Ελλαδα

Tι λέει το trans μοντέλο Καίτη Γκραμά για την διαφήμιση Pantene

«Το διαφημιστικό αυτό φέρνει στο προσκήνιο ένα κοινωνικό ζήτημα»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Καίτη Γκραμά
Καίτη Γκραμά © ΣΚΑΙ/screenshot

Το τρανς μοντέλο που πρωταγωνιστεί σε διαφήμιση σαμπουάν που έγινε viral, Καίτη Γκραμά, μίλησε για τη φυλομετάβαση, τα trans άτομα στην Ελλάδα.

«Σε κάθε διαφήμιση υπάρχουν και θετικά και αρνητικά σχόλια. Ειδικά όταν συμβαίνει κάτι πρωτοφανές και μία διαφήμιση ξεφεύγει από τα συγκεκριμένα στερεότυπα και φέρνει γενικά στο προσκήνιο ένα κοινωνικό θέμα. Τη σεξουαλικότητα και τις έμφυλες ταυτότητες δεν τις πολυσυζητάμε», δήλωσε αρχικά η Καίτη Γκραμά στην εκπομπή Love It του ΣΚΑΙ. 

Στη συνέχεια, η Καίτη Γραμμά αναφέρθηκε στην Ελλάδα και στην πρόοδο που έχει κάνει πάνω σε τέτοια θέματα, ωστόσο τόνισε πώς είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με άλλες χώρες. «Θεωρώ πως ναι γιατί είχα και την τύχη να ζήσω αρκετό καιρό στο εξωτερικό και να δω περισσότερες αντιδράσεις, οπότε ναι, αλλά θεωρώ ότι έχουν γίνει πολλά θετικά βήματα», εξήγησε η ίδια.

«Πρέπει να αντιληφθούμε ότι αυτό που εισπράττετε εσείς μία εβδομάδα, για τα LGBTQ άτομα είναι καθημερινότητα. Εμείς το εισπράττουμε από την πρώτη στιγμή που γεννιόμαστε ή από την πρώτη στιγμή που κάνουμε coming out και όχι από έναν άσχετο άνθρωπο που θα κάτσει στον υπολογιστή και θα γράψει κάτι, αλλά από δικά μας άτομα, από ανθρώπους που έχουν ορκιστεί και υποσχεθεί να μας αγαπάνε, όπως η οικογένειά μας, από ανθρώπους που έχουμε αφήσει να μπούνε στην ζωή μας και τελικά μπορεί να έχουμε εισπράξει κάποια προδοσία ή οτιδήποτε. Απλά τώρα αυτό το κομμάτι, με αφορμή αυτό το διαφημιστικό έρχεται στο προσκήνιο και καλείστε και εσείς να το αντιληφθείτε που είστε έξω από αυτόν τον κόσμο», κατέληξε η Καίτη Γκραμά.

#HairHasNoGender: Η διαφήμιση της Pantene για τη διαφορετικότητα

To brand Pantene της εταιρείας Procter and Gamble προωθεί τη διαφορετικότητα μέσω της νέας καμπάνιας με τίτλο: #HairHasNoGender, δηλαδή «Τα μαλλιά δεν έχουν φύλο». 

Μέσα από το διαφημιστικό σποτ προβάλονται πέντε queer πρόσωπα της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και μιλούν για το πώς τα μαλλιά συμβάλλουν στην αυτοπεποίθησή τους και ότι είναι καιρός να πάψουμε να ταυτίζουμε το κούρεμα με το φύλο.

Pantene | #HairHasNoGender: Ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου!

 

Pantene: Το μήνυμα της καμπάνιας #HairHasNoGender στην περιγραφή του βίντεο στο YouTube

Σύμφωνα με διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε το Pantene το 2017, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ, τα μαλλιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοεκτίμηση και αποτελούν σημαντική προέκταση και έκφραση της ταυτότητας του κάθε ατόμου. Ο αντίκτυπος που έχουν τα μαλλιά στην ψυχολογική και συναισθηματική ισορροπία του ατόμου είναι τόσο ισχυρός που συχνά ξεφεύγει από το πλαίσιο της εξωτερικής εικόνας. Αυτή η διαπίστωση βρίσκει ακόμα συχνότερη εφαρμογή στα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όπου τα μαλλιά συχνά αποτελούν το πρώτο στάδιο σε ζητήματα coming out, αυτοπροσδιορισμού, φυλομετάβασης, προσωπικής ενδυνάμωσης κ.λπ.

Από την άλλη, συχνά διαπιστώνονται στην κοινωνία διακρίσεις, προκαταλήψεις, ακόμα και misgendering (λανθασμένη απόδοση διαφορετικού γένους από αυτό με το οποίο αυτοπροσδιορίζεται το άτομο) που συνδέονται με την εικόνα, ενώ τα στερεότυπα που κάνουν λόγο για «αντρικά» και «γυναικεία» μαλλιά, «αντρικά» και «γυναικεία» κουρέματα, τόσο στους επαγγελματικούς χώρους περιποίησης μαλλιών όσο και έξω από αυτούς, παραμένουν κραταιά. «Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» αναφωνεί ο Δήμος, που είναι cis gay αγόρι.

«Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» αναφωνεί ο Δήμος, που είναι cis gay αγόρι.

«Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά» διαπιστώνει η Νικόλ, που είναι cis gay κορίτσι. «Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα”» θυμάται η Καίτη, που είναι trans κορίτσι. «Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά» διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο. «Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι» εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του, Holly Grace.

Μέσα από τις 5 παραπάνω ιστορίες, που με ειλικρίνεια και θάρρος μοιράζονται τα 5 άτομα που πρωταγωνιστούν στη νέα του καμπάνια - τομή για τα ελληνικά διαφημιστικά δεδομένα, το Pantene, περήφανος υποστηρικτής της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και των διεκδικήσεών της, δηλώνει πως «ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου.

Σημειώνεται ότι το χάσταγκ  #HairHasNoGender βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των τρεντ στο Twitter ενώ μέσα σε λίγες ώρες έγινε viral. 

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
 
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ