- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Toyota Prius
Η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς υβριδικού της Toyota, που άνοιξε το δρόμο της εναλλακτικής μορφής κίνησης αυτοκινήτων σε ευρεία παραγωγή
Πού το οδηγήσαμε
>> Στην αυτόνομη περιφέρεια της Βαλένθια, προσκεκλημένοι της Toyota στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση
Τι είναι
>> Η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς υβριδικού της Toyota, που άνοιξε το δρόμο της εναλλακτικής μορφής κίνησης αυτοκινήτων σε ευρεία παραγωγή
>> Βασίζεται στα πλεονεκτήματα και επιτεύγματα των προκατόχων του και εγκαινιάζει νέα πρότυπα οικονομίας καυσίμου, εκπομπών ρύπων και απόδοσης
>> Ο εκπρόσωπος της τεχνολογικής αντίληψης της Toyota ότι οι υβριδικοί κινητήρες είναι η μόνη αξιόπιστη και παραγωγική εναλλακτική μορφή κίνησης αυτοκινήτων που είναι πιστή στην αξία της ελευθερίας αυτονομίας και μετακίνησης
Ξεχωρίζει για
>> Την υβριδική τεχνολογία που έγινε βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Toyota, το κύριο χαρακτηριστικό που τη διαφοροποιεί από άλλους κατασκευαστές, μιας και πάνω από το 50% όλων των οχημάτων με εναλλακτικά συστήματα κίνησης που πωλούνται στην Ευρώπη περισσότερο από όλα τα υπόλοιπα υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα μαζί, είναι Toyota
Silicon Valley
>> Το πάνελ της οθόνης αφής 7 ιντσών είναι σχεδιασμένο σαν ταμπλέτα, για διαισθητικό έλεγχο λειτουργιών ήχου και πλοήγησης, ενώ υποστηρίζει σαρωτικές κινήσεις για σκρολάρισμα στις οθόνες
>> Διατίθενται δύο συστήματα ήχου: ένα στάνταρ πακέτο έξι ηχείων που προσφέρει πλούσια και καθαρή ποιότητα ήχου, και ένα ηχοσύστημα JBL 10 ηχείων που χρησιμοποιεί τεχνολογία GreenEdge για ισχυρή απόδοση και άριστη ποιότητα ήχου από μικρότερα, ελαφρύτερα και πιο αποδοτικά ενεργειακά ηχεία
>> Το ταμπλό οργάνων περιλαμβάνει δύο έγχρωμες οθόνες αφής TFT (thin film transistor) LCD με ευανάγνωστες ενδείξεις
>> Η οθόνη που βρίσκεται πιο κοντά στον οδηγό προβάλλει την ταχύτητα του οχήματος και βοηθητικές πληροφορίες, όπως στάθμη καυσίμου, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, αυτονομία, μέση κατανάλωση, εξωτερική θερμοκρασία και πρόγραμμα οδήγησης
>> Το χρώμα του φόντου μεταβάλλεται σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα: μπλε για ECO, γκρι για Normal και κόκκινο για Power
>> Η δεύτερη οθόνη παρέχει πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα και συμβουλές οικολογικής οδήγησης και επιδόσεις, μαζί με πολυμέσα και λεπτομέρειες του συστήματος ελέγχου κλιματισμού και προειδοποιήσεις του οδηγού
Safety First
>> Το νέο Prius βελτιώνει σημαντικά τα μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με την υιοθέτηση του Toyota Safety Sense
>> Η ασφάλεια παραμένει προτεραιότητα, με το πλαίσιο φιλοσοφίας TNGA να έχει βελτιστοποιηθεί για άριστη συμπεριφορά σε περίπτωση συγκρούσεων
>> Το πακέτο Toyota Safety Sense έχει επεκταθεί στο νέο Prius με την προσθήκη του Adaptive Cruise Control με ραντάρ και Λειτουργία Παρακολούθησης σε Όλες τις Ταχύτητες – (Full Speed Range Following Function) και Λειτουργία Ανίχνευσης Πεζού (Pedestrian Detection) για το σύστημα Ασφάλειας Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision Safety)
Κινείται
>> Το υβριδικό σύστημα του Prius περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i κύκλου Atkinson, πλήρως αναθεωρημένο με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία καυσίμου
>> Η μέγιστη ισχύς 98 ίππων του κινητήρα αποδίδεται στις 5.200 σ.α.λ., και η μέγιστη ροπή των 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ.
>> Το νέο Prius επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6΄΄
>> Η προσπέραση στον αυτοκινητόδρομο από 80 στα 120 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 8,3΄΄. και η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα
>> Η ισχύς του νέου υβριδικού συστήματος –βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα μαζί– είναι συνδυαστικά 122 ίπποι
>> Η ροή των αερίων, η καύση, η ψύξη και ο έλεγχος κρουστικής καύσης έχουν βελτιωθεί, ενώ η ανακυκλοφορία καυσαερίων αξιοποιείται πολύ πιο αποτελεσματικά
>> Η Toyota έχει εξελίξει επίσης ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί καυσαέρια για να επιταχύνει την προθέρμανση του ψυκτικού υγρού του κινητήρα
>> Το νέο Prius έχει ανασχεδιασμένο σύστημα μετάδοσης που προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, χωροταξία και μειωμένο βάρος. Οι μικρότερες διαστάσεις του –μείωση μήκους 59 mm– επέτρεψαν την επανατοποθέτηση της βοηθητικής μπαταρίας στο διαμέρισμα του κινητήρα
>> Το σύστημα μετάδοσης φιλοξενεί τέσσερα εξαρτήματα: δύο ηλεκτροκινητήρες - γεννήτριες (MG1 και MG2), ένα σύστημα πλανητικό γραναζιών και ένα μειωτήρα στροφών στην τελική μετάδοση
>> Οι δύο ηλεκτροκινητήρες - γεννήτριες είναι νέοι και μικρότεροι από πριν ώστε να εναρμονίζονται με τη νέα σχεδίαση πολλαπλών αξόνων του συστήματος μετάδοσης, χωρίς καμία αρνητική επίπτωση στην οικονομία καυσίμου
Στρίβει
>> Πολιτισμένη και κορυφαία ποιότητα κύλισης, χωρίς πουθενά να έχεις την αίσθηση ότι «κουβαλάς» το βάρος της μπαταρίας. Η αίσθηση στην ευθεία πορεία έχει βελτιωθεί χρησιμοποιώντας μία ελαστική δομή έδρασης της κρεμαγιέρας και μία νέα φιλοσοφία ελέγχου EPS.Το νέο Prius προσφέρει μία πιο προοδευτική αύξηση υποβοήθησης για καλύτερο έλεγχο στις στροφές. Η νέα φιλοσοφία ελέγχου προσφέρει ελαφρύτερη αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες και ακρίβεια και ταχεία απόκριση στις υψηλές. Η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι πάντα διαθέσιμη ακόμα και όταν ο βενζινοκινητήρας είναι κλειστός για λόγους οικονομίας. Η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια είναι εντελώς νέα και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στο Prius υψηλότερα επίπεδα ευστάθειας και οδηγικής άνεσης, με πάνω από 50% βελτίωση στην απόσβεση κραδασμών
Χωράει
>> Χάρη στο πιο συμπαγές υβριδικό σύστημα, την μπαταρία HV και τη νέα πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια δεν υπονομεύεται ο χώρος αποσκευών
>> Το πάτωμα φόρτωσης είναι 110 mm χαμηλότερο, και η χωρητικότητά του μπορεί να φτάσει τα 457 λίτρα με προσωρινή ρεζέρβα, 412 λίτρα με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων και 502 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικών
>> Στην καμπίνα, τα σημεία αποθήκευσης είναι είτε μεγαλύτερα είτε χρηστικότερα και περιλαμβάνουν θήκες στις εμπρός και πίσω πόρτες, μία κονσόλα οροφής, ντουλαπάκι και θάλαμο κονσόλα με αφαιρούμενο εσωτερικό ράφι
Tips
>> Βασισμένο σε μία νέα γενιά του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota, το νέο Prius σημειώνει σημαντική πρόοδο στην οικονομία καυσίμου (κατανάλωση μικτού κύκλου από 3,0 λίτρα/100 χλμ.)
>> Οι δυναμικές ικανότητες του νέου αυτοκινήτου απορρέουν από τη χρήση της πρώτης πλατφόρμας TNGA (Toyota New Global Architecture)
>> Λόγω αυτής, χαμηλώνει επίσης το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου (-2.5cm), διασφαλίζοντας καλύτερη απόκριση και ευστάθεια
>> Η φιλοσοφία TNGA θέτει τις βάσεις για ένα ήρεμο περιβάλλον καμπίνας, με άριστη διάταξη χώρων, χαμηλότερη και πιο «ενεργή» θέση οδήγησης και υψηλότερα επίπεδα άνεσης
>> Οι δύο ηλεκτροκινητήρες - γεννήτριες είναι νέοι και μικρότεροι από πριν ώστε να εναρμονίζονται με τη νέα σχεδίαση πολλαπλών αξόνων του συστήματος μετάδοσης, χωρίς καμία αρνητική επίπτωση στην οικονομία καυσίμου
>> Η μπαταρία υδριδίου νικελίου-μετάλλου (NiMH) που χρησιμοποιείται, είναι πιο συμπαγής και χωράει ολόκληρη κάτω από τα πίσω καθίσματα χωρίς να διεισδύει στο χώρο αποσκευών
Κοστίζει
>> Το μοντέλο 1.8 HSD Active από 27.180 ευρώ
Κάτι άλλο;
>> Το Prius συνεχίζει να είναι τεχνολογικός πρεσβευτής της Toyota, μία «βιτρίνα» νέων τεχνολογιών που αυξάνουν τα επίπεδα ασφάλειας, πρακτικότητας, επιδόσεων και άνεσης
>> Μέσα σε 18 χρόνια, το Prius έχει αναμορφώσει το αυτοκινητιστικό τοπίο, φέρνοντας την υβριδική τεχνολογία στη mainstream αγορά και εστιάζοντας την προσοχή της βιομηχανίας και των καταναλωτών στο πώς μπορούν να γίνουν τα αυτοκίνητα καλύτερα και πιο αποδοτικά
>> Το γεγονός ότι οι άνθρωποι άρχισαν να καταλαβαίνουν, να εκτιμούν και να επιλέγουν τα υβριδικά συστήματα κίνησης Toyota είναι κάτι που επιβεβαιώνεται από τα οκτώ εκατομμύρια και πλέον αθροιστικές πωλήσεις υβριδικών Toyota σε όλο τον κόσμο από το 1997, μεταξύ των οποίων πάνω από 3,5 εκατομμύρια Prius
>> Οι ρυθμοί πωλήσεων έχουν επιταχυνθεί σύμφωνα με την υψηλότερη αναγνωρισιμότητα της τεχνολογίας και τη διαθεσιμότητα μιας αυξανόμενης γκάμας οχημάτων που καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες της αγοράς
>> Η τέταρτη γενιά Prius θα ενισχύσει την απήχηση στην αγορά των υβριδικών μοντέλων, επιτυγχάνοντας τις ισχυρότερες περιβαλλοντικές επιδόσεις στην ιστορία του μοντέλου, σε συνδυασμό με πολύ βελτιωμένο στιλ και δυναμική συμπεριφορά
Προβληματίζει
>> To ότι δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα να βρούμε αρνητικά στοιχεία…
Fast Lane
Nissan
Με αφορμή το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σικάγο, η Nissan προσδίδει σε τρία από τα πλέον δημοφιλή crossovers της μια χειμερινή «πολεμική» διάσταση, με την κωδική ονομασία «Winter Warrior» crossovers. Τα «Winter Warrior» crossovers, εξοπλίζονται με ειδικά συστήματα πέδησης και κύλισης βαρέως τύπου, σε χρώμα μαύρο, τύπου ματ. Με ερπύστριες της Dominator και με ειδικές αναρτήσεις για να τις φιλοξενήσουν, τα πρωτότυπα της Nissan καταφέρνουν να «πολεμήσουν» στο χειμωνιάτικο τοπίο και να συναρπάσουν με τις επιδόσεις τους.
Στο https://youtu.be/rlngBUYBpwc μπορείτε να απολαύσετε στιγμιότυπα από τη δράση των Nissan «Winter Warrior» crossovers.
PSA-Peugeot-Citroen
Αύξηση πωλήσεων 1,2% για τον όμιλο PSA Peugeot Citroën το έτος 2015. Αναλυτικά, παγκοσμίως ταξινομήθηκαν 2.973.000 οχήματα εμφανίζοντας αύξηση 1,2%, που μεταφράζεται σε αύξηση πωλήσεων σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ινδία-Ωκεανία, ενώ σχετικά σταθερές εμφανίζονται οι πωλήσεις στην Κίνα με ισχυρή ζήτηση στο τέταρτο τετράμηνο. Αντίστοιχα σττην Ευρώπη υπήρξε ισχυρή άνοδος πωλήσεων της τάξεως του 5,9% φτάνοντας τις 1.864.000 μονάδες.
Ford
Η ευρέως γνωστή και πολυπληθής γκάμα επαγγελματικών οχημάτων Ford Transit πέτυχε ένα ακόμα ορόσημο το 2015, καθώς η Ford αναδείχτηκε ξανά η δημοφιλέστερη μάρκα μοντέλων επαγγελματικών οχημάτων μετά από 18 χρόνια.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων Ford ανήλθαν στις 280.000 πέρσι, αύξηση 23% σε σχέση με το 2014, ενώ το δημοφιλές Transit van γιόρτασε 50 χρόνια ενεργούς ζωής σε όλο τον κόσμο.
Η αύξηση των ευρωπαϊκών πωλήσεων και η άνοδος από την 7η στην 1η θέση των επαγγελματικών οχημάτων οφείλεται στη νέα, τετραμελή οικογένεια Transit που περιλαμβάνει τα Transit Van, Transit Custom, Transit Connect και Transit Courier.
Seat
Η Seat παρουσιάζει το πρώτο της SUV μοντέλο, το νέο Ateca που συνδυάζει διακριτική σχεδίαση, δυναμική οδηγική απόλαυση, αστική ευελιξία και χρηστικότητα. Επίσης μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, καινοτόμα συστήματα υποστήριξης και υψηλής απόδοσης κινητήρες είναι μερικά από τα τεχνολογικά highlights που κάνουν το Ateca ένα από τα πιο καινοτόμα SUV στην κατηγορία του.
Με την έναρξη των πωλήσεων του νέου Seat Ateca την ερχόμενη άνοιξη, θα είναι διαθέσιμο και ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων και επιλογών. Η επιλογή μεταξύ των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων TSI βενζίνης και TDI πετρελαίου με απόδοση που κυμαίνεται από 115 έως 190 ίππους, είτε με εμπρός κίνηση ή τετρακίνηση καθώς και με χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.