- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Κίνα: Προς κατάργηση των κινητήρων βενζίνης και diesel
Επικοινωνιακό τέχνασμα ή προσήλωση στην Συμφωνία των Παρισίων;*
Η κεντρική κυβέρνηση της Κίνας επιβεβαίωσε ότι αναπτύσσει ένα σχέδιο απαγόρευσης της παραγωγής και πώλησης οχημάτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο).
Ο Xin Guobin, αντιπρόεδρος της βιομηχανίας και της τεχνολογίας των πληροφοριών της Κίνας, δήλωσε στο Bloomberg News ότι η υπηρεσία του συνεργάζεται με άλλα συναρμόδια υπουργεία για τον συντονισμό του χρονοδιαγράμματος της πολιτικής.
Σύμφωνα με το σχέδιο, η Κίνα –η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο- στοχεύει να υποστηρίξει τη μετάβασή της σε ηλεκτρικά οχήματα, αντικαθιστώντας σταδιακά τις κυβερνητικές επιχορηγήσεις στους κατασκευαστές λεγόμενων οχημάτων νέας ενέργειας, παρέχοντάς τους την δυνατότητα για απ’ ευθείας χρηματοδοτικά προγράμματα για τους καταναλωτές που δεν έχουν τα απαραίτητα χρήματα για να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Αλλάζει το τοπίο
Η παραπάνω είδηση, έρχεται να προστεθεί σε αρκετές παρόμοιες, οι οποίες περιγράφουν ένα νέο τοπίο στην πετρελαιοκίνηση. Και αν η πλήρης κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που κινούνται με υποπροϊόντα πετρελαίου αργεί ακόμα, ο «πόλεμος» εναντίων των diesel κινητήρων, μόλις άρχισε και ο στόχος είναι ο δραστικός περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου από τους diesel.
Δήμαρχοι Ευρωπαϊκών πόλεων έχουν ήδη εξαγγείλει περιορισμός στην κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των πόλεων (μεταξύ τους και η Αθήνα) έως το 2020-2025, ενώ η ΕΕ συντάσσει ολοένα και πιο αυστηρούς περιορισμούς στις προδιαγραφές των κινητήρων.
Η Κίνα έχει υποσχεθεί να περιορίσει τις εκπομπές άνθρακα -ένα υποπροϊόν της καύσης πετρελαίου- μέχρι το 2030. Νωρίτερα φέτος, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι θα απαγορεύσουν τα οχήματα που τροφοδοτούνται με βενζίνη ή diesel μέχρι το 2040.
Οι πολιτικές αυτές καθοδηγούνται από απαιτητικούς κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές και την αποδοτικότητα των καυσίμων παγκοσμίως. Αυτές οι πιέσεις έχουν προκαλέσει εντυπωσιακή μετατόπιση προς ηλεκτροκίνηση από σχεδόν κάθε εταιρία αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Ωστόσο η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πανάκεια… Έχοντας να ξεπεράσει δύο τεράστια προβλήματα, την αυτονομία των μπαταριών και το δίκτυο επαναφόρτισης, αλλά και το μεγάλο κόστος κτήσης, απέχει πολύ από το να εισχωρήσει ως επιλογή σε μεγάλες μάζες αγοραστών. Και αυτό γιατί, σήμερα, με 15.000 ευρώ, αγοράζεις ένα αξιόπιστο και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο, τιμή, που για να την «αγγίξει» ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το κάθε κράτος (ή άλλο φορέα αν βρεθεί) με εξαιρετική γενναιότητα…

* Η Συμφωνία των Παρισίων είναι μια παγκόσμια συμφωνία για την κλιματική αλλαγή που επιτεύχθηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2015 στο Παρίσι. Η συμφωνία αποτελεί ένα σχέδιο δράσης για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη «αρκετά κάτω» από τους 2°C. Καλύπτει την περίοδο από το 2020 και μετά.
Πριν και κατά τη διάσκεψη των Παρισίων, οι χώρες υπέβαλαν ολοκληρωμένα εθνικά σχέδια δράσης για το κλίμα με στόχο τη μείωση των εκπομπών τους.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτος τερμάτισε ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Πιάστρι, τρίτος ο Νόρις, με τη McLaren να εξασφαλίζει τον τίτλο των κατασκευαστών
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.