Η γραφειοκρατία βάζει φρένο στη βιώσιμη κινητικότητα των πόλεων
Κανείς δεν συσχετίζει την αδιανόητη αντίφαση μεταξύ των μοντέρνων προτάσεων και της αναχρονιστικής κρίσης
Ανοιχτή επιστολή του συγκοινωνιολόγου Σταύρου Κωνσταντινίδη για την ελληνική γραφειοκρατία και την ανάγκη βιώσιμης κινητικότητας των πόλεων.
Η κυβέρνηση ψήφισε νέο νόμο για την βιώσιμη κινητικότητα των πόλεων, όλοι ομνύουν σε αυτό το νέο ευρωπαϊκό στοίχημα της περιβαλλοντικής και συγκοινωνιακής ανάταξης του αστικού χώρου, ωστόσο η διαδαλώδης ελληνική γραφειοκρατία, με ξεχασμένες αγκυλώσεις του παρελθόντος, ακυρώνει κάθε τέτοια φιλόδοξη προσπάθεια. Η βιώσιμη κινητικότητα είναι στην πραγματικότητα η αλλαγή και μεταστροφή του υποδείγματος διαχείρισης των κυκλοφοριακών ζητημάτων και του δημοσίου χώρου στις πόλεις. Προτάσσει την δημιουργία ήπιων περιοχών, αναθαρρύνεται τους πεζόδρομους, την ποδηλατοκίνηση, και αναγάγει του πεζούς σε κεντρικό σημείο αναφοράς του δημοσίου αστικού χώρου. Η ασύδοτη κίνηση των αυτοκινήτων αποθαρρύνεται στην ελάχιστη απαραίτητη, και γίνεται η προσπάθεια να τονωθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες.
Από το 2013 όλες οι προσπάθειες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε σχέση με τη διαχείριση του κυκλοφοριακού σχεδιασμού, από την ολιστική προσέγγιση μέχρι την αλλαγή ενός μονόδρομου, επαφίονται στην έγκριση των υπηρεσιών των αποκεντρωμένων διοικήσεων. Με ελάχιστη στελέχωση, με ευθυνοφοβική υπηρεσιακή νοοτροπία, και χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις αξιολογούνται οι συγκοινωνιακές μελέτες που καταθέτουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, χρησιμοποιώντας το καλύτερο επιστημονικό δυναμικό (Συγκοινωνιολόγοι, Πολεοδόμοι) της χώρας.
Εδώ και 8 χρόνια λοιπόν με ένα έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, ως αποτέλεσμα του νέου τότε νόμου, συμβαίνει το εξής σουρεαλιστικό. Πρώτον κάθε τέτοια έγκριση καθυστερεί σε αδιανόητους χρόνους, καθιστώντας στην πράξη άκαιρη πολλές φορές τις προτεινόμενες παρεμβάσεις. Και δεύτερον και χειρότερο η αξιολόγηση των άπειρων υπηρεσιών των περιφερειακών αποκεντρωμένων διοικήσεων, κρίνουν με συντηρητικό φορμαλισμό, εμποδίζοντας την υιοθέτηση των σύγχρονων Τεχνικών που χρησιμοποιούνται στον σύγχρονο κόσμο, για την αντιμετώπιση των μεταμοντέρνων προβλημάτων των πόλεων.
Οι Δήμαρχοι έχουν κάνει πολλές παραστάσεις για το θέμα αυτό, ωστόσο η στρέβλωση παραμένει σε ισχύ, και κανείς δεν συσχετίζει την αδιανόητη αντίφαση μεταξύ των μοντέρνων προτάσεων και της αναχρονιστικής κρίσης. Τελευταίο παράδειγμα η αδυναμία η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, να μπορέσει έγκαιρα και με το ενδεδειγμένο τρόπο να εξασφαλίσει την αδειοδότηση των έργων στην Περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, έναν από τους πιο προβληματικούς οδικούς άξονες της χώρας. Πολλές τουριστικές πόλεις δεν προλαβαίνουν να έχουν ποτέ διαθέσιμο ένα βιώσιμο σχέδιο κινητικότητας το καλοκαίρι που το επιθυμούν, και άλλες περιοχές δυσκολεύονται να ενσωματώσουν υποδομές βιώσιμης κινητικότητας (για τα ποδήλατα, τους πεζούς, την οδική ασφάλεια), γιατί απλά οι προτάσεις προσκρούουν στην παλιομοδίτικη αντίληψη των υπηρεσιών των αποκεντρωμένων διοικήσεων.
Αγαπητοί Υπουργοί Εσωτερικών (κ. Βορίδη, και κ. Πέτσα) καταργήστε άμεσα την περιττή και αναχρονιστική διάταξη, αγαπητοί Υπουργοί Μεταφορών και Υποδομών (κ. Καραμανλή και κ. Κεφαλογιάννη) προβείτε στην ορθή εισήγηση άρσης αυτού του γραφειοκρατικού σουρεαλισμού, αγαπητοί εκπρόσωποι της ΚΕΔ (κ. Παπαστεργίου) και των Περιφερειών, επιλύστε άμεσα το πρόβλημα διότι όπως συνέβη την τελευταία σχεδόν δεκαετία, δεν θα καταφέρουμε ως χώρα όχι μόνο να μη προωθήσουμε ποτέ τη βιώσιμη κινητικότητα, αλλά ούτε στοιχειώδεις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούν συνεχώς όλες οι πόλεις της χώρας. Το δε πρόβλημα της οδικής ασφαλείας άμεσα συνδεδεμένο με την βιώσιμη κινητικότητα δεν θα επιλυθεί ποτέ και θα συνεχίζουμε να θρηνούμε θύματα καθημερινά στους δρόμους της χώρας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι είπε για την Ζώη Κωνσταντοπούλου
Tι αναφέρει το ρεπορτάζ του πρακτορείου
Ένας πολύπλοκος γραφειοκρατικός μηχανισμός που κοστίζει ακριβά στους φορολογούμενους χωρίς ορατά αποτελέσματα μετά από δέκα χρόνια
Tι είπε για τις διεθνείς εξελίξεις
Σημείωσε παράλληλα ότι δεν θα μείνει ανεξάρτητη βουλευτής
Tι είπε για τα ελληνοτουρκικά
Με αφορμή τις επικείμενες παρεμβάσεις στον τραπεζικό τομέα
Ποιες «εκπτώσεις» θα μπορούσε να κάνει η Ελλάδα για να πετύχει μια συμφωνία με την Τουρκία;
Θα περιλαμβάνουν «διαφορετική εκπαίδευση, ενδυμασία και νέες διαδικασίες».
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
«Η κυβέρνηση βάζει κανόνες στους μικρούς, αλλά τρέμει απέναντι στους μεγάλους»
Η Υπουργός Οικογένειας παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το δημογραφικό
Πρόκειται για τη μασκότ της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Κατά των Πλειστηριασμών
Είχε παρανόμως μεταβιβαστεί η άδεια σε τρίτο πρόσωπο
Η συναισθηματικά φορτισμένη αναφορά του πρωθυπουργού από την Κρήτη
Προς «πάγωμα» μέχρι νεωτέρας οι αποφάσεις ασύλου για Σύρους
Τα στοιχεία των παραβατών θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ για δύο χρόνια
H Koυμουνδούρου μέχρι στιγμής δεν έχει εκφράσει θέση
Η ομιλία της λίγο μετά τον πρώην πρωθυπουργό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.