου, έτσι πρέπει να λειτουργούμε και με τον κλιματισμό. Πρέπει τουλάχιστον ανά 15.000 ή 20.000 χιλιόμετρα να αλλάζουμε το φίλτρο καμπίνας, τόσο για να υπάρχει σωστή ροή αέρα, όσο και για να μην αναπτυχθούν μικρόβια στο φίλτρο που με την σειρά τους θα περάσουν στην καμπίνα. Πέρα των πέντε βασικών λαθών που κάνουν οι οδηγοί, καλό είναι να γίνεται μία φορά τον χρόνο συντήρηση του κλιματισμού στο συνεργείο με συμπλήρωμα φρέον, ώστε το κλειστό κύκλωμα να έχει καλύτερη απόδοση.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτος τερμάτισε ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Πιάστρι, τρίτος ο Νόρις, με τη McLaren να εξασφαλίζει τον τίτλο των κατασκευαστών
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.