- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Πώς είναι να βρίσκεται κάποιος πίσω από το τιμόνι ενός αυτοδιαχειριζόμενου αυτοκινήτου, χωρίς φυσικά να αγγίζει το τιμόνι;
O πρόεδρος της Nissan, Carlos Ghosn, διηγείται στο LinkedIn Influencer την εμπειρία του πίσω από το τιμόνι ενός αυτόνομου οχήματος
«Έζησα την ασυνήθιστη, συναρπαστική αίσθηση της επιβίβασης στο κάθισμα του οδηγού ενός αυτοκινήτου με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, καθώς αυτό κινούνταν στους δρόμους του Sunnyvale στη Silicon Valley της Καλιφόρνιας. Το αυτοκίνητο ήταν ένα προηγμένο πρωτότυπο Infiniti Q50 sedan, που έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται πολύπλοκα σενάρια οδήγησης στην πόλη. Έχει λάβει ειδική άδεια κυκλοφορίας για αυτόνομα οχήματα στην Καλιφόρνια, ενώ και εγώ έπρεπε να λάβω ειδική άδεια από την πολιτεία της Καλιφόρνια προκειμένου να το λειτουργήσω σε καθεστώς hands-free.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το πόσο γρήγορα ένιωσα άνετα με το αυτοκίνητο, καθώς μπορεί ομαλά και με ασφάλεια να κυκλοφορήσει σε προαστιακούς δρόμους, συμπεριλαμβανομένων των διασταυρώσεων, αλλά και σε πυκνή κυκλοφορία. Συνοδευόμενος από ένα μηχανικό της Nissan, απλά ορίσαμε τον προορισμό, θέσαμε το αυτοκίνητο σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, και πήγαμε μακριά με ασφάλεια, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Κυκλοφορήσαμε τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε δρόμους στην πόλη. Υπήρξαν στιγμές που οι άλλοι οδηγοί εξεπλάγησαν με εμάς, αλλά ποτέ δεν αισθανθήκαμε ότι είμαστε σε κίνδυνο. Κάθε φορά το αυτοκίνητό μας υπολόγιζε την κίνηση του άλλου αυτοκινήτου και αντιδρούσε σωστά.
Τα αυτοκίνητα που μπορούν να αλλάξουν λωρίδες κυκλοφορίας από μόνα τους, να διαπραγματεύονται την κίνησή τους στους δρόμους της πόλης και να διαχειρίζονται την “αγγαρεία” του μποτιλιαρίσματος, έρχονται σύντομα. Στην πραγματικότητα, η Συμμαχία των Renault-Nissan έχει δεσμευτεί να λανσάρει τουλάχιστον 10 μοντέλα με σημαντικά αυτόνομη λειτουργία κίνησης μέχρι το 2020.
Καθώς οι τεχνολογίες αυτές προχωρούν, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για να κάνει τους δρόμους πολύ πιο ασφαλείς, ενώ προσφέρει στους οδηγούς μια πιο παραγωγική, και χωρίς άγχος, εμπειρία μετακίνησης. Οι τεχνολογίες αυτές είναι κρίσιμες για την αντιμετώπιση ενός μέλλοντος στο οποίο ο πληθυσμός υφίσταται ταχεία γήρανση, αλλά και ο αριθμός των μεγαλουπόλεων με πληθυσμό άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων βρίσκεται σε διαρκή άνοδο. Κάθε μέρα περισσότεροι από 8.000 baby boomers κλείνουν τα 65 έτη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα βοηθήσουν τους ηλικιωμένους οδηγούς να κινούνται στον προορισμό τους με ασφάλεια, όσο τα χρόνια περνούν. Μπορούν επίσης να συμβάλουν στη μείωση της αστικής συμφόρησης, στη βελτίωση της διαχείρισης της κυκλοφορίας και να κάνουν τους δρόμους μας πολύ πιο ασφαλείς.
Αλλά αυτό που πιστεύω ότι θα κερδίσει περισσότερο τους οδηγούς –ακόμη και εκείνους που αγαπούν την οδήγηση– είναι το γεγονός ότι η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα της τεχνολογίας θα δώσουν την ευκαιρία για παραγωγική αξιοποίηση του χρόνου μέσα στο όχημα. Άλλωστε κανείς δεν απολαμβάνει τις στιγμές που ζει σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
Ο μέσος οδηγός ξοδεύει δύο ώρες με το αυτοκίνητο κάθε μέρα για την καθημερινή μετακίνηση προς και από την εργασία, το σχολείο και άλλους προορισμούς. Φανταστείτε εάν θα μπορούσατε να εκμεταλλευτείτε αυτόν το χρόνο για πιο παραγωγικές δραστηριότητες, όπως για να λάβετε μέρος σε μια τηλεδιάσκεψη, να ελέγξετε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας, ή απλά να χαλαρώσετε παρακολουθώντας το αγαπημένο σας πρόγραμμα ψυχαγωγίας.
Πολλά από τα σημερινά αυτοκίνητα ήδη είναι εξοπλισμένα με διάφορα δομικά στοιχεία των τεχνολογιών αυτόνομης κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων Αποφυγής Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, καθώς και με βελτιωμένους αισθητήρες ασφαλείας, ακόμα και ήπιας αυτόνομης οδήγησης σε καθεστώς μποτιλιαρίσματος. Με σχεδόν κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να έχει τώρα αναπτύξει αυτές τις τεχνολογίες, οι εξελίξεις που θα δούμε θα είναι αρκετά γρήγορες.
Είναι σημαντικό να γίνει διάκριση μεταξύ των χαρακτηριστικών αυτόνομης κίνησης που θα εισαχθούν στα αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια και των πλήρως αυτόνομων, χωρίς οδηγό, αυτοκινήτων, η εμπορική διάθεση των οποίων θα έρθει αργότερα. Ήδη υπάρχουν μικροί στόλοι με ταξί χωρίς οδηγό, τα “robotaxis,” που δοκιμάζονται σε περιορισμένες περιοχές κάποιων πόλεων ανά την υφήλιο.
Όμως η τεχνολογία αυτή πρέπει να τελειοποιηθεί στις ακραίες συνθήκες στις οποίες τα αυτοκίνητα είναι πολλές φορές εκτεθειμένα. Επιπλέον, οι ρυθμιστικές αρχές και οι νομοθέτες σε πολλές διαφορετικές χώρες θα πρέπει να θέσουν σε εφαρμογή τους νέους νόμους και τους κανονισμούς που απαιτούνται για την ευρεία χρήση των οχημάτων χωρίς οδηγό.
Φυσικά, αναγνωρίζουμε πως οι άνθρωποι θα θέλουν να έχουν πάντα την επιλογή να οδηγούν μόνοι τους. Με την ενσωμάτωση αυτής της νέας τεχνολογίας, επιδίωξή μας δεν είναι να σταματήσει η οδήγηση όπως την ξέρουμε. Και σίγουρα, θέλουμε να δώσουμε στους καταναλωτές την επιλογή να αποφασίσουν πότε, πού και για πόσο καιρό θέλουν να οδηγούν. Αλλά μπορώ να σας πω το εξής: Μόλις δοκιμάσετε ένα αυτοκίνητο που οδηγείται μόνο του, θα νιώσετε πως βρεθήκατε ξαφνικά στο μέλλον».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.