Κοσμος

Συναγερμός στην επιχείρηση «Ασπίδες» μετά τις επιθέσεις των Χούθι

Άμεσα μέτρα ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Σοκ» στην αγορά με νέες ανατιμήσεις λόγω επιθέσεων των Χούθι
Το βρετανικό τάνκερ Marlin Luanda μετά από επίθεση των Χούθι στην Ερυθρά θάλασσα © Χ / Iran Observer

Συναγερμός στην επιχείρηση «Ασπίδες» μετά τις επιθέσεις των Χούθι

Η επιχείρηση «Ασπίδες» της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναθεώρησε προς τα πάνω σε «κρίσιμη» την εκτίμηση κινδύνου για πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ στη θαλάσσια ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας μετά τις επιθέσεις των Χούθι.

Με ανακοίνωσή της η επιχείρηση «Ασπίδες», επισημαίνει ότι η εκτίμηση αυτή έρχεται μετά τις πρόσφατες επιθέσεις των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων και τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς σε λιμάνια που τελούν υπό τον έλεγχο των Χούθι στην Υεμένη.

Πιο συγκεκριμένα, η επιχείρηση «Ασπίδες» καθορίζει τρία επίπεδα επικινδυνότητας για τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή:

* «Κρίσιμο» για πλοία που έχουν σύνδεση με το Ισραήλ, τα οποία διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, το Στενό Μπαμπ Ελ Μαντέμπ και τον Κόλπο του 'Αντεν.

* «Μέτριο» για πλοία που σχετίζονται με τις Ηνωμένες Πολιτείες και κινούνται στην ίδια θαλάσσια ζώνη.

* «Χαμηλό» για πλοία που δεν έχουν σύνδεση με τις ΗΠΑ ή το Ισραήλ, αν και επισημαίνεται πως η απειλή δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς ακόμη και γι' αυτά.

Η επιχείρηση προχωρά και σε συστάσεις προς τα πλοία να αποφεύγουν την είσοδο στα χωρικά ύδατα της Υεμένης, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος παράπλευρων απωλειών.

Στο ίδιο πλαίσιο, ενθαρρύνεται η επιλογή πορείας πλησιέστερα στις αφρικανικές ακτές, καθώς και η αυστηρή τήρηση των επίσημων οδηγιών, συστάσεων και βέλτιστων πρακτικών που εκδίδονται από διεθνείς αρχές.

Η επιχείρηση συστήνει επίσης να διενεργείται αξιόπιστη αξιολόγηση του κινδύνου πριν από κάθε διέλευση στην περιοχή, που χαρακτηρίζεται πλέον ρητά ως «Περιοχή Υψηλής Απειλής».

Η επιχείρηση παρακολουθεί στενά την εξέλιξη της απειλής και τον αντίκτυπό της στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Υπενθυμίζει, δε, πως παραμένει προσηλωμένη στην αμυντική της αποστολή, παρέχοντας δωρεάν υποστήριξη σε πλοία που διασχίζουν την περιοχή.

Υπουργείο Ναυτιλίας: Μέτρα για την προστασία των ναυτικών

Στη λήψη άμεσων και συντονισμένων μέτρων για την προστασία των ελληνόκτητων πλοίων και των Ελλήνων ναυτικών προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Ναυτιλίας παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί, για την αντιμετώπιση προβλημάτων πλοίων Ελληνικής Σημαίας και των ναυτικών τους, αλλά και Ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία, μέσω της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας.

Επισημαίνει, εξάλλου, ότι ως εκ τούτου και δεδομένης της σοβαρής κλιμάκωσης των επιθέσεων από τους Χούθι κατά ελληνόκτητων πλοίων που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα το τελευταίο διήμερο, το Υπουργείο έχει προβεί στις εξής ενέργειες:

1.Παρέμβαση στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

Με πρωτοβουλία της Ελλάδας, το ζήτημα τέθηκε στην υπό εξέλιξη σύνοδο του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Η χώρα μας ζήτησε συμπόρευση της διεθνούς κοινότητας για την αποκατάσταση της έννομης τάξης στην περιοχή, με πλήρη σεβασμό της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και της Σύμβασης για Ασφάλεια στη Θάλασσα (SOLAS).

2. Συνεχής επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES.

Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου βρίσκονται σε αδιάλειπτη επιχειρησιακή επαφή (24/7) με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES, η οποία μεριμνά για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην προαναφερόμενη θαλάσσια περιοχή.

3. Συνεχής ενημέρωση και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα.

Έχουν αποσταλεί αναλυτικές κατευθυντήριες οδηγίες και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα, για τον ασφαλέστερο δυνατό διάπλου της περιοχής, με λήψη των απαραίτητων προληπτικών μέτρων.

4. Συστάσεις για την προστασία Ελλήνων ναυτικών.

Αποδίδοντας απόλυτη προτεραιότητα στην προστασία των Ελλήνων ναυτικών, οι συστάσεις του Υπουργείου επικοινωνούνται - μέσω των ναυτιλιακών φορέων - και στα ελληνόκτητα πλοία με σημαία άλλης χώρας, δεδομένης της πιθανής απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών και σε αυτά.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY