Επικαιροτητα

Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου: Η ιστορία του θρυλικού Beetle

To μπεστ-σέλερ της αυτοκινητοβιομηχανίας

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ένας υπνάκος στο καπό του Σκαραβαίου, στο διάλειμμα από το Woodstock
Ένας υπνάκος στο καπό του Σκαραβαίου, στο διάλειμμα από το Woodstock © Three Lions/Getty Images / ideal image

Σήμερα 22 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου, αναπολούμε την ιστορία του θρυλικού Volkswagen «Beetle»

Στις 22 Ιουνίου κάθε χρόνο, οι φανατικοί φίλοι του «Σκαραβαίου» (του δημοφιλούς μοντέλου της Volkswagen «Beetle»), που δεν είναι λίγοι σε όλο τον κόσμο, γιορτάζουν το αντικείμενο της λατρείας τους, κατά την Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου

Η ημερομηνία αυτή επιλέχθηκε γιατί στις 22 Ιουνίου 1934 υπογράφτηκε το συμβόλαιο για την κατασκευή του «σκαραβαίου», που αποδείχθηκε με το πέρασμα των ετών, ένα από τα μπεστ-σέλερ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου: Η ιστορία του θρυλικού Beetle
© Online USA

To Volkswagen Beetle, ήταν το πρώτο χρονολογικά αυτοκίνητο στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen και γενικότερα του μετέπειτα Ομίλου Volkswagen, και παρήχθη από τον Αύγουστο του 1938 έως τις 30 Ιουλίου 2003. 

Σειρές αυτοκινήτων «Beetle» σε γερμανικό εργοστάσιο Volkswagen το 1950
© Fox Photos/Getty Images

Κατά τη διάρκεια αυτής της μεγάλης χρονικής περιόδου, κατασκευάστηκαν συνολικά 21.529.464 αντίτυπα, με αποτέλεσμα το Σκαθάρι να γίνει, σε παγκόσμια κλίμακα, το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων υπό την ίδια πλατφόρμα. 

The History of Volkswagen, 'The People's Car'

Το κλασικό Σκαθάρι του 1938, ανήκει σε έναν πολύ μικρό κατάλογο οχημάτων που λανσαρίστηκαν λίγο πριν ή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και που παρέμειναν ανταγωνιστικά για πολλές δεκαετίες, ενώ μέχρι το 2002, έφερε και τον τίτλο του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις υπό το ίδιο όνομα.

Μόλις βγήκαν από το εργοστάσιο / 1962
© Erich Andres/United Images via Getty Images / ideal image

Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου - Η αρχή και το τέλος

Το εγχείρημα εκκίνησε - δυστυχώς- από τη ναζιστική Γερμανία και την ιδέα για ένα μικρό, φτηνό οικογενειακό αυτοκίνητο, που μπορούν να αποκτήσουμ όλοι. Το «αυτοκίνητο του λαού».

Στις 22 Ιουνίου 1934 η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με τον σχεδιαστή αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ανακοινώθηκε επισήμως η κατασκευή του Σκαραβαίου και ο Πόρσε παρουσίασε τα σχέδιά του, που ήταν βασισμένα κατά πολύ στα προηγμένης τεχνολογίας Tatra. Ο πρώτος Σκαραβαίος κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε την ίδια μορφή με την οποίο τον γνωρίζουμε και σήμερα.

VW Beetle - συναρμολόγηση στο εργοστάσιο
© Erich Andres/United Images via Getty Image/ ideal image

Παρότι σχεδιάστηκε ως το «λαϊκό αυτοκίνητο», το θρυλικό κατσαριδάκι διέψευσε κάθε πρόβλεψη. Έγινε διαχρονικό, κυρίως μετά τη δεκαετία του ’60, οπότε «υιοθετήθηκε» από τους χίπις.

Στο δρόμο προς το Woodstock - Αύγουστος 1969
© Hulton Archive/Getty Images / ideal images

Στις 21 Ιουλίου του 2003 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Μεξικό ο τελευταίος κλασσικός Σκαραβαίος, ο οποίος τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρίας στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας.

Building Last VW Bug in Mexico 2003

Τέλος στα μέσα του 2019 η Volkswagen ανακοίνωσε ότι είχε φτάσει το τέλος εποχής για τον εμβληματικό Σκαραβαίο, ανακοινώνοντας επίσημα τη διακοπή της παραγωγής του.

Στο συγκινητικό σποτάκι, με τίτλο The Last Mile, το θρυλικό κατσαριδάκι εμφανίζεται σε κάθε σημαντική στιγμή της ζωής ενός αγοριού μέχρι και τα βαθιά του γεράματα. Μέχρι που περνάει στην ιστορία υπό τους ήχους του Let it Be.

Ανάμεσα στον κόσμο που το αποχαιρετά στην τελευταία του διαδρομή και οι φιγούρες του Andy Warhol που μετέτρεψε τον Σκαραβαίο σε έργο τέχνης και του Kevin Bacon που ως Ren McCormack οδηγούσε ένα κίτρινο κατσαριδάκι στην ταινία Footloose.

The Last Mile | Beetle

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ