- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ελληνική Ένωση Καφέ: Επιτακτική η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης
Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών οι τιμές
Η Ελληνική Ένωση Καφέ επαναφέρει το αίτημα κατάργησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης - Ώστε να περιοριστεί η επίπτωση του αυξημένου κόστους
Η Ελληνική Ένωση Καφέ επαναφέρει με ανακοίνωσή της το πάγιο αίτημά της για κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Όπως σημειώνει, «τροχοπέδη για την πορεία του κλάδου καφέ στην Ελλάδα αποτελεί η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης το 2017, γεγονός που επιβαρύνει έτι περαιτέρω τις τιμές.
»Η Ελληνική Ένωση Καφέ θεωρεί υπό τις παρούσες συνθήκες, επιβεβλημένη την κατάργησή του, ώστε να περιοριστεί κατά το δυνατόν η επίπτωση του αυξημένου κόστους και να μην εκτιναχθεί η τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής».
Οι τιμές του καφέ στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών
Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Καφέ, οι τιμές του καφέ βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών αγγίζοντας τα 287,50 σεντς του δολαρίου ανά λίβρα για την ποικιλία arabica στο κλείσιμο του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης την περασμένη Δευτέρα. Σε υψηλό επίπεδο 16 ετών κινούνται επίσης και οι τιμές για την ποικιλία robusta. Πρόκειται για συνθήκες που επηρεάζουν δραματικά το κόστος για τις βιομηχανικές και εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή, επεξεργασία και διάθεση καφέ, που παρά τον έντονο ανταγωνισμό που χαρακτηρίζει τον κλάδο, θα έχουν επίπτωση και στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Καφέ, παρά τις μέχρι πρότινος εκτιμήσεις της αγοράς για αποκλιμάκωση, εν τέλει παρουσιάστηκε περαιτέρω αύξηση στις τιμές τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Τα αυξημένα κοστολόγια δεν είναι πλέον εφικτό να απορροφηθούν από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Επομένως, ο μόνος τρόπος να αποφευχθούν σημαντικές ανατιμήσεις στην τιμή καταναλωτή, καθίσταται επιτακτική πλέον η ανάγκη κατάργησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον καφέ.
Ιστορικά η τιμή της ποικιλίας καφέ arabica έχει φτάσει δύο ακόμα φορές σε αντίστοιχο σημείο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά έχει βρεθεί αντιμέτωπη με τρεις συνεχόμενες χρονιές όπου παρουσιάζεται ελλειμματικό ισοζύγιο παραγωγής και ζήτησης, με καθοριστική την επίδραση της κλιματικής κρίσης στις μεγαλύτερες παραγωγικές χώρες καφέ του πλανήτη όπως η Βραζιλία και το Βιετνάμ.
Οι συνθήκες που επιδρούν καθοριστικά στην παγκόσμια παραγωγή
Συνθήκες όπως ο παγετός και η παρατεταμένη ξηρασία επιδρούν καθοριστικά στην παγκόσμια παραγωγή μειώνοντας την παραγόμενη ποσότητα διαμορφώνοντας αυξητικές τάσεις στις τιμές. Οι απρόβλεπτες κλιματικές συνθήκες φαίνεται ότι τείνουν να αποτελέσουν τη νέα κανονικότητα για την καλλιέργεια του καφέ όπως και για το σύνολο του πρωτογενή τομέα.
Σημαντική όμως είναι και η επίδραση του ευρωπαϊκού οδικού χάρτη EUDR, που προκαλεί περαιτέρω πίεση στις τιμές, δεδομένου ότι για να εισαγάγει μία επιχείρηση ποσότητες καφέ, θα πρέπει να αποδείξει ότι οι φυτείες από τις οποίες προέρχεται η πρώτη ύλη, δεν έχουν συμβάλλει στην αποψίλωση δασών προσκομίζοντας τα ανάλογα πιστοποιητικά, η έκδοση των οποίων επιβαρύνουν επιπλέον το κόστος της πρώτης ύλης. Ως αποψίλωση (deforestation) ορίζεται η μετατροπή του δάσους σε γεωργική έκταση, μετά από φυσικές καταστροφές που έχουν προκληθεί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς θα διαβάσετε πίσω από τα νούμερα και θα δείτε την αλήθεια πίσω από τα metrics
Οι ιστορίες της Αδριανής και του Γιώργου, εργαζόμενοι με αξιοσημείωτη πορεία στη Dialectica, είναι από αυτές που μας κάνουν να κοιτάμε μπροστά με ακόμη μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε στο energy management της εταιρείας
Ενοποίηση δύο ιστορικών ονομάτων με στόχο την ανάπτυξη στην ελληνική και διεθνή αγορά τροφίμων
Το πάρκο συμπληρώνει τέσσερα χρόνια λειτουργίας
Παράλληλα, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν κοινές λιανικές υπηρεσίες
Ένα επεισόδιο για κάθε επιχειρηματία που εγκλωβίζεται στη σκέψη και ψάχνει το θάρρος να περάσει στη δράση
Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το προσεχές διάστημα
Η ATHENS VOICE ανοίγει τον φάκελο «Work Ethics» και ψάχνει απαντήσεις:
Με περισσότερους από 2.800 εργαζόμενους σε 19 χώρες, η ιστορία της ανάπτυξης της εταιρείας είναι κυρίως ιστορία ανθρώπων
Η πώληση δεν είναι μόνο τεχνική ή εκπαίδευση· είναι πρωτίστως επικοινωνία, κατανόηση και ανθρώπινη σύνδεση.
Άρθρο της Δήμητρας Δασκαλάκη, Γενικής Διευθύντριας Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας της ΜETRO (My market και METRO Cash & Carry)
Μια επιχειρηματική ιστορία επιτυχίας που βασίζεται στη φιλοσοφία «οι άνθρωποί μας, η δύναμή μας»
Η Νικολέττα Κολομπούρδα, Chief People Officer & Member of the Board, Lidl Ελλάς, μιλάει για τη νέα διεθνή καμπάνια της Lidl
Με σεβασμό στις αρχές της ΕΚΕ, η εταιρεία διασφαλίζει τις αξίες της ισότητας, της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης
Κουλτούρα ευθύνης, διαφάνεια, διαφορετικότητα, προσφορά στην κοινωνία
Πώς ένας σύγχρονος χώρος εργασίας δημιούργησε μια κουλτούρα αυθεντικής ανθρώπινης σύνδεσης
Ένα εργασιακό περιβάλλον που επενδύει στη γνώση, στηρίζει την ευεξία και προάγει την ισότητα
Η κουλτούρα συνεργασίας και ανάπτυξης στην καρδιά της φιλοσοφίας των εταιρειών του Ομίλου
Η εκδήλωση επανέρχεται στις 18 Δεκεμβρίου, ενώνοντας την έρευνα και την καινοτομία με το επιχειρείν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.